امروز : سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403

یکصد و شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

یکصد و شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء وامام راحل سالروز شهادت مظلومانه پنجمين اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) و سالگرد شهادت دکتر آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق انقلاب را تسلیت عرض نموده و هفته قوه قضائیه را گرامی داشتند.

ایشان در ادامه فرا رسیدن عید سعید قربان ، روز عرفه و دهه امامت و ولایت را تبریک و گرامی داشتند.

مهندس موسوی رئیس مرکز آموزش پژوهش ومطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد شهری کم بود منابع مالی شهرداری را مانع توسعه و عمرانی شهری دانست و پیشنهاد مشارکت شهرداری بجنورد همانند کلان شهرهای دیگر در صندق توسعه ملی و صندق ملی محیط زیست با اوراق مشارکتی شد.

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری های مهندس اربابی در غیاب ریاست شورای اسلامی شهر خواستار گزارش اقدامات شهرداری در رفع مشکلات و پیشگیری از خسارات در دو بحران سیل شهر بجنورد در اردیبهشت و خردادماه سالی جاری شد.

احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور ضمن اشاره به فصل اجرای پروژه های عمرانی و تذکر به شهردار بجنورد گفت : در بهترین فصل و با منابع خوب قیر جهت اجرای پروژه های عمرانی هستیم ولی روند کاری و اجرای پروژه های عمرانی و آسفالت شرایط مطلوبی ندارد

ایشان در ادامه با اشاره به اولویت شورای دوره ششم جهت آسفالت مناطق حاشیه و کم برخوردار و معابر سطح شهر گفت: در گلستان شهر شاهد آسفالت پارک هستیم در صورتی که بعضی از معابر و کوچه های شهر نیازمند ترمیم و آسفالت می باشد که جایی سوال دارد آیا اولویت در اجرای پروژه ها در نظر گرفته شده است.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر با اشاره به مشکلات و جلسه با اهالی گلستان شهر از وضعیت حاکم بر این منطقه گلایه کرد و گفت : بخشی از مشکلات نیازمند اعتبارات نیست بلکه نیازمند تعاملات بین دستگاهی است که نیازمند پیگیری و هماهنگی می باشد.

مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت لایروبی مسیل های سطح شهر نیازمند اعتبارات است که هیچ اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته نشده بود ولی از محل اعتبارات هدایت آب‌های سطحی و با استفاده از ماشین آلات و طبق دستورات ستاد بحران اقدامات پیشگیرانه ای انجام شده است.

ایشان در ادامه با اشاره به فرسودگی کارخانه آسفالت و هزینه های بالای قطعات و تعمیرات بیان داشت کارخانه آسفالت در زمانهای برای تعمیرات و تعویض قطعات از مدار خارج می شود که باعث وقفه در اجرای عملیات آسفالت می شود.

شهردار بجنورد با اشاره به آغاز فصل تابستان اولویت شهرداری را جهت آماده سازی فضاهای ورزشی رو باز در محلات کم برخوردار دانست و گفت : اختیارات شهردار با سقف مبلغ قرارداد های عملیاتی هم تراز نیست و برای تسریع در روند اجرا خواستار افزایش سقف اختیارات شهردار شد.
 
در ادامه شهردار گزارشی از اقدامات انجام شده در بیست ماه خدمت در شهرداری بجنورد ارائه نمود که می توان به خرید اتوبوس خط واحد، ون تاکسی، تانکر قیر، نردبان بلند آتش نشانی، تجهیز دو خودروی 137، تجاری سازی املاک شهرداری جهت درآمد های پایدار، رفاهیات کارکنان شهرداری، افزایش بودجه شهرداری و تحقق 97 درصدی، افزایش جذب اعتبارات دولتی، خرید و دریافت قیر رایگان و طرح افزایش طبقاتی شهر اشاره کرد.

احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به گزارش عملکرد شهردار بجنورد از عدم مدیریت در اجرای پروژه در سطح شهر گلایه نمود.

اعظم السادات افشین فر عضو شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به گزارش عملکرد شهردار گفت : اعتبارات خرید اتوبوس و ون تاکسی ها از محل حساب پارکینگ می باشد که برای این مجوز خرید جلساتی برگزار و این اعتبارات بصورت امانت از حساب پارکینگ پرداخت شده است.

وی در ادامه دولت انقلابی را با رویکرد محرومیت زدایی دانست و گفت نگاه این دولت به شهرداری ها برای توسعه و عمران شهرها می باشد و در این راستا قیر رایگان برای همه شهر اختصاص داده است.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، هیات تطبیق فرمانداری ، کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر و مواردی مصوب و صورتجلسه گردید.

شایان ذکر است در یکصدو شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت