امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد: مصوبه انتخاب شهردار بجنورد قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد: مصوبه انتخاب شهردار بجنورد قانونی است.

 

 

شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهرو اصحاب رسانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ریاست شورای اسلامی شهر بجتورد ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و امام شهداء فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت خاتم النبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) را تبریک عرض نمودند.

جمشید عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، سالروز شهادت سردار شوشتری و سردار محمد زاده شهداء وحدت را گرامی داشتند.

وی درادامه جلسه با اشاره به مصوبه انتخاب جواد حمیدی به عنوان شهردار بجنورد بیان داشت: انتخاب گزینه شهردار بصورت کاملا قانونی و به همراه مدارک لازمه طی مصوبه ای به فرمانداری ارسال که در هیات تطبیق نیز تائید و به وزارت کشور جهت تاییدیه و احراز صلاحیت ارسال گردیده است.

عین بیگی اضافه کرد: تایید و احراز صلاحیت شهردار نیازمند یک پروسه کاری و زمان بر است که این مشکل نه تنها برای شهر ما که در اکثر مراکز استانها نیز اتفاق افتاده است و همچنان گزینه های معرفی شده در حال روند پروسه کاری است و تایید و ابلاغ نشده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه با اشاره به اخباری در خصوص استیضاح سرپرست شهرداری بجنورد گفت: استیضاح سرپرست شهرداری به هیچ وجه در تصمیمات شورای اسلامی شهر نبوده و این گمانه زنی توسط اصحاب رسانه بوده است و در مسیر خدمات رسانی به شهروندان عزیز هر کسی که باشد وظیفه ما همراهی و حمایت است.

اعظم السادات افشین فر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن تشکر از گزارش ریاست شورا در خصوص مصوبه انتخاب شهردار، توجه به ایمن سازی بلوار ولایت با توجه به آمار بالای تصادفات عابرین پیاده و مصوبه شورای اسلامی شهر در دوره پنجم را لازم و بر پیگیری از طریق شهرداری بجنورد تاکید کردند.

مهندس علی اربابی رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر با اشاره به موضوع ایمن سازی بلوارولایت و با توجه به کسری بودجه پیشنهاد پیگیری جذب درصد قبوض تخلفات راهنمایی و رانندگی شهر بجنورد دیده شده در قانون برای اجرای پروژه های ترافیکی نمود و همچنین رفع مشکلات گلستان شهر را در تعامل و پیگیری از طریق جلسات با مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان دانست.

احمد رضا یزدانی نایب رئیس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر از ورود کمیسیون به پرونده های کشتارگاه صنعتی، کارخانه کمپوست، پایانه مسافربری، استخر روباز بش قارداش، پروژه های سرمایه گذاری و توافقات شهرداری بجنورد خبر داد.

یوسف مغروری عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون برنامه بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر با اشاره به فصل نگارش و تصویب بودجه از روند شروع جلسات بودجه ریزی برای تدوین بودجه سال 1401 شهرداری بجنورد و سازمان های تابعه خبر داد.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده هیات تطبیق و مصوبات کمیسیون ها اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به موضوعات جانمایی المان شهداء مدافع سلامت در سه راه بلوار امام علی (ع) طرح توسعه کمربند سبز شمال شهر بجنورد، طرح تولید، کاشت و بهربرداری از درختان مثمر، تاییدیه گزارش درآمد و هزینه های شهرداری و سازمان های تابعه در شش ماهه اول سال 1400 با تحقق جذب 161 میلیارد تومان از بودجه 420 میلیاردی 1400 و تعیین تکلیف اراضی قولنامه های عادی شهر بجنورد با رعایت ضوابط و قوانین و مقررات اشاره نمود.

شایان ذکر می باشد شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد دردو بخش بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت