امروز : دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403

یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، مهندس کشمیری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل (ره) پیشاپیش فرا رسیدن جشن بزرگ نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی (عج) و آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک و گرامی داشتند. 

ایشان در ادامه از حضور با شکوه مردم با بصیرت و ولایت مدار در خلق حماسه ماندگار 22 بهمن تقدیر و تشکر نمود و بیان داشت مردم با بصیرت و ولایت مدار ایران همچنان که در تمامی صحنه های انقلاب ،حضوری آگاهانه خود را به نمایش گذشته اند این بار نیز با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن امسال صحنه های ماندگار و حماسه ای بزرگ خلق نموده و بار دیگر با امام راحل (ره) مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق نمودند. 

عین بیگی در ادامه افزود مطمعنا با دیگر مردم غیور و فهیم ایران در امتحانی دیگر برای اقتدار و امنیت ایران در یازدهم اسفند ماه پای صندق های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضوری تماشایی و حماسه ای ماندگار خلق می نمایند. 

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه، شهردار و معاونین و کارشناسان شهرداری بجنورد در برگزاری جلسات فشرده و پیاپی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد در بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال 1403 شهرداری بجنورد و سازمان های تابعه تقدیر و تشکر نمود و گفت انشالله با کارشناسی و مشاوره و تدابیر مدبرانه اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری شاهد تصویب و اجرای بودجه ای عملیاتی و واقعی در سال 1403 باشیم. 

جمشید عین بیگی در این جلسه گزارشی از برگزاری جلسه طرح توسعه حرم مطهر امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) و بررسی پروژه، موانع و پیشنهادات این طرح ارائه نمود و همچنین خواستار تهیه لایحه پیشنهادی شهرداری بجنورد در حمایت از جامعه نخبگان استان خراسان شمالی در صحن شورا شد. 

محمد علی کشمیری شهردار بجنورد در این جلسه از تخصیص دو قطعه زمین به بنیاد زائر سرای خراسان شمالی خبر داد و گفت : جهت ساخت زائر سرای خراسان شمالی در مشهد مقدس با دستور استاندار خراسان شمالی پنج میلیارد تومان به تخصیصات شهرداری بجنورد در سال 1402 اضافه شد که به ازای این مبلغ دو قطعه زمین کارشناسی و جهت کمک به ساخت زائر سرا به بنیاد زائر سرای خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی با اشاره به گزارش ماشین آلات سبک استیجاری بیان داشت به جهت صرفه جویی در منابع مالی و کاهش هزینه های جاری شهرداری بجنورد به مدت دو روز کاری از خودروهای اسنپ استفاده شد که در این دو روز شاهد صرفه جویی قابل ملاحظه مالی بوده ایم. 

شهردار بجنورد گزارشی از سفر کاری به تهران در خصوص پیگیری پلاک های معوض شهرداری در تهران و مطالبات شهرداری بجنورد از طرح ملی مسکن و همچنین از اقدامات شهرداری بجنورد در بکار گیری بخش خصوصی در رفت و روب منطقه یک، نمک پاشی سطح معابر شهر به میزان 80 تن در بارندگی برف اخیر، بررسی مشکلات جاده گلستان شهر با محوریت دادستان بجنورد، جلسه طرح توسعه حرم مطهر امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) و آغاز بکار ستاد استقبال از بهار ارائه نمود. 

احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه ضمن حمایت از گزارش شهرداری در استفاده از خودروهای اسنپ بجای خودروهای استیجاری، خواستار در نظر داشتن همه جوانب در این خصوص شد. 

وی در ادامه با اشاره به مطالب به اشتباه انتشار یافته در فضای مجازی گزارشی از درآمد ها و هزینه های شهرداری در بودجه سال 1402ارائه نمود و از تحقق 67 درصدی بودجه شهرداری بجنورد در سال 1402 خبر داد و گفت با در نظر گرفتن درآمد های سرمایه ای رقم تحقق بودجه به 86 درصد می رسد. 

سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه با اشاره به تکنولوژی و روش های جدید در یخ زدایی معابر خواستار جایگزین کردن تکنولوژی و مواد موثر بجای شن و نمک و روش های سنتی شد. 

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و نظریه هیات تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به صورتجلسه واگذاری دو قطعه زمین به بنیاد زائر خراسان شمالی و گزارش ماشین آلات سبک استیجاری اشاره کرد. 

شایان ذکر است یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در یک بخش و بصورت علنی برگزار گردید. 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت