امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

  هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن عرض خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء وامام راحل، اربعین حسینی و فرارسیدن رحلت جانگداز پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا علیه السلام را تسلیت عرض نمود.

 ایشان ضمن قدردانی از تشکیل موکب عزاداران حسینی و اعزام به کربلا در جهت مشارکت خدمات دهی به زائرین از دکترحمیدی خواست تا درنشستی با حضور خادمین امام حسین (ع) از همکاران قدردانی انجام بگیرد.

 وی همچنین در نبود دکتر حمیدی از خدمات و زحمات محسن روشن ضمیر در جایگاه قائم مقام و جانشین شهردار قدردانی کرد و گفت: به شکرانه نعمت واقع شدن در مسیر زائرین بارگاه امام هشتم (ع) نیازمند تقویت خدماتی هستیم که انشاالله درارزیابی مردم عزیزمان موجب رضایت شود.

 عین بیگی همچنین خواست تا درمناسبت بازگشایی اول مهر فعالیتهای فرهنگی بیشتری به انجام برسد.

 دکتر حمیدی شهردار بجنورد ضمن ارائه گزارش عملکرد شهرداری بجنورد در ماه اخیر و درتوضیح اعزام همکاران به کربلا در این جلسه گفت: به دلیل استقبال زیاد ناگزیر به قرعه کشی شدیم و با ظرفیت 50 درصد کارگری و اداری ، تیم 40 نفره از همکاران را به کربلا اعزام کردیم و بازخوردهای خوبی هم دریافت کردیم .

 شهردار بجنورد در ادامه گزارش  عنوان کرد: در بحث توسعه حمل ونقل درماموریت اخیربه تهران موفق به اخذ موافقت ضمنی برای افزایش ظرفیت خرید ناوگان اتوبوس به ظرفیت 10 عدد شدیم که درحال رایزنی هستیم و به محض اجرای مکاتبات تکمیلی ، ظرف 48 ساعت هزینه های لازم را پرداخت خواهیم کرد.

 صدور مجوز ساخت برای املاک قولنامه ای – موافقت با ارتقای درجه شهرداری از 10 به 11 – برون سپاری خدمات شهری در منطقه دو به بخش خصوصی – اولویت بندی بازگشایی ها در نقاط کلیدی و پرترافیک شهر ازجمله 32 متری حاشیه شمالی – تنظیم گزارش برای اخذ مطالبات معوقه شهرداری از جرایم راهنمایی رانندگی از محورهای مورد اشاره دکتر حمیدی بود.

 مهندس موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از اقدامات شهردار ،  توجه به نظافت مبادی ورودی شهر و توزیع عادلانه خدمات عمرانی با توج به نیاز تمامی محلات خواست.

 مهندس اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز توجه شهردار به توسعه حمل ونقل عمومی را قابل قدردانی دانست و گفت: به موازات آن نیازمندیم در بحث آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز اقداماتی به انجام برسد.

 مهندس مغروری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر نیز با قدردانی از خدمات کمی و کیفی شهرداری در بحث عمران ، تدوین سند توسعه 5 ساله شهرداری را نیازمند بررسی های تخصصی در کمیسیون ها دانست .

 وی افزود: برون سپاری خدمات شهری منطقه دو با دلایل مطرح شده نیازمند حداقل جذب 100 نفر نیروی کار است و بطور متوسط 24 هزار مترمربع ازمعابر درسهم هر نفر برای نظافت قرار می گیرد که باید دربحث نظارتها شهرداری حضور فعال پیدا کند.

 عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه گفت: به رغم اینکه سایر شهرداری های استان موفق به  جذب سهمیه 100 درصد قیر نشدند ، اقدام شهرداری بجنورد برای جذب کامل و اعلام آمادگی برای دریافت سهم سایر شهرداری ها درراستای حفظ منابع و جلوگیری از بازگشت آن قابل قدردانی است.

 در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات کمیسیون های تخصصی و کمیسیون توافقات شهرداری اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به موضوعاتی شامل گزارش اقدامات انجام شده در خصوص مشارکت های اربعین، گزارش تفاهم نامه واگذاری خدمات شهرسازی به دفاترپیشخوان،مصوبه ابلاغ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاریها، گزارش تجدید مزایده واگذاری اخذ ورودی پارکینگ های پارک‌ها به بخش خصوصی ، درخواست فضای آموزشی برای مدارس غیردولتی، گزارش مزایده اجاره اراضی کشاورزی، گزارش درآمد و هزينه مرداد ماه وتجمیعی پنج ماهه نخست شهرداری بجنورد وسازمانهای تابعه سال1401، عوارض کشتارگاه کشتارگاه دام صنعتی بجنورد و گزارش تجدید مناقصه بارگیری وانتقال پسماند مناقصه خدمات شهری رفت وروب منطقه دو اشاره کرد.

 شایان ذکر است احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر با توجه به سفر زیارتی اربعین در این جلسه حضور نداشت و با توجه به تعطیلات آخر ماه صفر در هفته آینده، مقرر شد جلسه رسمی روز چهارشنبه برگزار می گردد.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت