امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

نخستین جلسه هم اندیشی نمایندگان ادوار شوراهای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

نخستین جلسه هم اندیشی نمایندگان ادوار شوراهای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

 

اولین جلسه هم اندیشی ادوار شورای اسلامی شهر با اعضای قدیم و جدید در فضایی دوستانه وسرشار از صمیمیت روز گذشته 28 مهرماه در سالن همایش شورای اسلامی شهربجنورد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد دراین  نشست گفت؛اولویت اول دوره پنجم شورا در تصمیم گیری مشورت گیری و مشورت پذیری است

مهدی محمدی افزود:اعضای ادوار گذشته شورای شهر سرمایه های اجتماعی ما هستند که میتوانیم از آنها در زمینه های مختلف استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه اولین قدم برای جلب مشارکت های مردمی استفاده از سرمایه اجتماعی ادوار شوراها گذشته است ، خاطرنشان کرد:اولین دبیرخانه دائمی هم اندیشی با ادوار گذشته شورای اسلامی شهر بجنورد در شورا شهرتشکیل خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با استقبال از حضور اعضای شورای ادوار گذشته ، عدم حضور برخی اعضا را خلا جلسه توصیف کرد و ادامه دادند:  شورای اسلامی شهر با روی باز از نقدهای منصفانه در جهت توسعه و ارتقاء مدیریت شهری استقبال نموده و با همین هدف دبیرخانه را تاسیس نموده است .

مهندس مهدی محمدی گفت: جلسات ما در شورا  محصول " هم اندیشی " است  تا " من اندیشی " تا آنچه شایسته  مردم  فهیم است محقق شود زیرا مشورت سرمایه ارزنده اجتماعی محسوب می شود.

دربخش دیگری از سخنانش ، مهندس محمدی با تشریح  به سختی شروع کار در دور اول شوراها اشاره کرد که نیازمند تبیین حقوق شورایی وارتقاء جایگاه آن بود و به خوبی محقق شد تا امروز شورای ادوار گذشته  و همچنین دور پنجم با استفاده آن تجارب اثرگذار باشد.

مهندس محمدی گفت: اگرچه وظیفه دور پنجم با حضور اعضای پیشین که به خوبی به وظایف واقفند و همه امور شورا را دنبال می کنند ، سخت تر خواهد بود ، از هم افزایی و مشارکت دوستان در دبیرخانه دائمی ادوار شورایی استقبال کرده و دست دوستی به سوی همه اعضا از حضار تا غایبین دراز می کنیم تا همه به یک سیستم و نظام کمک کنیم.

شهردار بجنورد ؛ بزرگترین سرمایه  مشارکت مردم است.

شهردار بجنورد نیز دراین نشست گفت:بزرگترین سرمایه مشارکت مردم است که سرمایه های ارزشمندی هستند و میتوان در زمینه های مختلف از آنها کمک بگیرم .

روح الله براتیان اظهار داشت: اصل اول مدیریت شهری پاسخگویی و رعایت حقوق شهروندان است که خوشبختانه نیز در حال حاضر فضای شهرداری و شورای اسلامی شهر براساس  تعامل و پاسخگویی الخصوص شهروندان است .

وی افزود با مشارکت خوب شهروندان توانستیم در سال جاری 44درصد از درآمد شهرداری را جذب کنیم.

شهردار بجنورد گفت: با تعامل هم افزایی خوبی که بین شورا وشهرداری در دور پنجم است توانستیم اقدامات خوبی در توسعه وعمران شهر انجام دهیم.

روح الله براتیان اظهار داشت:شورای اسلامی شهر و شهرداری در جایی که منافع حقوق شهروندان به خطر افتد مشارکت و راهنمایی می پذیرد اما  دستور پذیر نیست.

مدیرکل دفتر شهری و روستای استانداری خراسان شمالی : همدلی شهرداری و شورای دور پنجم شهر بی سابقه و درنوع خود مثال زدنی است

شهردار بجنورد موفقیت شورا و شهرداری را نتیجه هم افزایی عمومی دانسته و گفت: امروز شاهد مشارکت خوب شهروندان در پرداخت عوارض هستیم که موفق به وصول درآمدها مطابق پیش بینی دربودجه شدیم.

آقای براتیان تعدد پرسنل نسبت به سرانه را غیراقتصادی خواند و گفت: امیدواریم در نتیجه مقاومت ما در جذب نیرو و ازسوی دیگر بازنشستگی جمعی از پرسنل عزیزمان ، بالانس لازم درنیروی انسانی مطابق با سرانه و استانداردها فراهم شود.

توانمند سازی پرسنل ، آموزش نیروی انسانی ، تلاش بر جذب درآمدها ازجمله اقداماتی است که به گفته آقای شهردار درحال انجام است تا ظرفیت خدمت درشهرداری را ارتقا بخشد.

آقای براتیان در بخش دوم سخنانشان به نقش آفرینی شوراها درمدیریت کلان اشاره کرده و گفت: درحالی که انرژی عمده در برخی شهرها صرف توجیه جایگاه شورایی و اثبات موجودیت آن می شود ، امروز خدا را شکر می کنیم که درشهر بجنورد اراده این هم فکری ، مشارکت بالا در انتخابات نمایندگان و هم سویی مردم با شورا را شاهد هستیم .

شهردار ادامه داد : شهرداری ها امروز متاثر از وضعیت بد اقتصادی حاکم بر جامعه هستند اما به سبب مشارکت بالای شهروندان ، حمایت استانداری محترم و به پشتوانه شورای اسلامی شهر با شناسایی سرفصل های درآمدی از محل تملک دارایی 60 درصد بودجه عمرانی ازاین محل جذب شد .

تلاش بر توسعه تفرج گاهها و تبادل توافق نامه درباب توسعه زیرساختی شهر ازجمله موفقیت هایی است که شهردار به آن اشاره کرد و گفت: عمده موفقیت امروز ، عملکرد در چارچوب وظایف تخصصی بوده است.

مدیر کل دفتر امور شهرو شورای اسلامی شهر و شوراهای استانداری خراسان شمالی  با استقبال از برگزاری این جلسه گفت: مراتب تشکر خو را به نمایندگی از استاندار معزز خدمت مجموعه شورا و شهرداری و بجنورد اعلام می دارم زیرا درفضای حاکم بر تعامل و همدلی این دو مجموعه طی 10 ماه گذشته بخش اعظمی از مراجعت به استانداری ازسوی کارگران برای حقوق معوقه خود حذف و به صفر رسیده است.

آقای شاکری مطلق ادامه داد: درحالی که بخش عمده ای از انرژی ما صرف رسیدگی به شکایات پرسنل شهرداری درتاخیر پرداخت حقوق می شد ، اما خوشبختانه امروز مطالبات پرسنل به صفر رسیده و فضای آرامش بر شهرداری حاکم است که تشکر ویژه خود از آقای براتیان را اعلام می کنم.

ایشان ادامه داد: دراین جلسه خود را میزبان می دانم و موکدا عرض می کنم حذف کمکهای دولتی در سال 97 بزرگترین چالش مدیریت شهری محسوب می شود ، اما با درایت مجموعه شورا و شهرداری امروز شاهد خدماتی هستیم که نشان از اراده بالای این مجموعه برای خدمت به مردم دارد.

این مسئول ادامه داد: حذف اعتبارات دولتی از شهرداری ها ، افزایش قیمت قیر و عدم توان پرداخت تجهیزات همه و همه نقصان هایی است که وجود دارد و کار شهرداری و شوراها را سخت تر کرده است.

درپایان جلسه ، آقای لنگری یکی از اعضای ادوار پیشین شورای اسلامی شهر خواستار پیگیری شورا در مجلس دربحث قوانین شورایی شد.

مهندس لنگری همچنین خواستار ثبت کارهای شوراها در هر دوره شدند و بر علنی شدن جلسات شورا با اطلاع رسانی دقیق از زمان و موضوع جلسات تاکید کردند.

مهندس نقیب یکی دیگر از اعضای دور چهارم ، اثربخشی در درآمدها و امورعمرانی را محصول نتایج مصوباتی شدند که از دبیرخانه ادوار شورا مطرح خواهد شد.

ایشان مطالبه گری شوراها نسبت به طرح ها را خواستار شدند.

خانم آدینه زاده خواستار توجه بیشتر به فعالیت های هنری و فرهنگی و ورزشی شدند و اعلام داشتند: فضای امروز جامعه نیاز به نشر و گسترش شادی و امید بخشی به شهروندان دارد.

ایشان تکریم اعضای دور قدیم را قابل تقدیر دانسته و گفت: اقدام شورای دور پنجم با تشکیل این دبیرخانه درنوع خود بی نظیر و شایسته تقدیراست ، چرا که در عمده شهرهای کشورشاهد کشمکش شهرداری ها با شوراها هستیم اما شهر بجنورد ارتباط و تعامل خوبی برقرار کرده و حتی برای آرای اعضای ادوار گذشته هم احترام و ارزش قائل است.

مهندس شادمهر عضو دیگری بود که بر فعالیت های شورا فارغ از فضای سیاسی و اختلاف سلایق اشاره کرده و گفت : با تشکیل این دبیرخانه شهر بجنورد درایجاد یک حرکت خوب فرهنگی پیش رو بوده است .

ایشان خواستند جلسات با اولویت بندی موضوع برگزار شود که خروجی کار قابلیت استناد و اجرا داشته باشد.

مهندس شادمهر همچنین چالش شهرداری را درجذب درآمدهای پایدار دانسته و خواستارراه اندازی مجدد مرکز پژوهشها شدند .

گفتنی است طی پنج دوره شورای اسلامی شهر درمجموع 25 نفر عضو وجود داشته است که دو نفر در قید حیات نمی باشند.

 

در دوسوی بنر معرفی جلسه ، دو تصویر به یادبود دو عضو مرحوم شورا که از بزرگان و نیکان شهر بودند ، مرحوم حاج احمد یاهوییان و مرحوم حیدرعلی ایزانلو وجود داشت.

 

 

 

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت