امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنوردبرگزار گردید

 هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنوردبرگزار گردید

  هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور  جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء امام راحل ، حلول ماه رجب و فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت امام محمد باقر (ع) را تبریک عرض نمود

 ایشان با اشاره به اهانت پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست جعلی و بی اعتبار تروریست ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را لشکر بقیه الله دانست و پاسداران را سربازان حضرت بقیه الله معرفی کرد

 عین بیگی در ادامه مکتب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر گرفته از مکتب عاشورا و سیره سید الشهداء (ع) توصیف کرد و گفت سپاه پاسداران در دوران جنگ و همچنین دوره سازندگی یکی از ارکان اصلی انقلاب بوده و امروز هم کلیدار در عرصه های علمی ، دفاعی و برقراری امنیت و آرامش کشور و در منطقه است

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، کمیسیون های تخصصی ، هیات تطبیق فرمانداری بجنورد و کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد  اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان معرفی مهندس اربابی و موسوی بعنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر در کمیته مناسب سازی معابر شهری و موافقت با کلیات طرح بازارچه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در محل پارک شهر بازی اشاره نمود.

 شهردار بجنورد در خصوص طرح بازارچه صنایع دستی در این جلسه گفت: با توجه به بازدیدهای معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور بانوان و سایر مسئولان، فضایی در پارک شهربازی بجنورد مدنظر قرار گرفته شده است.

 جواد حمیدی راوری اظهار کرد: این فضای پیشنهادی، حدودا ۴۰۰ متر مربع واقع در روبه روی پارک مهربانو در پارک شهربازی است که در آن می‌توان تعدادی غرفه برای بازارچه دائمی عرضه تولیدات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد.

 مهندس علی اربابی رئیس کمیسیون عمرانی معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص گفت: پارک های مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته شد اما با توجه به اینکه طرح ساخت مسجد نیز در آن محل وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که احداث بازارچه در محل مورد نظر برای رونق بخش تجاری می تواند مناسب باشد.

 وی افزود: در این پروژه قرار است زمین و مالکیت با شهرداری باشد و در مقابل نیز تفاهم نامه ای با استانداری منعقد شود که اعتبارات آن از محل برنامه و بودجه تامین و بنای آن توسط اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان احداث شود.

 مهرداد رحمتی عضو هیات رئیسه ضمن مخالفت با مکان جانمایی شده گفت : پارک دانشجو می‌تواند مکان مناسب‌تری برای احداث این بازارچه میتواند باشد زیرا فضای آن نیز محدودیت کمتری دارد.

 مهندس سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص بیان کرد: پارک دانشجو چند لاین دارد که می شود هرکدام را به بخش خاصی اختصاص داد.

 وی اظهار کرد: بازارها معمولا در امتدادهای طولی اجرا می شود و فضای پارک دانشجو به دلیل خطی بودن، برخلاف فضای درنظر گرفته شده در شهربازی که رینگی است؛ مناسب تر به نظر می رسد.

 مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر نیز گفت: با توجه به دائمی بودن این  بازارچه مکان احداث نیاز به کار کارشناسی دارد

 وی افزود: میراث فرهنگی طرح مورد نظر خود برای اجرای این بازارچه به شورای اسلامی شهر ارائه دهد تا اقدامات کارشناسی و در نهایت  تصمیم  گیری گردد

 مهندس سید محسن موسوی با اشاره به فصل بودجه ریزی ، بودجه ریزی را بر مبنای محله ای و تخصیصی به شهردار بجنورد توصیه و بر اجرای طرح نگهداشت شهر در سال آینده نیز تاکید کرد

 رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اجلاس روئسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان در اهواز به نارضایتی های مردم از مدیریت شهری در سطح کشور اشاره کرد و گفت اعتماد و رضایتمندی مردم از اهداف اصلی و اولویت های مدیریت شهری باید باشد و بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ، رفع مشکلات و مطالبات و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تاکید کرد.

 

 در پایان گزارشی تصویری یک ساله از اقدامات انجام شده شهرداری بجنورد پخش گردید که می توان به تجاری سازی املاک شهرداری ، نهضت آسفالت و لکه گیری ، طرح افزایش طبقات و خرید 26 دستگاه اتوبوس و 15 دستگاه ون تاکسی در توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی شهری در این گزارش اشاره کرد.

 شایان ذکر است هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد بصورت علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت