امروز : شنبه, 29 اردیبهشت 1403

نشست خبری شورای اسلامی شهر بجنورد در سال 1403 برگزارشد

نشست خبری شورای اسلامی شهر بجنورد در  سال 1403 برگزارشد

ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر دراولین نشست سال 1403 ، درنشست با اصحاب رسانه در هفته گرامیداشت روز شوراهای اسلامی شهر بجنورد ، گزارشی اجمالی از سه سال فعالیت شوراها ارائه کردند .

جمشید عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر با گرامی داشت هفته شوراهای اسلامی شهر و روستا ، پاسخ ایران در وعده صادق را گویای اقتدار ایران اسلامی درجهان توصیف کرد و گفت: شکرگذارنعمت وجود مبارک رهبر فرزانه هستیم 

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در بخش دوم سخنانش ، تلاش به بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ، جلوگیری از خام فروشی ، توسعه سرانه فضای سبز ، هویت بخشی در مسائل فرهنگی با معرفی آیت الله موسوی بجنوردی ، برگزاری بزرگترین جشن غدیر بعد از کرونا را از شاخص ترین فعالیت های سه ساله شورا خواند .

عین بیگی در این جلسه از برگزاری 163 جلسه رسمی از ابتدای دوره ششم تا کنون خبر داد و گفت از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر بجنورد 580 جلسه در کمیسیون های تخصصی و کمیته ها برگزار شده است که 324 مصوبه در بر داشته است

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد مصوبات دوره ششم تا کنون را 1240 مصوبه بیان داشت که از این تعداد مصوبه 159 مصوبه تجدید نظر و 25 مصوبه نیز اصرار شده است

وی همچنین از حضور 62 مدیر و مسئول استانی و شهرستانی در جلسات رسمی شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت تعدا 12 تفاهم نامه در غالب همکاری مدیریت شهری با دستگاه های علمی و پژوهشی استان انعقاد شده است

مهندس علی اربابی نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون عمران ، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد درپاسخ به سوالات مرتبط با کمیسیون خود ، توضیحاتی ارائه داد.

ایشان اعلام داشت  با انبوهی از مطالبات عمرانی مواجهیم ، بیش از 4میلیون مترمربع از معابر شهر فرسوده و نیازمند بهسازی و نوسازی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت  امسال ظرفیت آسفالت را تا 400 هزار مترمربع ارتقا خواهیم داد و درسال 1400 توانستیم 70 هزارمترمربع – در 1401 این ظرفیت به 180 هزارمترمربع در 1402 به 231 مترمربع آسفالت شامل مرمت و روکش  انجام دهیم.

وی در ادامه افزود   معدن تولید مصالح سنگ شهرداری فرسوده و از رده خارج است که در کیفیت آسفالت تاثیر منفی می گذارد.

رئیس کمیسیون عمران ،معماری و شهرسازی بیان داشت تلاش میکنیم ناوگان حمل و نقل عمومی را 100 درصد نوسازی کنیم و از جذب 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری درحوزه حمل و نقل خبر داد.

اربابی گفت امسال 5 ملک محوری مورد توافق و بازگشایی قرار می گیرد و دربحث صدور مشوق ساختمانهای سازگار با محیط زیست از شهرهای پیشگام درکشور هستیم.

وی اضافه کرد راه اندازی مرکز کنترل ترافیک که چالش 20 ساله بوده را امسال درخردادماه به بهره برداری می رسد و  تاکنون 12 دوربین ترافیکی نصب شده  و 20 دوربین جدید نیز خریداری خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ازساخت  اولین پارکینگ طبقاتی درسال جاری خبر داد و افزود دراصلاح میادین و تقاطع ها ، محورهای پرحادثه در اولویت خواهند بود.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد در پاسخ به سوالات خبرنگاران توضیحاتی در حوزه بودجه بندی شهرداری ارائه کرد و گفت مطالبات معوقه شهرداری از دستگاه ها به 350 میلیارد تومان رسیده است و تاکنون تلاش ما بر جذب آن چه در اعتبارات تملک دارایی و چه اعتبارات هزینه ای دستگاهها  بی نتیجه مانده است .

وی در ادامه بیان داشت  درتعامل با اداره راه و شهرسازی درحوزه بافت فرسوده اقداماتی انجام گرفته اما در قانون جهش ساخت مسکن 40 میلیارد تومان مطالبه شهرداری هنوز وصول نشده است.

مغروری از جذب 100 میلیارد تومان اعتبار دولتی خبر داد و گفت با تشکیل کارگروه های تخصصی ، روند رسیدگی به امور شهر را سهولت بخشیدیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه بیان داشت در شهرک گلستان بالغ بر 8 / 8 هکتار اراضی شهرداری ، معارض دارد که هنوز واگذار نشده است و ارائه خدمات شهرداری در شهرک گلستان شهر ازمحل دریافت سهم زمین است تا از محل ارزش افزوده بتوانیم خدمات بدهیم که در حال پیگیری می باشد

مغروری گفت درتحقق بودجه سیاست شورا تغییر نکرده است ، در دوران مدیریت قبل شهرداری 100 درصد بودجه محقق شد و سال گذشته هم 100 درصد محقق کردیم.

وی در پایان از جذب 36 نیروی آتش نشان و 12 نیروی اداری در سال جاری خبر داد

مهندس سید محسن موسوی رئیس کمیسیون ویژه اقتصاد و سرمایه گذاری و کمیسیون خدمات و زیست شهر و رئیس مرکز آموزش پژوهش  و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در پاسخ به خبرنگاران  گفت:  برای اولین بارکمیسیون ویژه اقتصادی را تشکیل دادیم و  تا کنون 25 جلسه برگزار شده است

ایشان در ادامه از ایجاد خیابان غذا در حاشیه پارک دانشجو خبر داد و گفت  تلاش می کنیم درمجموعه پارک مهربانو مجموعه درمانی – تجاری و مجموعه آبی ایجاد کنیم.

مهندس موسوی افزود 19 پروژه مصوب و 6 پروژه سرمایه گذاری در شهرداری داریم  و درفضای سبز توانستیم سرانه را 3 برابر کرده و از 4 مترمربع  به 13 مترمربع برسانیم.

رئیس کمیسیون خدمات و زیست شهری برون سپاری خدمات شهری به بخش خصوصی اقدام خوبی بیان داشت که می تواند رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

مهندس موسوی در ادامه اعلام کرد  تلاش می کنیم آبیاری را مکانیزه کنیم و در کاشت گل ها ، توجه ویژه به کاشت لاله داشته باشیم

وی در پایان بیان داشت درایستگاه فعلی زباله ، نیازمند بازنگری هستیم.

مهدی معلم  رئیس کمیسیون حقوقی ، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهربجنورد در توضیحاتی در نشست خبری عنوان کرد: 21 نفر از پرسنل شهرداری در بحث تخلفات سیستمی به سیستم قضایی معرفی و ارجاع شدند و  برای سه نفر هم  حکم اخراج صادر شده است.

وی در ادامه افزود درصدور آرای کمیسیون بند 20 دربحث پلمپ انبارهای ضایعات 17 انبارپلمپ شدند و 10 مغازه متخلف نیز پلمپ شده است  که در اجرای آرای کمیسیون بند 20 تحول خوبی محسوب می شود.

معلم  از مختومه شدن 200 پرونده در سال جاری  و 75 پرونده در  سال گذشته خبر داد و گفت  و 90 درصد آرا به نفع شهرداری صادر شد.

معلم عضو هیات رئیسه در ادامه درموضوع حفاری در ارتفاعات جاوید بیان داشت تیم جمع آوری و یکی از پرسنل شهرداری هم به تخلفات اداری معرفی شد.

وی در ادامه گفت روشنایی باباموسی با اعتبار یک میلیارد تومان و آبرسانی به آن با 2 میلیارد تومان ازمحل جذب تملک دارایی انجام گرفته است.

معلم در این جلسه اعلام داشت  تامین روشنایی دوبرار را با اعتبار 2 میلیارد تومان در دستور کار داریم.

رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد از مصوبه اهدای مقبره رایگان به اهدا کنندگان عضو برای اولین بار در شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت درفرایند صدور رای کمیسیون بند 20 نهایت دقت را اعمال می کنیم تا اجرای آن حتمی و قانونی باشد.

وی در پایان بیان داشت  پلمپ سبزی فروشان نیازمند استمرار نظارت است که قطعا مورد توجه قرار دارد.

احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد درنشست خبری با اصحاب رسانه ، همه را به رعایت اخلاق توصیه کرد و گفت: بعنوان عضو شورای اسلامی شهر خود را نماینده تمام مردم و خدمتگزار به همه آحاد شهروندی می دانم.

وی در ادامه افزود تلاش کردیم در بحث ساماندهی مسیل ها اقدامات جدی به اجرا برسانیم اما همچنان سرنوشت مسیل ها در نبود متولی ، نامعلوم است.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در پایان جلسه مطالبات را حق رسانه دانست و گفت : عملکرد شهردار تا کنون با توجه به شرایط ، مورد رضایت ما بوده و رسما نیاز ندیدیم که طرح سوال رسمی کنیم اما در بخش غیرعلنی جلسات ، شبهات مطرح شده وتوضیحات لازم را اخذ  می کنیم.

شایان ذکر است نشست خبری شورای اسلامی شهر بجنورد صبح روز دوشنبه 10 اردیبهشت به مدت 4 ساعت با حضور همه اعضای شورای اسلامی شهر و سی دو خبر نگار و عکاس در محل سالن همایش های شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.
    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت