امروز : سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403

یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

  یکصدو یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور  جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل سالروز ارتحال جانگداز امام راحل حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت و سالروز قیام خونین 15 خرداد را گرامی داشتند.

 ریاست شورای اسلامی شهر با اشاره به سی و چهارمین سال رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) رهبر فرزانه انقلاب را رهبری بی نظیر ، حکیم ، مدبر ، دلسوز و هوشیار توصیف نمود و برای ایشان آرزوی طول عمری با عزت و متصل به ظهور حضرت ولی عصر( عج ) نمود.

 ایشان همچنین از زحمات همه اعضای شورای اسلامی شهر در پیگیری موضوعات و برگزاری جلسات کمیسیون ها بویژه کمیسیون ورزش و جوانان در برنامه ریزی ، هماهنگی و برگزاری جلسات با دستگاه های مرتبط جهت برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در گود کشتی پارک جنگلی دوبرار تقدیر و تشکر نمود.

 مهرداد رحمتی عضو هیات رئیسه در ابتدای جلسه ضمن اعلام دستور جلسه ، تصمیمات هیات رئیسه را برابر با آئین نامه داخلی با موضوعات اعلام نطق پیش از دستور 24 ساعت قبل از برگزاری جلسه رسمی به هیات رئیسه توسط اعضاء و همچنین زمان مشخص برای تائیدیه صورتجلسه رسمی توسط اعضاء قرائت که مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

 سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به ظرفیت های ورزشی شهر بجنورد و بیان مباحث ایجاد اقتصاد شهری ، گردشگری ورزشی و برندینگ شهری خواستار تیم داری شهرداری بجنورد همانند دیگر شهرداری های کشور شد .

 ایشان همچنین خواستار تشکیل سازمان ورزشی شهرداری بجنورد و تفکیک این حوزه از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بجنورد شد.

 احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به پرونده ای با موضوع درخواست تجمیع در مرکز شهر گفت : ایراداتی به این پرونده در نحوه محاسبات و دریافت مبالغ اقساط قبل از تائیدیه و مصوبه شورای اسلامی شهر است که نیازمند پاسخ شهردار می باشد

 مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد در پاسخ به سوال عضو شورای اسلامی شهر گفت : این پرونده بر مبنای وضع موجود و نقشه های ارسالی در سال گذشته محاسبه گردیده و تکمیل روند پرونده نیازمند تائیدیه کمیسیون ماده 5 می باشد که در حال پیگیری است و پس از تائیدیه ما تفاوت با نرخ روز و سال جدید محاسبه می شود.

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده و تصمیمات هیات تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد و توافقات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به مخالفت هیات تطبیق با مصوبه واگذاری زمین با ترک تشریفات برای ساخت دی کلینیک به سرمایه گذار هماگ ، مصوبه موافقت شورای اسلامی شهر برای سفر شهردار و شرکت در نهمین نشست مجمع شهرداران آسیایی و چند پرونده توافقات شهرداری بجنورد اشاره نمود.

 مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد در خصوص سفر و شرکت در نشست مجمع شهرداران آسیایی گفت این سفر با موافقت معاونت امور عمرانی استانداری و شورای اسلامی شهر بجنورد انجام شده است و قابل ذکر است تمام هزینه های سفربصورت شخصی پرداخت و مدت زمان این سفر نیز بصورت مرخصی استحقاقی استفاده شده است.

 ایشان در ادامه از برگزاری نمایشگاه فرهنگی شهر بجنورد با موضوعات معرفی موسیقی و گویش های محلی ، صنایع دستی ، معرفی مناطق گردشگری و ظرفیت های سرمایه گذاری در قالب صورتجلسه کمیته گردشگری مجمع شهرداران آسیایی در تهران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی خبر داد و گفت این نمایشگاه به مدت یک هفته در شهر تهران برگزار خواهد بود که نیازمند موافقت شورای اسلامی شهر بجنورد می باشد.

 در ادامه کلیپی تصویری از مجموعه فعالیت ها و اقدامات معاونت عمرانی و زیربنایی شهرداری بجنورد در طول یکسال پخش گردید

 احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به گزارش تصویری معاونت عمرانی و زیر بنایی شهرداری بجنورد خواستار تکمیل پروژه های عمرانی شروع شده در سال 1401 بویژه پروژه عمرانی معراج شد.

 سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به تکمیل پروژه گود کشتی دوبرار و هزینه های انجام شده استفاده از این گود را صرفا برای اجرای مسابقات ورزشی ندانست و خواستار استفاده این گود برای اجرای برنامه های ملی ، مذهبی و مناسبتی در طول سال شد.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر در پایان جلسه ضمن تشکر از نظرات و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر خواستار پیگیری شهردار در خصوص بهسازی و فضا سازی مناسب برای نماز خانه و کتابخانه عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد در فرهنگسرای شهروند با توجه به استقبال و حضور شهروندان در ایام تابستان و همچنین برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در ماه محرم و صفر شد.

 شایان ذکر است یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در یک بخش و بصورت علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت