امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

ضرورت و لزوم همکاری مدیریت شهری با نیروی انتظامی برای شهری سالم و پویا

ضرورت و لزوم همکاری مدیریت شهری با نیروی انتظامی برای شهری سالم و پویا

 

 

بیست و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر، سرهنگ مسعود وحیدی فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد، هیات همراه و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

در ابتدای جلسه احمد رضا یزدانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و امام شهداء بویژه شهداء حریم امنیت و مرزبانی انتظامی کشور و استان خراسان شمالی، فرا رسیدن روز پژوهش را نیز گرامی داشتند.

در نطق پیش از دستور یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری پروژه سرمایه گذاری هماگ به گلایه شهروندان از صنوف آلاینده اشاره نمود و اجرای قانون کمیسیون بنده 20 شهرداری ها را با همکاری دیگر دستگاه های مرتبط خواستار شد.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به لزوم پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی، همکاری مدیریت شهری را با نیروی انتظامی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی یک اصل و ضرورت دانست.

ایشان در ادامه افزود : برای پیشگیری تخلف در همه حوزه های شهری باید چاره اندیشی شود و این در زمانی امکان پذیر خواهد بود که همه دستگاه ها مرتبط در کنار هم و با تعاملات بیشتر و هم فکری برای چالش های بوجود آمده چاره اندیشی نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر حضور سبز پوشان انتظامی در جامعه را باعث امنیت خاطر شهروندان دانست و خواستار حضور بیش از پیش این مدافعان امنیت و سلامت شهری در تفرجگاه ها و اماکن عمومی شد.

سرهنگ مسعود وحیدی فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد ضمن تشکر از دعوت به جلسه و در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گزارشی از عملکرد حوزه انتظامی شهر بجنورد ارائه نمودند.

ایشان در ادامه افزودند: برای پیشگیری از سرقت اتومبیل و موتور سیکلت نیازمند تشویق شهروندان به استفاده از پارکینگ های عمومی هستیم که این امر نیازمند گسترش پارکینگ های عمومی و اطلاع رسانی به شهروندان است.

سرهنگ وحیدی اضافه کرد در خصوص کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی باید در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تلاش بیشتر شود و این مشارکت و همکاری بیشتر دستگاه های مرتبط را طلب می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد با اشاره به گستردگی حوزه و فعالیت های مدیریت شهری خواستار برنامه ریزی و آموزش کارکنان براي مقابله با شرایط بحرانی و حوادث شد.

در این جلسه هریک از اعضای شورای اسلامی شهر سوالاتی و پیشنهاداتی را نیز مطرح کردندکه در پایان فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد پاسخگو بودند که می توان به پایش جرایم شهر با فرایند GIS، بررسی روانشناسی محیطی، قرارگاه ستاد شهر سالم، بررسی وضعیت پارک ها و تفرجگاه ها، ساماندهی اماکن جمع آوری ضایعات، همکاری در رفع صد معبر، همکاری در حوزه بانوان و ورزش بانوان و عفاف و حجاب اشاره نمود.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده هیات تطبیق و مصوبات کمیسیون ها تخصصی و کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می‌توان به گزارش همکاری مرکز آموزش و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بجنورد با دانشگاه کوثر بجنورد، گزارشی از بررسی دفترچه پیشنهادی عوارضات محلی شهرداری بجنورد در سال 1401، تشکیل کمیته مناسب سازی معابر ویژه معلولین و جانبازان، همکاری و مشارکت شرکت های زیر مجموعه استان قدس رضوی در پروژه های عمرانی شهری، بررسی وضعیت سنگ شکن های شهرداری بجنورد، طرح توسعه کمربند سبز شهر بجنورد، طراحی و محوطه سازی پارکی برای حفظ و نگهداری از درخت شاه توت کهنسال بجنورد، طرح پیشنهادی مسیر دوچرخه سواری در شهر بجنورد و گزارش روند پیگیری جشنواره انتخاب زن الگو اشاره نمود.

شایان ذکر است جلسه رسمی شورای اسلامی در دو قسمت و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت