امروز : دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403

یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، سرهنگ پاسدار مهدی الهی راد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء، امام راحل و بویژه شهدای جبهه مقاومت، پیروزی های افتخار آفرین نیروهای مقاومت در فلسطین اشغالی را تبریک و تداوم پیروزی های جبهه مقاومت را تا آزاد سازی کامل قدس شریف و کشور مظلوم فلسطین آرزو نمود.

ایشان در ادامه گزارشی از سفر چند روزه کاری به تهران ارائه نمود که در این گزارش به روند پیگیری حکم شهردار بجنورد در وزارت کشور و مصوبات چهارمین اجلاس روئسای کمیسیون های فرهنگی اجتماعی مراکز استانها در تهران اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از روند پیگیری برای ساخت پایانه مسافربری و ترمینال کامیونداران خبر داد و گفت جلسه ای با حضور دستگاه های مرتبط و با حضور ریاست دادگستری استان خراسان شمالی برگزار گردید و در این جلسه مقرر شد ظرف مهلت محدود  زمین پایانه مسافربری و ترمینال کامیون‌داران تعیین تکلیف شود.

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور گفت: یکی از مجتمع های تجاری که سرمایه گذاری مشترک با شهرداری بجنورد دارد و درحالی پارکینگ آن به هنوز به بهره برداری نرسیده فعال شده است و غرفه های تجاری و اداری این پروژه اکنون به فروش رسیده یا به رهن اجاره داده شده است درحالی که این پروژه مجوز پایان کار هم ندارد.

وی در ادامه بیان داشت فعالیت این مجتمع تجاری بدون پارکینگ سبب مشکلات متعددی برای خودروها و شهروندان شده و سهم شهرداری نیز مشخص نشده و سرمایه گذار به صورت یکجانبه درحال استفاده است که این تخلف است و علی رغم تاکیدات چند ساله ما، شهرداری بجنورد در آن کوتاهی کرده است و باید پیگیری شود.

افشین فر در قسمت دوم نطق با اشاره به پروژه ساخت پایانه مسافر بری و ترمینال کامیون‌داران شهر بجنورد گفت هنگام ساخت ساختمان استانداری قرار شد بخشی از زمین ترمینال برای این موضوع اختصاص یابد و استانداری هم دو ساختمان و یک زمین مناسب برای ساخت ترمینال اختصاص دهد اما اکنون پس از گذشت سال ها تعیین تکلیف نشده و آن ها زمینی را داده اند که مورد قبول شورای اسلامی شهر نیست چراکه رفت و آمد به آنجا برای مسافران و مردم اقتصادی نیست.

وی در پایان اضافه کرد بجنورددر حال حاضر نیازمند دو ترمینال در دو سمت شهر است و شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص نباید زیر بار فشار مقطعی برود.

مهندس سید محسن موسوی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد در خصوص تخصیص زمین جهت احداث ترمینال گفت با توجه به تاکیدات کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد در خصوص تکمیل پروژه های سرمایه گذاری نیمه تمام، برای ساخت ترمینال در موقعیت منطقه گلستان شهر مکاتبه ای با شهرداری در زمینه بررسی مجموعه با چارچوب شهرک کامیون‌داران و تقویت ظرفیت های اقتصادی کنارگذر شمالی موافقت اولیه انجام گرفته و انتظار بر طرح های سرمایه گذاری مرتبط است.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به گزارش درآمد و هزینه شش ماهه نخست شهرداری بجنورد و سازمان های تابعه در سال 1402 گفت جمع کل درآمد شش ماهه 200 میلیارد تومان اعلام نمود که تحقق 22 درصد بودجه تصویبی و 40 درصد بودجه شش ماهه است و از این مبلغ درآمدی 146 میلیارد صرف هزینه های جاری شده است.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد و مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به مزایده واگذاری زمین زراعی شهرداری بجنورد، مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی با اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در تهران، تعیین تکلیف زمین مجاور پروژه هماگ برای اجرایی شدن ادامه پروژه سرمایه گذاری هماگ، صورتجلسه کارگروه ماده 18 سرویس مدارس، هزینه سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، گزارش بازدید از کشتارگاه صنعتی شهرداری بجنورد و گزارش درآمد و هزینه های شش ماهه اول شهرداری بجنورد و سازمان های تابعه در سال 1402 اشاره کرد.

شایان ذکر است یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.


    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت