امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد برگزار شد.

آیین تکریم روح ا.. براتیان شهردار سابق و معارفه هادی زارعی شهردارمنتخب بجنورد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از شهروندان بجنوردی در محل مجموعه فرهنگی گلشن بجنورد انجام شد.

مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این مراسم ضمن قدرانی و تشکر از زحمات شبانه روزی شهردار سابق روح ا... براتیان در طی دو سال خدمت افزود: شورای اسلامی شهر بجنورد با شعار حرکت در مدار آرامش و تصمیم گیری در سایه همدلی و همکاری  تلاش کرد تا اجرای پروژه های مختلف در حوزه مدیریت شهری در شان و خورد مردم بجنورد انجام گیرد.

ایشان با بیان اینکه بزرگترین منابع شهرداری نیروی انسانی توانمند آن است که با حمایت و تلاش بی وقفه نیروها، شهرداری توانست در سال گذشته بودجه ابلاغی سال 97 را به بیش از 10 درصدافزایش تحقق نماید .

وی ضمن تشریح روند انتخاب شهردار بجنورد افزود : در جلسات متعدد با بررسی 48 رزومه کاندیداهای پیشنهادی توسط اعضای شورای اسلامی شهر، بررسی و در  نهایت پس از ارزیابی و بررسی های نهایی و با در نظر گرفتن تمام جوانب از جمله برنامه ها و سوابق مدیریتی و ...  هادی زارعی با 9 رای قاطع به عنوان شهردار بجنورد انجام شد.

 

آیت ا... حاج ابولقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد در این مراسم گفت :  باید سبک زندگی اسلامی را در سبک شهری و مبلمان شهری در نظر بگیریم.

ایشان تاکید کردند : در مدیریت شهری باید عدالت وجود داشته باشد و باید به حاشیه های شهر بپردازیم و از حاشیه ها بپرهیزیم.

 امام جمعه بجنورد یکی دیگر از نشانه های بلده طیبه را تسهیل امور ذکر کرد و افزود: یکی از اموری که در شهرداری باید به آن دقت بیشتری کنید این است که کار مردم را زود راه بیندازید و کار مردم را تسهیل کنید.

وی حب و بغض در مدیریت را آفت بزرگ آن دانست و اظهارکرد: عدالت را باید سرلوحه کار خود و معیار قرار دهیم و همه شهر و پیرامون آن را ببینیم

ایشان در پایان سخنان خود توصیه هایی به شهردار کردند و گفتند : در روزنامه خواندم که به بازدید از  اطراف شهر رفته اید، این کار بسیار، نگاه زیبایی است، باید ببینیم و برنامه ریزی کنیم، از اتاق های مان باید بیرون بیاییم زیرا مدیریت میدانی جواب می دهد نه مدیریت میزی.

 

روح ا... براتیان شهردار سابق بجنورد نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی شورای دورپنچم اظهار کرد: با همدلی و همکاری و تصمیم گیری و نظارت خوب تک تک اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد شهرداری توانست افزایش درآمد خوبی در سال گذشته داشته باشد.

ایشان افزودند: به دلیل گستردگی ، کار در شهرداری سخت و طاقت فرسا است و نیروها و پرسنل  شهرداری از بهترین و کارآمدترین پرسنل در طول دوره خدمت 33 ساله ام بوده اند .

شهردار سابق بجنورد از حمایتهای خوب استانداران ،دستگاههای قضایی و انتظامی و همراهی شهروندان بجنورد در طول دوره خدمت در شهرداری تشکر و قدرانی کرد.

 

رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: نبود مدیریت واحد شهری کار شهرداری‌ها را سخت کرده و سبب بروز مشکلات و هدر رفتن سرمایه‌ها و پول بیت‌المال شده است

ایشان اظهار داشت: وجود مدیریت واحد شهری، مطالبه به حق شهرداری ها است و نبود آن سبب بروز ناهماهنگی می شود و در کشور ما هنوز مدیریت واحد شهری برقرار نشده است اما باید تلاش کنیم تا مدیریت هماهنگ شهری را ایجاد کنیم.

رجب زاده گفت: جلب مشارکت شهروندان یکی دیگر از راهکارها برای برون رفت از مشکلات شهرداری ها است البته باید شرایط کسب و کار در جامعه مهیا باشد تا درآمد مردم افزایش یابد.

هادی زارعی شهردار منتخب بجنورد نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از کلیه مدیران استانی و شهرستانی، اعضای شورای اسلامی شه بجنورد ،اصحاب رسانه، شهروندان اظهار کرد: امیدوارم بتوانم راهی را که شهرداران پیشین آن را پیموده اند را ادامه دهم.

ایشان اضافه نمودند : از زمانی که توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر انتخاب گردیده شدم و تا زمانی که حکم اینجانب توسط وزیر محترم کشور صادر شود حدود یک ماه فرصت داشته ام تا تجزیه تحلیل های خود را در خصوص نیروی انسانی، بودجه سال 1398 شهرداری، هزینه های جاری، حقوق و مزایای پرسنل، هزینه های پیش روی عمرانی و خدماتی انجام دهم.

زارعی در ادامه گفت: شهرداری 330 وظیفه دارد و شهرداری بجنورد و قدمت شهرداری را بیش از 100 سال و خود را پنجاهمین شهردار خدمتگزار مردم شهر بجنورد نامید

ایشان گفتند: از مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی و شهروندان عزیز بجنورد تقاضا داریم که در کنار مجموعه شهرداری قرار گیرند تا با توجه به شرایط سخت جنگ اقتصادی ، شهرداری بتواند خدمات مطلوبی را به شهروندان عزیز ارائه نماید.

هادی زارعی افزودند :  باید برای افزایش درآمد به سوی درآمدهای پایدار پیش برویم و با بررسی تعدادی از شهرداری های موفق در خصوص سرمایه گذاری در حوزه های مدیریت شهری ، به این نتیجه رسیدیم برای جذب سرمایه گذار جهت مشارکت در پروژهای مدیریت شهری تلاش بیشتری نمائیم.

ایشان فرمودند: در شهرداری بجنورد هیچ گونه تعدیل نیرو نخواهیم داشت و از همین تعداد نیرو ها به صورت بهینه استفاده خواهیم کرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار سابق روح ا... براتیان و همچنین محمد مهدی خاکشور سرپرست شهرداری در طول مدت سه ماه ، حکم شهردار بجنورد که توسط وزیر کشور به امضاء رسیده بود به هادی زارعی شهردارمنتخب بجنورد اهداء گردید.

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت