امروز : سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403

مجهزترین سالن تطهیر و تغسیل استان درمجموعه آرامستان جاوید شهرداری بجنورد به بهره برداری رسید

 مجهزترین سالن تطهیر و تغسیل استان درمجموعه آرامستان جاوید شهرداری بجنورد به بهره برداری رسید.

  مراسم  افتتاحیه  سالن تطهیر و تغسیل سازمان آرامستان ها شهرداری بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان حجت الاسلام والمسلمین آسوده، مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد ،اکبر زاده مدیر نمایندگی استان قدس رضوی در استان، مديران و مسئولین شهرداری بجنورد و خانوادهای وکیلی و معصومیان در محل پارک جاوید برگزار گردید.

 عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از واقف مجموعه ، گفت : خدمت در حوزه وقف ، مولفی در ارزیابی خلوص خدمت است که از اهمیت والایی برخورداراست.

 وی گفت: به نمایندگی از مردم شهر از واقف سالن تطهیر وتغسیل و مجموعه فرهنگی درمجموعه آرامستان قدردانی کرده ، انشا اله که این باقیات صالحات بنام خاندان بزرگ وکیلی و معصومیان تا سالها در خدمت به مردم مورد استفاده قرار بگیرد.

 دکتر وکیلی ، واقف مجموعه فرهنگی و تغسیل نیز از اعمال استانداردهای بالای پزشکی درساخت مجموعه نام برد و گفت: بنای این ساختمان در 400 مترمربع با دوسالن اختصاصی و سالن وداع مجهز و احداث شده است تا درشرایط خاص پزشکی مشابه تجربه ای که در دوران کرونا داشتیم ، خادمین مجموعه بتوانند درنهایت رعایت استانداردهای بهداشتی و پزشکی خدماتشان را ارائه بدهند.

 ایجاد اتاق وداع ابتکار دیگری بود که به گفته واقف ، درکنار شرایط روحانی حاکم برمجموعه می تواند بخشی از اندوه فقدان عزیزان را التیام بخشد.

 بزرگترین سردخانه با ظرفیت 50 متوفی و تهویه مناسب ازدیگرامتیازهایی است که در ساخت مجموعه رعایت شده است .

 اکبرزاده نماینده آستان قدس ، سنت حسنه وقف را از جمله اقدامات ارزشمند دانست و گفت: انشا اله که با توکل به خدا و توسل به ائمه برکات فراوانی نثار واقفین شود.

ایرج کریمی مدیرعامل سازمان آرمستان شهرداری بجنورد نیز با طرح گوشه ای از مشکلات سالن قدیمی در تغسیل متوفیات دوران کرونا گفت: شرایط سختی که در دوران کرونا بدون تجربه لازم از سرگذراندیم بیش از همیشه وجود سالن مجهزا و مجهز به استانداردها را برای این مجموعه مطرح می کرد که خوشبختانه توسط واقفین خانواده وکیلی و معصومیان به نحو ارزشمندی آماده خدمت رسانی است.

 وی همچنین از آسفالت 2000 مترمربع از مجموعه پارکینگ خبرداد.
ادامه مراسم مداحی دریادبود حاج سید علی وکیلی اجرا و سپس مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) اجرا شد .

 قرار است مجموعه فرهنگی جدید به برکت نام امام رضا (ع) نامگذاری گردد.

 

 شایان ذکر است ساخت و اهداء این مجموعه توسط خانواده های مرحوم وکیلی و معصومیان انجام شده و امروز رسما به بهره برداری رسید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت