امروز : سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403

یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ،اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد ، مهندس کشمیری سرپرست شهرداری بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء وامام راحل بویژه شهید حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان شهید حسن وحیدی را گرامی داشتند.

ایشان فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض نموده و از تلاش ها و پیگیری های مهندس اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر در مدیریت جلسات در طول یک ماهه گذشته و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد تقدیر و تشکر نمود.

عین بیگی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار سابق، انتصاب مهندس کشمیری بعنوان سرپرست شهرداری بجنورد را تبریک عرض نمود

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از اقدامات شهرداری بجنورد در سیاه پوش نمودن و تبلیغات محیطی بمناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ساماندهی و همکاری با هیات های مذهبی در برگزاری مراسمات سوگواری تقدیر و تشکر نمود

مهندس کشمیری سرپرست شهرداری بجنورد در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در طی دوره سرپرستی در دو حوزه عمرانی و خدمات شهری ارائه کرد

سرپرست شهرداری بجنورد اولویت کاری را با توجه به فصل کاری عمرانی در حوزه عمرانی بیان داشت و گفت در فصل عمرانی ،  همه توانمان را باید به اجرا خدماتی که درصد قابل قبولی از شهروندان را در بر می‌گیرد ،  معطوف بداریم

ایشان در ادامه از تولید یک هزار و دویست تنی آسفالت در ابتدای مردادماه خبر داد و گفت این تولید در دو روز ابتدای ماه انجام شده است که دو برابر تولید در ماه خرداد می باشد.

کشمیری وضعیت فضای سبز شهر را مطلوب ندانست و گفت با توجه به گرمای هوا و خشک شدن قنات صدر آباد که تامین کننده آب مناطق شرق بجنورد بود تلاش داریم با مدیریت و ساماندهی و سازماندهی ماشین آلات و نیروها مشکلات را حل نمایم.

وی در ادامه از جذب اعتبارات دولتی جهت احیای قنات های شهر بجنورد خبر داد و گفت نظافت پارک ها را با توجه به اولویت ها بصورت گروهی در دستور کار داریم.

کشمیری در پایان گفت از نقد ها و انتقادات منصفانه استقبال می کنیم و تلاش داریم چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی به جهت بالا بردن سطح عملکرد، فعالیت و خدمات رسانی فضای آرامش را حاکم نمایم.


احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی مدیریت شهری از وجود برخی نا هماهنگی‌ ها در امورات گلایه کرد و خواستار پیگیری و رفع آن شد.

سید محسن موسوی ریاست مرکز آموزش و پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر پارک دوبرار را دارای ماهیت و ظرفیت های ویژه دانست و خواستار احیای این مجموعه در حوزه عمرانی شد.

ایشان در ادامه بر سیستم سازی مدیریت شهری در تمامی حوزه ها تاکید کرد.

مهندس علی اربابی رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر ظرفیت ها را در حوزه عمرانی قابل قبول دانست و خواستار توزیع خدمات با محوریت عدالت شد.

ایشان در ادامه بر هوشمند سازی تکنولوژی آسفالت و استفاده از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت این تکنولوژی در استان خراسان رضوی انجام شده که در این تکنولوژی آسفالت دارای ویژگی های خود ترمیمی و تراکم بالا می باشد

اربابی در پایان به طرح مطالعاتی جامع گردشگری اشاره نمود و گفت برای پارک های بش قارداش و بابا امان با صرف هزینه و جلسات متعدد با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان طرح جامع گردشگری توسط مشاور تهیه شد که در وزارت خانه مورد قبول قرار نگرفت و به جهت حضور سرمایه گذار و توان حمایتی مدیریت شهری نیازمند پیگیری این طرح می باشیم  

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر از وضعیت نا مطلوب فضای سبز ابراز گلایه نمود و بیان داشت شهرداری بجنورد جزء ۲ درصد از دستگاه های کشور است که به پنجره ملی خدمات دولت متصل نشده است و این  زیبنده شهرداری مرکزی استان نیست ، هوشمند سازی باید تا اتصال شهرداری بجنورد به پنجره ملی خدمات دولت  حمایت و تقویت شود

 

ایشان در ادامه به عدم وجود برنامه ریزی در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی اشاره نمود و به جهت تقویت حوزه درآمد خواستار ارائه گزارش کامل شهرداری در خصوص میزان درآمد ها و مانده حساب ها در سه ماه نخست سال جاری شد.



مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قنات های شهری را رگ های حیاتی شهر دانست و گفت اعتبارات دولتی جذب شده برای احیای قنات ها کافی نیست و لازم است اعتبارات شهرداری نیز به این طرح الحاق گردد.

مصطفی دلیریان رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر شهرداری ها را مجری سیاست های شوراها بیان داشت و خواستار تکمیل پروژه های فضاهای ورزشی محلات و راه اندازی استخر شهروند شد.

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر موضوعات جانمایی زمین جهت احداث بیمارستان 320 تختخوابی فوق تخصصی زنان و کودکان، لایحه روند مناقصات خودروهای سبک و سنگین، گزارش کارشناسی از خشک شدن قنات صدرآباد و نحوه واگذاری ون های شهرداری بجنورد را دارای ضرورت دانست و خواستار پیگیری و ارائه گزارش به شورای اسلامی شهر شد.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد ، هیات تطبیق فرمانداری و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر و مواردی شامل خرید یک دستگاه کامیونت جک شش تن جهت استفاده دستگاه خط کشی معابر تصویب و صورتجلسه گردید.

شایان ذکر است بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت