امروز : سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403

یکصد و دوازدهمين جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

 یکصد و دوازدهمين جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

  یکصد و دوازدهمين جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد ، مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

 مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل مناسبت های هفته را گرامی داشتند.

 ایشان در ادامه در خصوص عدم حضور  جمشید عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر گفتند با توجه به فرا رسیدن  ماه مبارک ذیحجه ایشان در مکه مکرمه جهت برگزاری مناسک حج می باشند.

 اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور خواستار ارائه گزارش از اقدامات شهرداری در فاصله دو سیل اخیر شد و با اشاره به نوسان قیمت کالا در بازار ، پیشنهاد دعوت از مدیران تعزیرات و اصناف برای ارائه راهکارهای نظارتی داد.

 وی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از تردد موتور و دوچرخه دربوستان شهربازی و پارک شهر ، این اقدام را مخل امنیت و آرامش شهروندان توصیف کرد و خواستار اقدام جدی شهرداری شد.

 افشین فر همچنین خواست تا درخصوص جانمایی زمین بیمارستان مادروکودک و نحوه اقدام شهرداری و شورای شهر درآخرین اقدامات انجام گرفته گزارشی ارائه گردد.

 یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستورتدوین برنامه 5 ساله برای شهرداری را گذر از اقدامات سلیقه ای و حرکت برمبنای توسعه توصیف کرد و درادامه خواست برای حوزه مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری مدیری انتخاب و انتصاب شود .

 ایشان با بیان اینکه دراستان شورای اسلامی شهر پیشگام در تشکیل کمیته حسابرسی بود ، ضرورت بررسی دقیق گزارش ها دراین کمیته را منوط به اقدام عملی شهرداری دانست.

 مغروری همچنین مشکل سیلابهای اخیر را متوجه ضعف همکاری و روحیه هم افزایی دستگاههای اجرایی دانست و گفت: ایجاد سد خاکی تدبیر موقت درکنترل سیل است و گاها با تخریب اهالی برای سهولت تردد ، تهدید را جدی تر می کند ، همچنین تراکم نیزارهای موجود درخندق ها به زعم بنده ، بحران سیل را تشدید کرد.

 وی در بخش آخر سخنانش ضمن قدردانی از حضور فیزیکی شهردار دربحران سیل و اقدامات شهرداری درحد بضاعت و توان ، گفت: شورای اسلامی شهر باید ازجایگاه مردمی خود برای جذب اعتبارات دولتی اقدام کند و از عدم تکمیل پروژه های عمرانی در منطقه معراج  و ایجاد مشکل برای اهالی این منطقه نیز گلایه کرد

 مهندس سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اشلامی شهر بجنورد بر ضرورت نامگذاری روز و هفته ای بنام شهر بجنورد و توجه به ظرفیت جشنواره های محلی برای جذب گردشگر ومعرفی شهر اشاره کرد.

 وی در ادامه برایجاد فضاهای گردشگری متعدد و برنامه های ملی و بین المللی در مرکز استان با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی تاکید کرد و گفت : تبادل فرهنگی و برنامه ریزی جهت برنامه های متنوع  فرهنگی بر مبنای صنایع دستی با نمایش صنایع فرهنگی فاخر به عنوان شهر فرهنگ و معرفت و اثرگذاری آن در رقابت پذیری و ارتقاء اقتصاد شهری در سطوح بین المللی و ملی باید با نگاه برنامه ریزی راهبردی از سوی شورای اسلامی شهر بجنورد پایه گذاری گردد.

 احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور ، کار رسانه ها را در پرداختن یا منع نشر اخبار ناشی از سو گیری و وابستگی به جبهه خاص توصیف کرد و با گلایه از حذف اعتبار اجرایی جدول کشی در منطقه معراج آنرا نتیجه برخورد سلیقه ای دانست.

 ایشان همچنین مشکلات منطقه حر را مطرح کرد و گفت: توقع اقدام عاجل از شهرداری داریم.

 یزدانی همچنین جذب افراد بدون اخذ مجوز و مصوبه از شورای شهر را غیرقانونی خواند.

 مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد در توضیح اقدامات شهرداری درمدیریت بر مسیل ها گفت: به رغم اینکه مدیریت بر مسیل ها ، طبق قانون ابلاغی مجلس درحیطه وظایف شهرداری نیست و دیواره سازی ورودی مسیل ها نیازمند اعتبارات دولتی است ، ادامه داد: تهدید سیل درشهر بواسطه کاسه ای بودن شهر از خارج حریم شهر اتفاق می افتد و طبق قانون هم از بدو وقوع باران ، کلیه تجهیزات و ماشین آلات ونیروی انسانی را در نقاط حادثه خیز مستقر کردیم.

 شهردار بجنورد کنترل منع ورود موتورسیکلت به پارکها را با نصب دستک و تبلیغات فرهنگی بواسطه نبود حفاظ اطراف پارک ناکافی دانست و اضافه کرد: شهرداری آنچه باید را به انجام می رساند بخش دیگرآن به مشارکت مردم است.

 ایشان ارائه تسهیلات به پرسنل را منوط به بررسی مشکلات و نیاز افراد و طرح درخواستها در کمیته رفاهی دانست و گفت: از ظرفیت قانونی و اختیارات خود برای آن بهره بردیم.

 مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اجرای شبکه آبهای سطحی و مدیریت بر مسیل ها را نیازمند اعتباری بالغ بر 702 میلیارد تومان دانست و گفت: نیازمند تقویت پیگیری ها برای جذب اعتبارات هستیم.

 ایشان با ابراز تاسف از انفعال مدیران شهری در سنوات گذشته برای جذب اعتبارات دولتی گفت: نبود اراده پیگیری در بجنورد موجب شد که اگر در سال 1400 با 300 میلیارد تومان می شد مشکل مسیل ها را مرتفع کرد ، امسال به رقم بیشتری نیاز داشته باشیم .

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر با ذکر اینکه شهرداری بجنورد در سنوات گذشته حداقل 6 الی 7 قطعه زمین برای تاسیس بیمارستان و درمانگاه به دانشگاه علوم پزشکی بصورت رایگان واگذار کرده است گفت: مکان برای احداث بیمارستان تخصصی زنان و کودکان در جلسات متعددی توسط کارشناسان و با حضور مدیران بررسی شد که در نهایت و در جمع بندی به چند مکان پیشنهادی رسیدم و اعلام نمودیم ، در این موضوع هم همراهی و هم همکاری کامل را تا حصول نتیجه داریم .

 ایشان در پایان از حضور مدیران مجموعه های اصناف و تعزیرات در جلسه آینده خبر داد

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، هیات تطبیق ، مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به مخالفت هیات تطبیق با پرونده توافقات شهرداری بجنورد ، اعطای مسئولیت مقبره شهدای گمنام به هیات شهدای گمنام در مراسمات مذهبی ، تجدید مناقصه واگذاری ساخت سوله ، مناقصه اجاره خودروی سبک ، گزارش شهرداری با رارندگان متخلف حمل و نقل عمومی ، مصوبه شورای نامگذاری با نامگذاری خیابان منتهی به ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به نام شهدای مبارزه با مواد مخدر ، ناگذاری کوچه امامت 6 بنام شهید مدافع وطن شهید محمد مهدی احمدی ، و نامگذاری چهارراه مابین شهید صیاد شیرازی و کتاب به نام اندیشه به درخواست اهالی محل اشاره کرد.

 شایان ذکر است یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد یک بخش و به صورت علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت