امروز : یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403

یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، مهندس کشمیری شهردار بجنورد، دکتر وحید عرب مدیر کل درآمد شهرداری تهران و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام علی النقی الهادی (ع) را تسلیت عرض نمود.

ایشان در ادامه فرارسیدن ماه رجب و اعیاد رجبیه را تبریک و 26 دی ماه سالروز فرار شاه معدوم و فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب  اسلامی را گرامی داشتند.

عین بیگی در این جلسه از زحمات شبانه روزی شهردار و مجموعه شهرداری بجنورد در خدمت رسانی و اعضای شورای اسلامی شهر و روئسای کمیسیون ها در برگزاری جلسات و پیگیری لوایح و مکاتبات تقدیر و تشکر نمود.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد از برگزاری کلاس آموزشی تدوین دفترچه عوارض محلی با حضور دکتر وحید عرب مدیر کل درآمد شهرداری تهران در شهرداری بجنورد خبر داد و گفت این کلاس آموزشی برای کارشناسان حوزه درآمد و مالی شهرداری بجنورد و بر مبنای دستورالعمل‌های جدید و اصلاح و رفع موانع در دفترچه عوارضات محلی با استناد بر قوانین و مقررات برگزار گردید.

دکتر وحید عرب مدیر کل درآمد شهرداری تهران و دبیر اجرایی تدوین ماده دو قانون درآمد های پایدار شهرداری ها در این جلسه ضمن تشکر از دعوت به جلسه و با اشاره به قانون اجرایی ماده دو گزارشی از روند اجرایی این قانون در کشور ارائه و از تدوین دفترچه عوارضات محلی با عناوین یکسان با فرم و فرمت جدید برای شهرداری های شهرهای کشور خبر داد.

مهندس سید محسن موسوی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور خواستار ورود شهرداری بجنورد برای تامین منابع مالی با ابزار و روش های جدید مالی در توسعه شهری شد.

وی در ادامه افزود توسعه پروژه های شهری با روش های و ابزارهای مالی جدید امکان پذیر است و شهرداری ها می توانند از این ابزارها بهرمند شوند.

مهندس سید محسن موسوی رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد صکوک را ابزاری جدید مالی برای توسعه پروژه های شهری بیان داشت و گفت صکوک یک قرضه اسلامی و بر پایه اسناد و چک می باشد که با توجه و استفاده از این ابزار می توان شاهد پایان روش های قدیمی و سنتی تامین منابع مالی در شهرداری ها باشیم.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مکاتبه هیات تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد و مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به آگهی مزایده اجاره 6 دربند مغازه تجاری، آگهی مزایده اجاره بازار روز، آگهی اجاره ملک واقع در خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، آگهی تجديد مزایده فروش دو باب مغازه واقع در بلوار گلستان نبش میدان دوم گلستان شهر، آگهی مزایده راهبری مجموعه ورزشی استخر شهروند، تاسیس صندق املاک و مستغلات، افتتاح حساب جهت اخذ تسهیلات کم بهره از بانک های رسالت، قرض الحسنه مهر ایران و ملی، مزایده واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی ون ها به اشخاص حقوقی و اصلاحيه لایحه واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی اشاره کرد.

شایان ذکر است یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.


    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت