امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

  پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر  با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد، محمد اکبر زاده نماینده استان قدس رضوی در استان خراسان شمالی و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن همایش های شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد درابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل  روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر  و روز اسناد ملی و میراث مکتوب را گرامی داشتند.

  ریاست شورای اسلامی شهر با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، توصیه به ایجاد امید در جامعه را بعنوان رهنمونی ارزشمند به همه توصیه کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم درراستای محرومیت زدایی و توزیع عادلانه خدمات در محلات کم برخوردار از ظرفیت آستان قدس رضوی بهره ببریم.

 محمداکبرزاده نماینده آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی ضمن تشکر از دعوت به جلسه استان قدس رضوی را یکی از بزرگترین نهاد مذهبی برشمرد  و بیان داشت این نهاد دارای ظرفیت های بالقوه می باشد که ظرفیت های این نهاد مذهبی در زمینه چاپ و نشر معارف، ظرفیت بالای خادمین امام رضا(ع)، موقوفات آستان و نذورات استانی می تواند زمینه های فراوانی برای همکاری و مشارکت با مدیریت شهری باشد.

وی افزود: براساس قوانین و ضوابط بخشی از موقوفات که درآن نذرعام قید شده باشد ، می تواند در استان مذکور صرف امور عام و رفع محرومیت زدایی شود و لازمه این همکاری ها ، نشست تخصصی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و عقد تفاهم نامه همکاری است که این آمادگی هم اکنون در آستان قدس رضوی موجود است.

 احمد رضا یزدانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز در نطق پیش از دستور با صراحت کلام بیان کرد: سهم خواهی هیچ ارگان و نهادی را نمی پذیریم و معتقدیم این شورای اسلامی ، فارغ از نگاه سیاسی و رویکرد تفکر فردی ، با تمام توان و ظرفیت در خدمت به شهروندان خود را خادم مردم می داند.

 وی افزود: برخی دوستان با دست آویز قرار دادن موضوعاتی در تلاش برای گرفتن امتیاز یا تحمیل توصیه هایی در انتصابات شهرداری بودند که چون مسیر گفتگوها به سمت و سوی خاصی پیش میرفت ، موافقت نکردیم و نتیجه آن حواشی ایجاد شده با موضوع اجرای تمثال شهدا در دیوارهای پارک آفرینش بود .

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در توضیح بیشتر عنوان کرد: درماجرای اجرای تمثال شهدا ، این موضوع مطرح نشده و در جلسه شورا راجع به آن تصمیمی اتخاذ نشده بود ولی برخی دوستان این موضوع را به حواشی پارک اضافه کردند.

 یوسف مغروری با بیان اینکه موضوع اجرای تمثال شهدا فقط ازاین باب که نباید دست آویز اهداف قرار بگیرد ، ازسوی ایشان رسانه ای شد ، گفت: ماهم معتقدیم با نگاهی به وضعیت حاکم باید تصمیمات در پارلمان محلی تصمیم سازی بشود.

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر نیز شورای اسلامی شهر را خانه مردم خواند و گفت: شهدا متعلق به همه آحاد جامعه است و نباید اجازه بدهیم درحالی که لازمه هر گونه اتفاقی دراین خصوص ،  منوط به استعلام و موافقت بنیاد شهید است ، این موضوعات مستمسک قرار بگیرد.

 دکترحمیدی نیز در توضیحاتی با موضوع ضوابط حوزه شهرسازی گفت: درحال تدوین رویه اجرایی هستیم تا درصورتی که درخواست صدور مجوزبرای توسعه اماکن فرهنگی دارند ، صرفا درراستای اجرای امور فرهنگی بدون اجازه تغییر کاربری مجوزهای لازم را اخذ کردند.

 شهردار همچنین طی گزارشی گفت : تاکنون آسفالت و لکه گیری شهربراساس بلوک بندی اجرا می شد اما طی بارندگی های اخیر برخی مناطق پرحادثه و مشکل دراولویت قرار گرفتند که بزودی آسفالت می شود و درخصوص معدن سنگ شکن نیز درحال انجام استعلامات و اخذ مجوزهای لازم هستیم تا منافاتی با ملاحظات زیست محیطی هم نداشته باشد.

 در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات کمیسیون ها، هیات تطبیق فرمانداری بجنورد و توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به درخواست خیرین جهت ساخت مسجد در زمین های پادگان ارتش سابق جنب فرهنگسرای شهروند ، کلیات گزارش درآمد هزینه شهرداری و سازمان های تابعه شهرداری بجنورد در سال 1400 ، گزارش اولویت بندی زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر و انتخاب یوسف مغروری عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بعنوان مسئول کمیته هوشمند سازی و تحقق پیام سال رهبری ( تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین ) در شهرداری بجنورد اشاره نمود.

 شایان ذکر است پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در دو قسمت بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت