امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

مدیران شهری و استانی در پارلمان شهری

مدیران استانی و شهری در پارلمان شهری

 

 

دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، باقر جوینی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان شمالی، مهندس منصور درتومی مدیر امور آبفای شهر بجنورد و اصحاب رسانه در روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۰:۰۰ صبح با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل سالن همایش های شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ریاست شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در ادامه سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر نطق پیش از دستور داشتند.

احمد رضا یزدانی در نطق خود در خصوص مشکلات شبکه فاضلاب شهری بخصوص در مناطق کم برخوردار و شمالی شهر و همچنین مجوزات حفاری مطالبی را متذکر و بیان داشتند.

سید محسن موسوی نیز در نطق خود با ارائه گزارش عملکرد مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی برنامه های پیشنهادی این مرکز را نیز بیان داشتند.

مصطفی دلیریان نیز در سومین نطق پیش از دستور در این جلسه در خصوص روند انتخاب شهردار، نحوه پیگیری و زمان اعلام نتیجه نهایی مطالبی را بیان و متذکر شدند.

جمشید عین بیگی با اشاره به نطق سوم جلسه در خصوص ابهامات در روند انتخاب شهردار با تشکر از دغدغه همه مردم و اعضای شورا بیان داشت: در روند انتخاب شهردار همه مراحل بصورت قانونی و در زمان قانونی آن انجام شده است که برای به نتیجه رسیدن و تائیدات لازم واعلام نتیجه و حکم شهردار نیازمند پرسه کاری و زمانی در وزارت کشور است.

ایشان اضافه نمود از زمان شروع دوره ششم شورای اسلامی شهر تاکنون هیچ پنهان کاری نبوده و نخواهد بود و تا کنون نیز هیچ کاری به تاخیر نیفتاده است ،انتخاب شهردار جزوه اولین و مهم ترین وظیفه شورا بوده که انجام داده ایم ولی ضمانتی درخصوص نتیجه آن نداریم و هرکجا دچار مشکل شویم از راهکارهای قانونی آن استفاده خواهیم نمود ولی اگر چنانچه به باز هم به نتیجه ای نرسیم گزینه های بعدی را بررسی ، مطالعه و اعلام خواهیم کرد.

در ادامه جلسه که با حضور میهمانان جلسه همراه بود باقر جوینی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان شمالی بجنورد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر در استان نسبت به همکاری های بیشتر با مدیریت شهری در خصوص ایجاد روابط خارجی و بین استانی در زمینه پروژه های اقتصادی ، برنامه های فرهنگی و اجتماعی ، طرح های سرمایه گذاری و گردشگری تاکید نمود.

مهندس منصور درتومی مدیر امور آبفای شهر بجنورد نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه آبفای شهر بجنورد بر همکاری و تعاملات بیشتر با مدیریت شهری در تسریع و بهبود خدمات آبفا به مردم شهر بجنورد تاکید کرد.

وی در پاسخ به سوال اعضای شورای اسلامی در خصوص کیفیت و بوی نامطلوب آب آشامیدنی در بعضی از مناطق سطح شهر بیان داشت: تغییرات آب و هوایی و وارونگی سطح آب در سد شیرین دره باعث نامطلوب بودن آب شده است که با تزریق کربن فعال توانسته ایم این مشکل را برطرف نمائیم.

ایشان در پایان ضمن پاسخگویی به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر از مردم شهر بجنورد بخاطر همکاری در الگوی مصرف در تابستان سختی که گذشت تقدیر و تشکر نمودند و با توجه به کاهش میانگین بارش ها در سال جاری نسبت به همکاری بیشتر و استفاده از الگوی مصرف مناسب تاکید داشتند.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده و مصوبات کمیسیون های تخصصی اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به موضوعاتی شامل بررسی مشکلات بخش خصوصی اتوبوسرانی ، درخواست شرکت های مسافربری پارک سوار، پیشنهاد نرخ سرویس مدارس در شهر بجنورد در سال تحصیلی جدید و اصلاحیه بودجه کشتارگاه صنعتی شهرداری بجنورد در سال 1400 اشاره نمود.

شایان ذکر می باشد دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت