امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

دیداراعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد با استاندار خراسان شمالی به مناسبت هفته شوراها

جلسه ی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد با استاندار به مناسبت هفته شوراها جلسه ی مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد با استاندار محترم در محل سالن جلسات استانداری، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

 

دراین جلسه مهندس محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی، مهندس عرب مدیرکل دفتر امور شهری و فرماندار بجنورد آقای عوض زاده نیز حضور داشتند.

مهندس محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن تشکر از استاندار محترم، مجموعه استانداری و فرمانداری محترم درحمایت از مدیریت شهری و زحمات استاندار محترم در مبارزه با کرونا بیان کرد: خوشبختانه در حوزه کنترل و پیشگیری از کرونا اقدامات خوبی درشهر بجنورد انجام شده است.

ایشان با ارائه گزارشی از اهم فعالیت های دورپنجم شورای اسلامی شهر و اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با کرونا اظهار داشت: شورای اسلامی شهر در کنار شهرداری با سیاست تصمیم سازی و اقدام، نسبت به ضد عفونی معابر و خیابان ها، پارک ها و تفرجگاه ها، المان های شهری، ناوگان حمل و نقل شهری ضد عفونی ادارات و بیمارستان ها، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، تصویب 2 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه بسته های بهداشتی و معشیتی در طرح مواسات، شناسایی 200 خانواده زباله گرد و توزیع بسته های معشیتی و بهداشتی، تمدید تخفیفات شهرداری و شیفت بندی پرسنل در دو شیفت کاری جهت تسهیل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مراجعین اقدام نموده است.

وی با اشاره به تصویب بودجه سال 1399 شهرداری بیان داشت: بودجه سال 99 را با شرایط عادی بسته ایم و انتظار رکود اقتصادی در بحران کرونا را نداشتیم که با ارائه چند لایحه پیوستی تلاش می کنیم مشکلات را رفع کنیم.

ایشان در پایان از زحمات و تدابیر استانداری در خصوص رفع مشکل قرارداد گروهی از نیرو های کارگری شهرداری تقدیر و تشکر نمودند. در ادامه جلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون های مرتبط، درخواست های را نیز مطرح کردند و خواستار پیگیری از طریق استانداری شدند.

شهردار بجنورد نیز طی سخنانی ضمن تقدیراز حمایت های بیدریغ استاندار از مدیریت شهری، همدلی حاکم برفضای شورایی را بزرگترین فرصت خدمت توصیف کرد که زمینه همکاری دوسویه را فراهم می کند.

مهندس زارعی با ذکر گلایه ازعدم دریافت مطالبات معوق شهرداری بجنورد از دستگاههای اجرایی خواستار نگاه حمایت گرانه استاندار به رفع مشکلات مدیریت شهری شد.

استاندارخراسان شمالی با تبریک هفته شوراها، همدلی و فضای دوستانه حاکم بر شورا و شهرداری بجنورد را مایه خرسندی دانست و گفت: باید همه درکنارهم درایتی بکار ببندیم تا درشهر شاهد جهش بزرگی در حوزه عمران و ابادانی باشیم.

دکتر شجاعی تفکرات اجرایی مدیران را ازشاخص های مدیر برتر برشمرد و گفت: همیشه باید نگاه گسترده تری به شهر بجنورد داشته باشیم زیرا سایر شهرها همیشه نیازمند دریافت خدمات از مرکز استان هستند.

دکتر شجاعی افزود: باید در کلیه امور بدعت و نوآوری داشت و کارهای شاخص ارائه داد.

پیگیری امور، دیگر خواسته استاندار از مدیران بود تا به رغم مشغله کاری هیچ طرح و برنامه ای مغفول نماند.

ایشان توزیع خدمات درهرمنطقه شهری را براساس نیازهای ساکنین آن محل از الزمات برنامه ریزی شهری دانست و گفت: باید برای تمام نیازهای جامعه شهروندی کلیه تمهیدات لازم قبل از اجرایی شدن پروژه ها اندیشیده شده و برای آن ازقبل برنامه داشت.

ایشان در فراز دیگری از سخنانش تلاش برخودکفایی افراد نیازمند را ارجح تر از تلاش برکمک به معیشت آنان دانست. در این جلسه مقرر شد جلسه ای مجدد پس از ده روز با استاندار محترم تشکیل تا شورای اسلامی شهر و شهرداری اقدام به معرفی چند طرح شاخص و اولویت دار همراه با خلاصه پیوست مطالعاتی آن جهت اجرا با حمایت های لازم استاندار محترم تشکیل گردد.

درپایان جلسه تمامی اعضای شورای اسلامی و شهردار بجنورد لوح یادبودی را به رسم قدردانی از تلاشهای اثرگذارشان در مجموعه حوزه مدیریت شهری از استاندار خراسان شمالی دریافت کردند.

مهندس محمدی پس از پایان جلسه، کلیه اعضای شورای اسلامی و شهردار محترم را جهت برگزاری نشست هم اندیشی جمع بندی طرح های اولویت دار توسعه شهر به جلسه ای دعوت کرد که در سالن جلسات شورای شهر برگزاری گردید.

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت