امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

عزم و همت مدیریت شهری و راه و شهرسازی برای رفع مشکلات شهری

عزم و همت مدیریت شهری و راه و شهرسازی برای رفع مشکلات شهری

 

 

بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس قاسم قاسمی مدیر کل راه و شهر سازی استان خراسان شمالی و هیات همراه، محسن روشن ضمیر مدیر توسعه منابع و نیروهای انسانی شهرداری بجنورد و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل سالن همایش های شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

در ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و امام شهداء روز دانشجو و همچنین فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب (ص) و روز پرستار را تبریک عرض نمودند.

جمشید عین بیگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که جایگاه استان خراسان شمالی باید به ده استان برتر کشور برسد بیان داشت: برای رسیدن به جایگاه دهم کشور در همه حوزه ها باید همه دستگاه ها و ادارات در سایه همفکری و تعامل روند اجرایی و توسعه استان را در پیش بگیرند.

ایشان در ادامه ضمن ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد شورای اسلامی شهر در دوره ششم و در طول مدت چهار ماه گذشته اضافه نمود: امروز با معارفه استاندار جدید که در جایگاه محوریت مدیریت استان است باید همه دستگاه ها اجرای در روند توسعه و آبادنی استان تلاش نمایند تا به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه استان در کشورجامعه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه افزود: در راستای توسعه شهری هم باید در تمام حوزه های مدیریت شهری مرز‌های بین ادارات برداشته شود و در فضای هم فکری و تعامل با یکدیگر برای پیشرفت و رفع موانع و مشکلات در توسعه شهری تلاش نمائیم.

در نطق پیش از دستور نیز احمد رضا یزدانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تاکید بر تعاملات و همراهی و همفکری تمام دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی به احاد مردم گزارشی از وضعیت گلستان شهر، الغدیر، شهرک فرهنگیان و طرح توسعه حرم مطهر امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) ارائه نمودند.

مهندس قاسم قاسمی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ضمن تشکر از دعوت به جلسه و در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه نمودند.

ایشان در ادامه افزودند: بیش ترین سهم در توسعه استان بر عهده این مجموعه کل می باشد و اگر شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی در تعامل کامل با هم نباشند قطعا هم شهر و هم شهروندان متضرر خواهند شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی با اشاره به عدم اجرای ۱۰٪ واگذاری در طرح مسکن مهر در تمام کشور بیان داشت: این را هم بعنوان وظیفه و تمام تلاش هایمان را می کنیم تا اولین شهر در اجرای این تعهد در کشور باشیم.

قاسم قاسمی در خصوص طرح توسعه امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) نیز گفت: به جهت منافع شهر و منفعت شهروندان از این طرح هم حمایت و هم همراهی می کنیم.

ایشان در این جلسه در راستای کمک به شهرداری ها از اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان خراسان شمالی خبر داد.

در این جلسه هریک از اعضای شورای اسلامی شهر سوالاتی و پیشنهاداتی را نیز مطرح کردندکه در پایان مهندس قاسم قاسمی پاسخگو بودند که می توان به اختصاص سهمیه و واگذاری قیر رایگان، پیگیری اسناد منطقه پارک جاوید و بش قارداش، طرح توسعه فضای سبز، اجرای تراکم در ساختمان سازی، بازآفرینی و بافت فرسوده، کشتارگاه صنعتی، ایستگاه میانی زباله، واگذاری شهرک های گلستان شهر، الغدیر و فرهنگیان به شهرداری، اختلافات ملکی با دیگردستگاه های اجرایی، معدن سنگ شکن و قطعه اصحاب الشهداء اشاره نمود.

در این جلسه مقرر شد به جهت توسعه شهری و رفع مشکلات در خدمت رسانی به شهروندان برای پروژه های شهری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران از هر دو دستگاه برگزار گردد تا ضمن بررسی کارشناسی و تبادل نظرات و پیشنهادت اقدامات کاملی صورت پذیرد.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده هیات تطبیق و مصوبات کمیسیون ها تخصصی و کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید.

شایان ذکر است جلسه رسمی شورای اسلامی در دو قسمت و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت