امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد برگزار شد

 نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد برگزار شد.


 نشست خبري شوراي اسلامي شهر و شهردار بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن همايش هاي شوراي اسلامي شهر بجنورد برگزار شد.

 



 در ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد گزارشی از عملکرد شورای اسلامی شهر در دوره ششم ارائه کردند.

  ایشان از برگزاری ۴۵ جلسه رسمی و ۱۵۱ جلسه کمیسیون های تخصصی در سال 1400 خبر دادند.

 وی در ادامه افزود برای اولین بار در بودجه پیشنهادی شهرداری بجنورد و در سال 1401 بودجه فرهنگی با افزایش چهار برابری دیده شده و مصوب شد.

 عین بیگی افزود از تجربیات کلان شهر ها باید استفاده کنیم ، که امروز بجنورد به عنوان مرکز استان باید حرف برای گفتن داشته باشد.

 رئیس شورای اسلامی شهر از فعال شدن مرکز آموزش و پژوهش های شورای شهر در دوره ششم خبر داد و گفت دو رویداد فرهنگی در سال ۱۴۰۱ در استان شاهد خواهیم بود. فرهنگ ها و داشته های استان و شهر خودمان را باید برندسازی کنیم.

 عین بیگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت کمیته بجنورد شناسی شکل گرفته و کنگره بزرگداشت مشاهیر بجنورد در سال آینده برگزار خواهد شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه گفت همه سازگار های عمرانی شهرداری آماده به کار هستند تا با مساعد شدن شرایط آب و هوایی ، استارت محرومیت زدایی در مناطق محروم زده شود.

 مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد مدیریت شهری ارائه نمودند.

 شهردار  بجنورد از ورود ۱۵ دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی بجنورد خبرداد و گفت: این امر گام بلند شهرداری در راستای تحقق شهر زیست پذیر و دوستدار محیط زیست ، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمات بهتر به شهروندان است.

  پارک آفرینش؛  چالشی ترین سوال مطرح شده بعد از شفافیت حقوق شهردار و شوراي اسلامي شهر و هزینه منزل مسکونی شهردار بود .

 توضیحات ارائه شده در بحث پارک آفرینش به نظر می‌رسد پایانی باشد بر تمام شبهاتی که اخیراً با موضوع این پارک در فضای جامعه نشر داده می‌شد.

یزدانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر گفت:  نسبت به مسائل اجتماعی دغدغه مند هستند اما معتقدم ابتدا باید ظرفیت لازم را ایجاد کنیم بعد مطالبه گری کنیم و تا برای بانوان فضای لازم تفریحی در نظر نگرفته باشیم ؛ نمی توانیم منتقد به وضع موجود باشیم.

 ایشان در ادامه گفت برخی از اعضای شورای شهر که ادعا کردند از ابتدا مخالف اجرای پارک‌بانوان بودند گفتند : امروز کنار شهردار مان و مدافع طرح‌های ایشان هستیم زیرا معتقدیم هم‌آوایی شورا با حفظ اتحاد می‌تواند منافع شهر و شهروندان را تضمین کند .

 این هم آوایی اینک در بین آرای شورای شهر به رفع اختلاف نظرها در چرایی انتخاب شهردار به اتحاد و انسجام تفکر و عمل شورا با شهرداری منتج شده است. هم‌آوایی و اتحادی که برای شهر و شهروندان نویدی از توسعه و آبادانی و پیشرفت را به همراه خواهد داشت.

 

  توافقات_ بازگشایی معابر _ صدور مجوز برای املاک با کسر عرصه _ساماندهی نخاله‌های ساختمانی_ تکالیف راه و شهرسازی در واگذاری شهرک های گلستان الغدیر ولیعصر _ تعیین تکلیف سرنوشت هماک _ خرید نردبان بلند مرتبه _ سرنوشت ایستگاه میانی و کارخانه زباله_  اختلاف نظر شهرداری با اوقاف در مالکیت اراضی اطراف حرم امام زاده از سوالات مطرح شده خبرنگاران در این نشست بود.

 عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبلغ رهن منزل مسکونی شهردار را ۲۵۰ میلیون تومان با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری اعلام و هزینه بهسازی را در قبال تعهد صاحب خانه به رفع عیوب ساختمانی عنوان داشت .


 مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد گفت:  حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات دستگاه‌های اداری داریم که ۵۰ درصد آن وصول شده و موضوع شکایت و اختلاف نظر اراضی حرم مربوط به صراحت قانون مبنی بر تعیین مالکیت شهرداری بر اراضی گورستانهای قدیمی است که اختلاف نظر طرفین در مرحله رسیدگی مجدد قرار گرفت.

 مهندس جواد حميدی راوری اجرای پروژه پارک بانوان در قسمتی از پارک آفرینش را حاصل خرد و اندیشه  شورای اسلامی شهر و شهرداری دانست و گفت  کلیه مجوز و استعلامهای آن فرایند قانونی را طی کرده است.

  یوسف مغروری ریاست کمیسیون برنامه بودجه و سرمايه گذاري شورای اسلامی شهر پرداختی از محل حق جلسات به اعضای شورای شهر را قریب به شش میلیون تومان عنوان کرد

  احمد رضا یزدانی ریاست کمیسیون حقوقی و پیگیری شوراي اسلامي شهر بجنورد گفت:  تا اجرای کامل پارک بانوان  مصر و جدی هستیم  و مبنای ما تعامل با دستگاه هاست .

 دکتر مهرداد رحمتی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر و عضو هیات رئیسه گفت : یکی از اعضای هستم که حضور مستمر در جلسات دارد و برای منافع شهرم حاضر به انجام هر ریسکی هستم.

 مصطفی دلیریان ریاست کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر ایجاد فضاهای ورزشی با رویکرد توانمندسازی محلات حاشیه شهر را ضروری و مورد پیگیری دانست.

  مهدی معلم ریاست کمیسیون خدمات و زیست شهری شورای اسلامی شهر توسعه کمربند سبز با رویکرد توجه به کاشت درختان مثمر را الزامی و مورد توجه دانست.

 مهندس سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر اعمال شفافیت و مهندس علی اربابی ریاست کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر گزارشی از خدمات عمرانی شهرداری را مورد توجه قرار دادند.

 این جلسه سرانجام پس از سه ساعت با اهداء لوح تقدیر _گلدان گل از تولیدات نهالستان و هدیه ای به رسم یادبود و پذیرایی در ضیافت ناهار به کار خود خاتمه داد.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت