امروز : چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

هفتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

 هفتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

  هفتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور  جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر ، دکتر حمیدی شهردار بجنورد ، دکتر توحیدی مقدم مدیرکل سازمان بهزیستی استان و هیات همراه  جمعی از بزرگان و معتمدین شهر  بجنورد و  اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

 عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء امام راحل و شهدای مدافع امنیت ،فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفان و همچنین روز نیروی دریایی را گرامی داشتند.

 ایشان در ادامه با برشمردن وقایع اجتماعی ، ضمن محکوم کردن اغتشاشات گفت: قبول داریم مشکلاتی وجود دارد و در فضای غبارآلود کنونی بیش از همیشه نیازمند بصیرت بخشی و هدایت جوانان هستیم تا با روشنگری حاصل از ایجاد نفاق بپرهیزیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر حق اظهار نظر و اعتراض را حق مسلم شهروندان دانست اما آسیب به بیت المال و افراد را پسندیده ندانست و گفت: مردم بصیر انقلابی ما از موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را که  به پاس امنیت و اقتدار نیروی انتظامی و  بواسطه خون شهدا حاصل آمده است ، مراقبت لازم خواهند داشت .

 مهندس اربابی رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر در گزارشی با برشمردن بخشی از خدمات شهرداری با محوریت مناسب سازی شهر برای توان خواهان و معلولین بیان داشت : با برگزاری جلسات متعدد درکمیسیون عمران ، مناسب سازی معابر به ظرفیت 10 معبر در ماه – توجه به ایجاد رمپ در پروژه های عمرانی و اختصاص امکانات در 25 دستگاه اتوبوس خریداری شده برای افراد کم توان و معلول و نابینا ازجمله این اقدامات است.

 ایشان در ادامه افزود: درتلاش برای اجرای طرح پارک بان رایگان برای معلولین در شهر هستیم .


 در ادامه جلسه تقی نژاد از فرهیختگان و از اعضای ستاد مردمی توسعه استان با اعتراض به واگذاری پارک خانه فرهنگ به ستاد فرامین حضرت امام خمینی (ره) گفت:  بعنوان یک مطالبه عمومی ، اعضای شورای اسلامی را به حفظ منابع و منافع شهروندان توصیه کرد.

 محمد نیا دیگر عضو ستاد مردمی توسعه استان نیز بر حفظ ریشه ها و فرهنگ ها برای هویت بخشی به شهر تاکید کرد و گفت:  اعضای شورای اسلامی شهر را نسبت به سرنوشت شهر مسئول می دانیم و حفظ خانه فرهنگ باید یک حساسیت برای شما باشد.

 معظمی دیگر عضو این ستاد نیز ، به  کم رنگ شدن اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت : ما سابقه فعالیتهای مردمی خوبی را در کارنامه این منطقه داریم اما امروز از واگرایی درعذابیم و بیگانه با مسائل و سرنوشت شهر شدیم . سخاوت و فرهنگ این مردم شما را بر ضرورت حفظ اماکن عمومی مسئول می کند.

 استاد مهرنیا از پیرغلامان شهر و عضو دیگری از ستاد مردمی توسعه استان نیز با قرائت بیت شعری گفت : امروز بجنورد هویت اش را مرهون بزرگانی می داند که در گذشته تلاش کردند و از خود یادگار گذاشتند . به ما اطمینان بدهید که در خانه خودمان در شورا دغدغه هایمان را مطرح کنیم و پاسخ بگیریم.

 وی یادآوری کرد : ساختمان قدیمی و تاریخی در مرکز شهر بعنوان پارک عمومی یک میراث برای جوانان ما است که باید آنرا حفظ کنید.

 عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر از پیگیری حقوقی و قانونی برای احقاق حقوق شهروندان خبر داد و گفت : امیدواریم بتوانیم مدیران ارشد کشور را به حفظ مالکیت حقوقی این مکان برای اختصاص عمومی به شهروندان توجیه کنیم  و به اخذ نتیجه هم امیدواریم.

 هشدار دادیم درصورت تملک این پارک ، ستاد فرامین حضرت امام خمینی (ره) که مرجع رافت و بخشندگی بودند ،   درنزد ذهنیت مردم و اهالی فرهنگی شهر مخدوش خواهد شد .

 وی دربخش دوم سخنانش به توسعه حمل و نقل عمومی – تجاری سازی املاک – ارتقای خدمات عمرانی در بهسازی معابر اشاره کرد و گفت : این اقدامات درصورتی که کمکهای دولتی به صفر رسیده است گویای تلاش شهردار محترم و مجموعه شهرداری است .

 یزدانی عضو شورای اسلامی شهر و رییس کمیته ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت شورای اسلامی شهر نیز طی سخنانی گفت :توجه به جهاد تبیین مهم است و متاسفانه کوتاهی هایی انجام گرفته که امروز دامان ما را گرفته و باید درمقام پاسخگویی باشیم درحالیکه فاقد هرگونه حس مشارکت و هم افزایی هستیم.

 وی با اشاره به تاخیر واگذاری 10 درصد سهم شهرداری از شهرک سازی ها گفت : بارها دستوراتی اخذ شده که اجرایی نشده و این اقدامات ما را از سرعت خدمات عقب می اندازد.

 دکتر توحیدی مدیرکل سازمان بهزیستی نیز طی سخنانی بیان داشت : عمده تلاش ما در جلوگیری از بروز آسیب و معلولیت و توان بخشی به معلولین تحت پوشش است و از شهرداری درخواست داریم در کنار ما و برای حمایت از مکان مناسب برای کودکان بی سرپرست همکاری لازم را داشته باشد.

 ایشان با قدردانی از مشارکت شهرداری در تبلیغات رایگان محیطی نسبت به طرح های مرتبط با این سازمان و مناسب سازی معابر در شهر بیان داشت :  296 واحد ساختمانی در شهرک گلستان ویژه معلولین و توانخواهان ساخته شده است که از آسفالت مناسبی برخوردار نیست و همچنین سازمان بهزیستی به رغم تامین سنگفرش ویژه افراد معلول نیازمند مشارکت شهرداری در اجرای مناسب سازی فضای داخلی سازمان است که امیدواریم مورد حمایت شهردار محترم قرار بگیرد.

 دکترحمیدی شهردار بجنورد گفت: تخلیه ساختمان به دلیل ناامنی و ضرورت ایجاد ایمن سازی یک ضرورت است و نباید به به هر بهایی بخواهیم این استقرار ادامه پیدا کند زیرا جان کودکان بی سرپناه دریک سازه نا ایمن به شدت درخطر است .

 شهردار بجنورد در ادامه گفت : از آنچه در بضاعت داریم قطعا در حمایت از کودکان بی سرپرست بهره خواهیم برد.

 مهندس موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اشلامی شهر بجنورد پیشنهاد داد بعنوان پایلوت شهردوستدار سالمند اقداماتی در طرح توسعه عمران به انجام برسد.

 مهندس مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری نیز گفت برای حفظ تعاملات بین دودستگاه و ایجاد هم افزایی کلیه امورات مشترک بین شهرداری و سازمان بهزیستی در قالب تفاهم نامه ای تهیه و مورد اجرا قرار بگیرد.

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات کمیسیون های تخصصی و کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید.

 شایان ذکر است هفتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت