امروز : شنبه, 06 مرداد 1403

یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، مهندس کشمیری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل، بویژه شهداء انقلاب و دفاع مقدس، شهداء مدافع حرم و سلامت، شهداء خدمت و شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی را گرامی داشتند. 

ایشان در ادامه مردمی و انقلابی بودن را یکی از شاخصه های شهید رئیس جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی توصیف کرد و بیان داشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش غم سنگینی به دل مردم و آزادیخواهان گذاشت ولی با نبود ایشان مسیر حرکت انقلاب و نظام به سوی قله های افتخار و خدمتگذاری ادامه خواهد داشت و از حرکت نخواهد ایستاد. 

عین بیگی همچنین فرا رسیدن نیمه خرداد ماه سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت و گرامی داشتند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری زود هنگام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از عموم مردم خواست با حضور در این عرصه سرنوشت ساز همچون گذشته حماسه ای تاریخی دیگر را در دفتر تقویم این انقلاب و نظام رقم بزنند. 

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور از تغییر روز جلسه بدون هماهنگی و اطلاع رسانی در هفته گذشته ابراز گلایه کرد و گفت طبق آئین نامه تغییر روز جلسه رسمی با اطلاع و هماهنگی و نظر همه اعضای شورای اسلامی شهر انجام می پذیرد و به اطلاع همه اعضاء رسانده می شود در حالی که تغییر جلسه صرفا با ارسال پیامک بوده و با توجه به حادثه هفته گذشته تعداد پیامک ها زیاد بوده که بنده متوجه نشدم و علت عدم حضور در جلسه گذشته عدم اطلاع برگزاری جلسه در روز بعدش بوده است. 

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در پاسخ به سوال عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت با توجه به بروز حادثه دردناک شهادت ریاست جمهور و همراهانش و به جهت هماهنگی و همراهی در اجرای ویژه برنامه های شهرستان با تصمیم اعضای هیات رئیسه جلسه روز دوشنبه کنسل و به روز بعد موکول شد و از طریق سامانه طبق روال به اعضای شورای اسلامی شهر و اصحاب رسانه اطلاع رسانی شده است که اعضاء با اطلاع در جلسه حضور داشتند. 

مهندس سید محسن موسوی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور بر ضرورت ورود شهرداری بجنورد به ایجاد سراهای فرهنگی جدید در شهر تاکید کرد و گفت شهر بجنورد شهری بین فرهنگی است که در راستای محور فرهنگی در مسیر قطب مذهبی مشهد قرار دارد.

وی ادامه داد: بجنورد عنوان گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها را دارد و ضروری است تا در راستای اهداف توسعه فرهنگی، اثرگذاری فرهنگی، توسعه اجتماعی، عدالت فرهنگی و توسعه متوازن فرهنگی شاهد ارتقای کاربری‌های فرهنگی شهر باشیم.

موسوی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: در سایر شهرهای کشور برای جبران کمبود فضاهای فرهنگی، در توافقات شهر نگاه فرهنگی دارند و در تغییر کاربری‌ها به این موضوع توجه می‌کنند. 

احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه با تایید نطق عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت در توافقات شهرداری بجنورد اگر ملک در طرح جامع تفصیلی شهر عنوان فرهنگی داشته باشد باید با همان کاربری فرهنگی استفاده شود و اگر نیاز است ملکی با کاربری فرهنگی توافق شود و در طرح دیده نشده باشد نیاز است شهرداری بجنورد طرح را قالب لایحه به شورای اسلامی شهر بجنورد ارائه نماید

مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به لایحه درجه بندی شرکت های مسافربری شهر بجنورد گفت شهر بجنورد دارای 52 شرکت مسافربری با 2300 راننده می باشد که به جهت ایجاد فضای رقابتی و ارائه خدمات بهتر و کنترل و نظارت بیشتر، شهرداری بجنورد لایحه ای با عنوان سامانه های امتیاز آور برای شرکت های مسافربری با توجه به سابقه و حجم فعالیت شرکت ها در کاربری‌های مختلف به شورای اسلامی شهر بجنورد ارسال کرده است که در جلسه کمیسیون عمران معماری و شهرسازی با حضور کارشناسان شهرداری بجنورد مورد بررسی و موافقت گردیده است و برای اجرا نیاز است در صحن علنی با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تصویب گردد.

لازم به ذکر است پس از توضیحات رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد لایحه درجه بندی شرکت‌های حمل و نقل شهر بجنورد پس از رای گیری با رای موافقت اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد تصویب گردید.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به درخواست مالک ملک مجاور بابا امان برای توافقنامه، درخواست تسهیلات و اوراق از بانک سپه جهت تامین منابع پروژه های عمرانی شهری، آگهی مناقصه صافکاری و نقاشی و ترمیم داخلی هشت دستگاه اتوبوس، گزارش تسویه حساب کامل تقسیط سازمان تامین اجتماعی و مناقصه راهبری اتوبوس های درون شهری و راهبری جایگاه های CNG اشاره کرد

شایان ذکر است یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید 
    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت