امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

نود و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

 نود و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

  نود و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور  مهندس علی اربابی نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس جواد حمیدی راوری شهردار و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

 مهندس علی اربابی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء امام راحل سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و همچنین فرارسیدن جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را تبریک عرض نمود

 ایشان در ادامه فرا رسیدن 15 اسفند روز درختکار را گرامی داشته و این روز را سنت حسنه ای دانستند که در جامعه ما بعنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

 در ابتدای جلسه سرکار خانم اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر با اشاره به سوالات مطرح شده از شهردار بجنورد در جلسات گذشته در رابطه با موضوع استودیو تاسیس شده در فرهنگسرای شهروند ، هزینه انجام شده ، افراد بکار گرفته شده و قراردادهای مرتبط خواستار پاسخ شهردار شدند.

 مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد با اشاره به ارسال پاسخ کتبی به شورا بیان داشت این استودیو با نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای جهاد تببین راه اندازی شده است تصویر برداری و تدوین ، عکاسی حرفه ای ، گرافیک و موشن گرافی ، انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی ، برقراری تصویر زنده ، تهیه مستند فیلم ، فیلم کوتاه و بلند را از خدمات این مجموعه بر شمرد و گفت برای دریافت هر یک از خدمات از بیرون مجموعه مستلزم هزینه های زیادی می باشیم و با راه اندازی این مجموعه ضمن ارتقاء سطح اطلاع رسانی می توانیم درآمدزایی هم داشته باشیم.

 اعظم السادات افشین پس از پاسخ شهردار به معنی لغت جهاد تببین و فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نمود و گفت مفهوم جهاد تببین و فرمایشات رهبر انقلاب تببین مسائل انقلاب و نظام می باشد که این با پاسخ های شما در تفاوت است .

 ایشان در ادامه خواستار پاسخ شهردار در خصوص پرداخت هزینه 18 میلیون تومانی به خانم عندلیبی بعنوان مشاور در خرید تجهیزات این استودیو شد.

 شهردار بجنورد در پاسخ به سوال عضو شورای اسلامی شهر گفت : یکی از اهداف انقلاب در بیانات مقام معظم رهبری شناساندن مفاخر و مشاهیر ملی و مذهبی هر منطقه است که ما این کار را در برگزاری نکوداشت شیخ محمد تقی بجنوردی نشان دادیم

 وی همچنین ادامه داد رهبر انقلاب بارها توصیه داشتند که همه کارگزاران دولت و مسئولین همه کارها هر چند کوچک را به اطلاع مردم برساند که ما هم در این خصوص اقدام نموده ایم

 مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد در خصوص عدم کیفیت آسفالت معابر با توجه به مرغوبیت مصالح موجود ، تاخیر در بروز رسانی املاک شهرداری بجنورد تحت نرم افزار GIS و بانک اطلاعات املاک و کاهش بهره وری سنگ شکن های شهرداری بجنورد طرح سوال نمود و خواستار پاسخ شهردار در این خصوص شد.

 احمدرضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور به وضعیت کشور در اتفاقات اخیر و مسمومیت دختران  دانش آموزان اشاره کرد و گفت دشمنان با هر ترفند و حیله برای ایجاد نارضایتی و براندازی انقلاب وارد شده اند که این نیز یکی از این ترفندها می باشد که ضمن محکوم کردن این اقدام نیازمند هوشیاری مردم و پیگیری مسئولین می باشد .

 ایشان در ادامه  لازمه رسیدن به توسعه شهری را همگرایی و نظارت و پیگیری دانست  و نسبت به  نظارت بیشتر و پیگیری و رسیدگی به  پروژه های شهری تاکید نمود

 مهندس علی اربابی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن محکومیت اتفاقات اخیر در مسمومیت دختران دانش آموز ، عدم حضور ریاست شورای اسلامی را در جلسه رسمی را کسالت و بیماری بیان داشت و برای ایشان دعای شفای عاجل نمود.

 در ادامه جلسه مهندس مقدمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری بجنورد گزارشی در خصوص اقدامات و پیگیری های انجام شده در خصوص پرونده های درخواست احداث میادین میوه و تره بار ارائه نمودند.

 مهندس حمیدی شهردار بجنورد در تکمیل گزارش گفت درخواست های برای احداث میادین میوه و تره بار داشته ایم که پس از بررسی اولیه و جمع بندی استعلامات و مستندات ، تفاهم نامه تنظیم و برای تصمیم گیری و اعلام نظر به شورای اسلامی شهر ارسال گردیده است.

 مصطفی دلیریان رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر با اشاره به پرونده شرکت فجر اندیشان در احداث میدان میوه و تره بار گفت  شهر بجنورد هم نیازمند میادین میوه و تره بار است و هم دارای ظرفیت سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.

 در این جلسه نمایندگان شرکت میوه گستر سبز اترک که درخواست کننده احداث میدان میوه و تره بار می باشند از سرمایه و آورده 2000 میلیارد تومانی این شرکت خبر دادند و اعلام نمودند برای احداث این میدان بهترین زمین در بهترین نقطه دسترسی شهر با بهترین نقشه توجیهی 50 ساله طراحی شده و در این خصوص همه استاندارها لازم نیز در نظر گرفته شده است.

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، هیات تطبیق فرمانداری ، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به موافقت با پیش نویس و اسناد قراردادهای مشارکتی شهرداری در احداث شهربازی در محل شهربازی سابق در پارک شهروند و متمم بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد در سال 1401 با رقم یک میلیارد و سی صد و بیست هزار تومان اشاره نمود.

 در پایان جلسه مهدی معلم عضو هیات رئیسه و منشی دوم جلسه با اشاره به مهلت قانونی شهردار در پاسخ به سوالات طرح شده در دو هفته گذشته نسبت به رای گیری اعضای در خصوص پاسخ شهردار شد که پس از رای گیری چهار عضو از شش عضو حاضر در جلسه از پاسخ شهردار قانع نشدند.

 شایان ذکر است نود و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت