امروز : چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403

یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

  یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور  جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس مهدی روحانی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان شمالی و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت را تبریک عرض نمود.

 ریاست شورای اسلامی شهر با اشاره به درگیری مرزی ایران و افغانستان شهادت سرباز مدافع وطن شهید محمد مهدی احمدی مرزبان قهرمان و اهل خراسان شمالی را به خانواده این شهید والامقام و مردم شهید پرور استان خراسان شمالی بویژه مردم همیشه در صحنه شهر بجنورد تبریک و تسلیت عرض نمود.

 ایشان همچنین رحلت عالم ربانی ، دانشمند ارزشمند حجت السلام والمسلمین رضا علی ایزانلو را به جامعه روحانیت استان و مردم بابصیرت شهر بجنورد تسلیت عرض نمود

 سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور گزارشی از جلسه مرکز با موضوع بررسی محلات ناکارآمد در قالب کارگروه با حضور اساتید و دستگاه های مرتبط ارائه نمود و گفت در راستایی بهبود و توسعه محلات در حوزه های مختلف خدمات شهری ، عمرانی و فرهنگی و اجتماعی این کارگروه تشکیل شده و در حال بررسی و پیشنهادات می باشد.

 ایشان در ادامه بر تلاش و پیگیری شهرداری بجنورد در خصوص رفع اختلافات با اداره کل راه و شهرسازی جهت رفع مشکلات اهالی شهرک الغدیر شد.

 مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به طرح جامع گردشگری بیان داشت با اداره کل میراث فرهنگی گردشگری استان در خصوص پارک های باباامان و بش قارداش جلسات متعددی داشته ایم، این دو پارک دارای طرح مطالعاتی می باشد و برای این طرح ها نیز هزینه صورت گرفته است ولی متاسفانه در طرح جامع گردشگری گنجانده نشده است

 وی در ادامه افزود با توجه به هدف گذاری گردشگری برای این دو مجموعه و برخوردار بودن از ظرفیت های خوب گردشگر پذیری هر اقدامی جهت توسعه در این پارک ها باید در قالب طرح جامع گردشگری باشد که در حال حاضر از طریق دستگاه های مرتبط در حال پیگیری می باشیم.

 یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه بودجه و سرمایه گذاری از عدم نظارت سازمان تاکسیرانی بر عملکرد تاکسی های تلفنی و عمومی در خصوص استفاده از تاکسی متر گلایه کرد و ضمن تائید موضوعات مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر بر روند پیگیری تاکید نمود.

 احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن تاکید بر پیگیری موضوعات مطرح شده در صحن شورا ، جهت عملیاتی و اجرایی شدن موضوعات خواستار ارائه در قالب لایحه و یا طرح در صحن شد.

 اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه بیان داشت  نظارت بر اجاره اماکن تجاری و اداری در شهر بجنورد وجود ندارد و این باعث گلایه مندی شهروندان و آشفتگی قیمت در اجاره بهاء در سطح شهر شده است که نیازمند ورود دستگاه های مرتبط و نظارتی می باشد.

 ایشان در ادامه ضمن درخواست دعوت از مدیران دستگاه های مرتبط در جلسات شورا جهت پیگیری و بررسی اجاره بهاء اماکن تجاری گفت در جلسه غیر علنی هفته گذشته مصوبه ای مبنی بر موافقت شورا برای سفر خارجه شهردار داشته ایم که شهردار بجنورد قبل از طی مراحل قانونی و تائیدیه هیات تطبیق فرمانداری برای این مصوبه به این سفر رفته است که در فضای مجازی نیز مورد انتقاداتی شده است، حال جای سوال دارد که دستاوردهای این سفر برای شهر بجنورد چه بوده و چرا قبل از تاییدیه هیات تطبیق این مصوبه اجرایی و سفر انجام شده است.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر گفت برای کنترل قیمت های اجاره بهاء جلساتی با مدیران اصناف و اتحادیه املاک داشته ایم که جهت گزارش اقدامات در جلسات بعدی حضور خواهند داشت

 وی در ادامه ضمن تاکید بر ارائه گزارش شهرداری بجنورد در خصوص نظارت بر روند عملکرد تاکسی های عمومی، در خصوص موضوع سفر شهردار به روسیه و شرکت  در مجمع آسیایی شهرداران گفت : شهردار با حوزه معاونت عمرانی استانداری مکاتبه و اخذ موافقت داشته است و شورا نیز با سفر ایشان اعلام موافقت نموده است.


 مهدی روحانی مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان شمالی گزارشی از اقدامات انجام شده در طول پنج ماه حضورش در این سازمان ارائه نمود و گفت سهم شهرداری بجنورد در این سازمان ۲۰ درصد می باشد و این سازمان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی می باشد و می تواند با تعاملات و همکاری های بیشتر برای ر فع مشکلات و توسعه شهر کمک حال مدیریت های شهر باشد.

 ایشان در ادامه افزود تلاش داریم تا تمام مشکلات این سازمان را برطرف نمایم  که در این راه در حل مشکلات موفق و در بعضی موارد همچنان در حال پیگیری می باشیم .

 روحانی در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با شهرداری بجنورد در تمامی حوزه ها ، خواستار تعیین تکلیف و رفع اختلافات در قرارداد زمین اهدائی شهرداری به سازمان شد.
 
 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، هیات تطبیق فرمانداری ، کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و کمیسیون های تخصصی اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به گزارش میزان بدهی و مطالبات شهرداری با رقم ۷۵ میلیارد تومان بدهی و ۳۴۵ میلیارد تومان مطالبات ، معرفی یک نفر بعنوان مشاور و  نماینده معلولان در شورای اسلامی شهر توسط سازمان بهزیستی ، تفاهم نامه شهرداری بجنورد و بهزیستی جهت تهیه کارت برای استفاده معلولان از خدمات ناوگان حمل و نقل شهری، اصلاح و عضویت چهار عضو شورای اسلامی شهر در کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بجنورد و مجوز خرید دو باب آپارتمان جهت استفاده رفاهی کارکنان و خانوادهایشان در بابلسر  اشاره نمود.

 شایان ذکر است یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در دو بخش و بصورت علنی برگزار شد.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت