امروز : شنبه, 06 مرداد 1403

یکصد و بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ،اعضای شورای اسلامی شهر ، ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و هيات همراه، مهندس کشمیری سرپرست شهرداری بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء، امام راحل و بویژه شهداء دولت شهیدان رجایی و باهنر، فرا رسیدن هفته دولت را گرامی داشتند.

ایشان در ادامه آموزش و پرورش را طلایه دار تعلیم و تعلم در کشور دانست و  شورای اسلامی شهر و شهرداری بجنورد را همراه با دستگاه آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و تعلیمات اجتماعی و شهروندی بیان داشت.

ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان باگرامیداشت هفته دولت یاد و خاطره شهداء دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر، از عزم جدی دستگاه تعلیم و تعلم استان در سال جدید خبر داد و گزارشی از اقدامات و عملکرد آموزش و پرورش ارائه نمود.

ایشان کسب رتبه اول کنکور توسط دانش آموز اسفراینی را افتخاری برای استان برشمرد و گفت در المپیادهای علمی، جشنواره ها و مسابقات ورزشی دانش آموزان استان رتبه های خوبی را کسب نمودیم که نسبت به سال های گذشته روند افزایشی و صعودی داشته است.

اکبری سال گذشته را با توجه به اغتشاشات سالی سخت در نظام تعلیم و تعلم بیان داشت و گفت دشمنان نظام در اجرای طرح ها با هجمه های سنگین اقداماتی با استفاده از فضاهای مجازی داشتند که توانستیم با همراهی دستگاه‌های مرتبط این طرح ها را خنثی نمایم.

ایشان استان خراسان شمالی را جزوه استان های عقب افتاده در حوزه مدرسه سازی اعلام نمود و خواستار همراهی و همکاری مدیریت شهری در اختصاص زمینهای با کاربری آموزشی  جهت احداث مدرسه در شهر بجنورد شد.

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه خواستار راهکارهای علمی و اجرایی برای ارتقای ارزش افزوده و همچنین تعاملات در اجرای تفاهم نامه استفاده از مراکز رفاهی در شمال کشور، مجتمع رفاهی شهر بجنورد و اردوگاه واقع در جنب پارک بش قارداش شد.

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده از حذف بودجه سرویس مدارس استثنایی در لایحه بودجه سال جاری ابراز گلایه نمود و گفت در لایحه بودجه سال 1402 سرویس دهی مدارس استثنایی را بر عهده شهرداری ها گذاشته اند که این مهم خارج از توان شهرداری بجنورد می باشد.

ایشان در ادامه ضمن تاکید بر پیگیری موضوع از طریق شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش، خواستار همکاری دستگاه تعلیم و تعلم در آموزش و ارتقاء فرهنگ شهروندی در مدارس شهر بجنورد در حوزه های مختلف شهری شد.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در تکمیل صحبت های عضو شورای اسلامی شهر گفت: در لایحه بودجه اشاره شده که شهرداری ها مجاز به سرویس دهی به مدارس استثنایی می باشند و با توجه به دیده نشدن اعتبارات برای تکمیل و نوسازی ناوگان حمل نقل شهری در سال جاری  برای شهرداری قابل اجرا نیست و این موضوع نیز در از طرق مختلف در حال پیگیری می باشد.

احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر در خصوص اختصاص زمین برای احداث مدرسه خواستار بازدید از املاک واگذار شده در سنوات گذشته و ارائه گزارش شد.

مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر از اجرای طرح اسکان آموزش و پرورش در شهر بجنورد تقدیر و تشکر نمود و خواستار همراهی و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی در کنار مدیریت شهری در اجرایی اختصاص فضاهای آموزشی شد.

سید محسن موسوی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر از گزارش امید آفرین آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و پیشنهاداتی در خصوص کیفی سازی فضای شهری با اجرای نماسازی مدارس و فضای سبز، احداث مدارس هوشمند، مدارس سبز، مولد سازی و سرمایه گذاری و ارزش آفرینی و مدارس تخصصی شد.

ابولقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر، برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محیط های آموزشی در قالب تفاهم‌نامه اعلام آمادگی نمود.

سید محسن موسوی ریاست مرکز آموزش پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در این جلسه شهر بجنورد را شهر درختان بیان داشت و خواستار تنظیم لایحه  شهرداری که طبق آن از مالکینی که در مراحل اجرای ساختمان هایشان از درختان داخل زمین یا محدوده پیاده رو محافظت میکنند، مورد تشویق از قبیل تخفیف  عوارض ساختمانی قرار گیرند.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ،مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد، هیات تطبیق فرمانداری و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر و مواردی مصوب و صورتجلسه گردید.

شایان ذکر است یکصد و بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی برگزار گردید


    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت