امروز : شنبه, 29 اردیبهشت 1403

شورای اسلامی شهر بجنورد میزبان رئیس شورای اسلامی کلانشهر تهران

شورای اسلامی شهر بجنورد میزبان رئیس شورای اسلامی کلانشهر تهران

یکصد و شصت و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد بصورت فوق العاده با حضور دکتر مهدی چمران رئیس شورای اسلامی کلانشهر تهران و رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور، جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، دکتر محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، مهندس میر کریمی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، مهندس کشمیری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید. 

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل، افتخار میزبانی از برادر شهید چمران را از جمله افتخارات شورای دور ششم خواند و گفت :  استان خراسان شمالی به ۳۰۰۰ شهید و سرداران شهید رستمی و محمدزاده به خود افتخار می‌کند.

دکتر مهدی چمران رئیس شورای اسلامی کلانشهر تهران و رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور با تبریک هفته شوراها و معلم تاخیر ۱۸ ساله در تشکیل و فعالیت شوراها را محدودیتی در عقب ماندگی نسبت به سایر نهادها دانست و گفت :  تلاش کردیم پایگاه شایسته‌ای برای شوراها تعریف کنیم ، چرا که معتقدیم شوراها ،  نماینده مردم در پارلمان محلی هستند و موفقیت شوراها در عملکرد موفقیت مردم خواهد بود .

وی در بخش دیگری از سخنانش ،  بسیج مهندسین را از تشکل‌های خودجوش در اجرای امور توصیف کرد که به دور از بروکراسی‌های وقتگیر اداری ، اقدام به فعالیت‌های عام المنفعه می‌کنند و در مدیریت بحران نقش مهمی در کمک رسانی به مردم دارند .

رئیس شورای اسلامی کلان شهر تهران ،  توجه به حمل و نقل برقی را راهکاری در تلاش بر کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت : در تدارک خریداری ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هستیم تا بخشی از نیاز کلان شهر تهران در حمل و نقل را با سوخت جایگزین و سالم بهینه سازی کنیم.
 وی گفت : تهران در حال حاضر به ۹۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و این ظرفیت در شبکه حمل و نقل تا پایان ۱۴۰۴ به ۱۱۰۰۰ دستگاه برآورد می‌شود .

دکتر چمران توجه به منظر شهری را مهم خواند و گفت :  باید از اساتید معمار در طراحی نماهای شهری بهره گرفت ، تا بتوان هویت فرهنگی را با نماهای غریبه و نامتوازن شهری جایگزین کنیم.

شایان ذکر است یکصد و شصت و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد بصورت فوق العاده با دعوت رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد از دکتر چمران در یک بخش و بصورت علنی برگزار گردید و در بخش دیگر نشست  اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران استان خراسان شمالی که قرار است به میزبانی شهر اسفراین برگزار شد و از حضور دکتر چمران و تجاربشان در مدیریت شهری استفاده گردید. 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت