امروز : چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403

یکصد و ششمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد برگزار شد

 یکصد و ششمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد برگزار شد

  یکصد و ششمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد با حضور مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ، اعضای شورای اسلامی شهر ،مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

 مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد که در غیاب جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر که در ماموریت کاری خارج استان بودند مدیریت جلسه را بر عهده داشت

 ایشان در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد خاطره شهداء وامام راحل مناسبت های هفته را گرامی داشتند

 اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور خواستار تعیین تکلیف زمین جهت احداث بیمارستان 320 تختخوابی فوق تخصص زنان و کودکان شد و گفت :این موضوع باعث دغدغه و نگرانی شهروندان شده است و ما بعنوان نمایندگان شهروندان وظیفه داریم نسبت به موضوع پیگیری های لازم را انجام و نتیجه را اطلاع رسانی نمایم.

 ایشان در ادامه افزود اعتبارات دولتی خوبی برای احداث این پروژه در نظر گرفته شده و این فرصت خوبی برای استان و شهر بجنورد است که با برگزاری جلسات با مدیران دستگاه های مرتبط و کارشناسی شده موضوع را تعیین تکلیف نمایم.

 مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه نمود و گفت: قسمت هایی از زمین شهربازی بصورت وقفی (جهت استفاده عموم شهروندان به صورت پارک) می باشد که استفاده با کاربری دیگر مشکل شرعی خواهد داشت. در ضمن بابت مشکلات قانونی ، علمی ، فنی و تخصصی این زمین برای استفاده جهت بیمارستان منتفی می باشد.

 ایشان در ادامه افزود: برای تعیین تکلیف موضوع در جلساتی با نخبگان علمی و اساتید و مراکز پژوهشی دانشگاهی پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی، دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان را ارائه نموده ایم تا با در نظر گرفتن موارد فنی، اصولی و علمی مطالعات انجام و برای تصمیم گیری به شورای اسلامی شهر ارائه گردد.

 احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن تشکر از پیگیری ها از عدم تعیین تکلیف زمین برای احداث بیمارستان گلایه نمود و گفت شهرداری اگر زمینی برای این منظور دارد اعلام کند

  وی در ادامه گفت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیمارستان امام رضا (ع) و زمین شهرداری سابق که با قدمت یکصد ساله می باشد را بعنوان پیشنهاد دوم درخواست کرده است که نیازمند بررسی و پاسخ می باشد.

مهندس اربابی در پاسخ به مطلب عضو شورای اسلامی شهر گفت هر پیشنهادی نیازمند طرح مطالعاتی می باشد و این پیشنهاد با توجه به قدمت یکصد ساله و تاریخی آن که اولین شهرداری بجنورد در این مکان احداث شده است ثبت میراث ملی می باشد و به لحاظ قانونی تخریب و استفاده برای بیمارستان ممکن نیست . در ضمن این مکان در حال حاضر نیز بعنوان ساختمان شهرداری منطقه یک به شهروندان خدمات رسانی می کند.

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ،مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری و کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید.

 شایان ذکر است یکصدو ششمين جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد بصورت علنی و در یک بخش برگزار گردید.


    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت