امروز : چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403

یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

  یکصدو نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور  جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل فرارسیدن سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

 ریاست شورای اسلامی شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)  و حفظ پویایی انقلاب گفت :  ایران عزیز در پرتو عنایات حضرت حق در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و همه ما نسبت به صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی مسئولیم.

 ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، بازگشت غرور آفرین ناوگروه ایرانی و برافراشتن پرچم پر اقتدار ایران اسلامی را مایه مباهات توصیف کرد و با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت روز ارتباطات ،  نقش اصحاب رسانه را در تبیین روشن دستاوردهای پرافتخار ایران اسلامی بی بدیل  توصیف کرد.

 جمشید عین بیگی در ادامه جلسه ضمن ارائه گزارشی از جلسات برگزار شده در خصوص جانمایی و مکان های پیشنهادی احداث بیمارستان 320 تختخوابی فوق تخصصی زنان و کودکان اظهار کرد: جانمایی بیمارستان زنان و کودکان بارها به بحث و بررسی گذاشته و جلسات مختلف و کار پژوهشی برای آن انجام شده است.

 وی افزود: در شورای اسلامی شهر و جلسات مختلف، نگاه های گوناگونی وجود داشت و نظر شخصی جایی نداشت. نگاه ها کارشناسی شده و معطوف به منافع مردم بود تا اولویت، صلاح شهر و جلوگیری از به زحمت افتادن مردم باشد .

 ایشان ادامه داد در جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان 12 مکان پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 3 مکان مورد تایید قرار گرفت و به دستگاه های مرتبط جهت بررسی اعلام گردیده و طبق نظر کارشناسی و با دید به آینده مکان های پیشنهادی در شهربازی و شهرداری منطقه یک غیر قابل اجرا بوده و رد گردید.

 احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور جلسه ضمن گلایه خواستار توضیحاتی در باب تاخیر در پاسخگویی مکاتبات و موضوعاتی از جمله جانمایی بیمارستان زنان و کودکان و ...  شد و گفت : در صیانت از بیت المال ، مسئولیم و نباید کوتاهی و قصور کنیم.

 ایشان در ادامه  فعالیت کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد را به منزله تصمیم سازی و موثر در اجرای امور دانست و گفت : باید اعضای محترم در گزارش های ارجاعی ، راستی آزمایی کرده و موارد خلاف واقع یا مغایرت های احتمالی را با دقت نظر بیشتری بررسی کنند.

 عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن تشکر از نگاه نظارتی و پیگیری اعضای محترم شورای اسلامی شهر گفت : تاکنون هیچ مکاتبه‌ای بی پاسخ نمانده و شهرداری نیز پاسخگویی در مسیر قانون را سرلوحه امور خود دارند.

 ایشان در ادامه افزود :  در جذب سرمایه‌گذاران نیز با برگزاری جلسات متعدد  کمیسیون‌ها ، تلاش می کنیم  تصمیمات را در بهترین حالت و با حفظ صرفه و صلاح شهر و شهروندان اتخاذ کنیم  ، زیرا خود را امانت دار و نظر  نسل آینده را در قضاوت عملکردمان مهم می دانیم.

 مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد در این جلسه پروسه برگزاری کمیسیون ها تا اتخاذ تصمیم و صدور مجوز از هیات تطبیق را زمان‌بر دانست و گفت :  این پروسه زمانی ، زیربنای اصلی قبل از اجرای هر طرح است .

 مهندس محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن ارائه گزارشی از بازدید طرح های سازمان پسماند شهرداری گرگان و همچنین طرح های گردشگری در حال اجرای قرارگاه خاتم الانبیاء و موسسه نصر در استان گلستان ، پارک جنگلی دوبرار  را در اجرای طرح گردشگری دارای ظرفیت بالا توصیف کرد و گفت ازمدیران قرار گاه خاتم الانبیاء و موسسه نصر برای بازدید از ظرفیت های سرمایه گذاری شهر بجنورد در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری دعوت داشتیم.

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، هیات تطبیق فرمانداری ، کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و کمیسیون های تخصصی اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به لایحه پیشنهادی شهدرای بجنورد جهت احداث شهرک خودرویی اشاره نمود.

 شایان ذکر است یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در یک بخش و بصورت علنی برگزار شد.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت