امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

 

 هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور  جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد و  اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

 عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء امام راحل به ویژه شهید وحدت حوزه و دانشگاه شهید آیت الله مفتح را گرامی داشته و فرارسیدن روز حمل و نقل را به همه رانندگان که نقش حیاتی در اقتصاد کشور و خانواده ها دارند تبریک عرض نمودند .

 ایشان با اشاره به برگزاری نکوداشت ملی شیخ محمد تقی بجنوردی از همه اعضای شورای هماهنگی ، پرسنل پرتلاش شورای اسلامی و شهرداری بجنورد که در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی استان همکار و همراهی داشتند تقدیر و تشکر نمود و افزود همه اعضای شورای شهر بجنورد بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی اتفاق نظر دارند و قدم نخست را نیز با برگزاری نکوداشت آیت الله شیخ تقی بجنوردی برداشته اند.

 رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه از عدم توجه برخی مسئولان فرهنگی به این حوزه انتقاد کرد و گفت: مسئولان فرهنگی استان در هر مجموعه ای باید پای کار باشند.

 وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۹۱ به خراسان شمالی از این عالم برجسته نام بردند اما معرفی این شخصیت تا کنون مغفول مانده بود که شورای شهر و شهرداری به آن ورود کرده و در حد توان و با توجه به مقتضیات، آن را انجام دادند.

 عین بیگی تاکید کرد: پیش از این نیز جشن های بزرگ غدیر و ولادت حضرت زهرا (س) توسط شهرداری و شورای شهر برگزار شد که نشان از توجه و تاکید این مجموعه ها بر اقدامات فرهنگی دارد.

 وی در ادامه گفت: این درحالی است که مجموعه های مختلفی با محوریت انجام اقدامات فرهنگی در استان وجود دارد که ضرورت دارد همه آن ها پای کار بیایند. ما قدم خود را برداشته ایم و اکنون مسئولان فرهنگی استان نیز باید پای کار بیایند.

 رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: در شرایط فعلی که باید زیرساخت های فرهنگی، مهندسی دوباره شود انتظار می رود با آرایشی تهاجمی نسبت به موضوع فرهنگ با دشمنان حرکت کنیم نه آنکه آرایش دفاعی به خود بگیریم.

 جمشید عین بیگی همچنین انتخاب مجدد یوسف مغروری عضور شورای اسلامی شهر بجنورد در انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استانها را تبریک عرض نمود و از تلاش های چندین ماهه مهندس موسوی رئیس مرکزآموزش و پژوهش های شورای اسلامی و کمیته های اجرایی در برنامه ریزی و اجرای نکوداشت ملی آیت الله شیخ محمد تقی بجنوردی تقدیر و تشکر نمود.

 احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری ضمن تقدیر و تشکر از عوامل و دست اندرکاران اجرایی نکوداشت ملی آیت الله شیخ محمد تقی بجنوردی گفت: متاسفانه در استان اداراتی که فعالیت فرهنگی دارند، پای کار نیست و باید بعنوان نمایندگان مردم از همه این متولیان مطالبه فعالیت فرهنگی داشته باشیم.

 ایشان در ادامه  افزود: مصمعنا کار فرهنگی جزیره ای، تاثیر بسیار کمی نسبت به کار جمعی دارد؛ لذا باید مطالبه گر بوده و آن ها را به این سمت و سو  سوق دهیم.

 مهندس موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیران ، مسئولین و پرسنل شورای اسلامی ضشهر و شهرداری بجنورد در برگزاری نکوداشت ملی بیان کرد: برگزاری بزرگداشت آیت الله شیخ تقی بجنوردی سبب شد تا معاون علمی، پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور وعده فعال سازی این انجمن در خراسان شمالی را بدهد که به عنوان اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم باید پیگیر این موضوع باشیم.

 وی همچنین گفت: اکنون که در فصل بودجه هستیم باید به موضوع برندینگ که مقدمه سرمایه گذاری است توجه داشته باشیم؛ همچنین به سمت استفاده از اسامی مفاخر مرکز استان در مناطق مختلف شهر نیز حرکت کنیم.


 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات هیات تطبیق ، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و همچنین مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام گردید که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید.

 

 شایان ذکر است هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در یک بخش و بصورت علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت