امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

هشتادو پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

هشتاد و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

هشتادو پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای شورا ساعت17 عصر روز یکشنبه 25 فروردین ماه با موضوع ارائه گزارش عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرداری بجنورد و حمایت شورای اسلامی شهر بجنورد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در محل سالن جلسات برگزار گردید.

در این جلسه و به پیشنهاد مهدی محمدی ریاست شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر بهمراه شهردار بجنورد و کارکنان در حمایت و محکومیت اقدام غیر قانونی دولت آمریکا، ملبس به لباس سپاه پاسداران در جلسه حضور یافتند.

در ابتدای جلسه مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیرمقدم، عید بزرگ نیمه شعبان و میلاد با سعادت منجی عالم حضرت ولی عصر (عج) را پیشاپیش تبریک گفتند.

مهندس مهدی محمدی ریاست شورای اسلامی شهراقدام دولت آمریکا در تروریست قراردادن سپاه مردمی را محکوم و از اقدامات سپاه پاسداران که در حادثه سیل اخیر دوشادوش مردم بی ادعا خدمات رسانی کردند تقدیر و تشکر نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: آمریکا سردمدار تروریست جهانی که در کارنامه خود وحشتناک ترین جنگ ها و قتل و کشتار مردم بی دفاع را دارد و مدعی مدافع حقوق بشتر است امروز سپاه پاسداران که یک نهاد مردمی و حافظ و پاسدار این انقلاب است را در لیست مجموعه سازمان های تروریستی قرار می دهد.

مهدی محمدی اضافه کرد: آمریکا مدافع حقوق بشر نیست بلکه مدافع و حامی گروه های تروریستی در منطقه بویژه داعش بوده است که باعث جنایت ها و خسارت های زیادی در کشور عراق و سوریه شد و این سپاه پاسداران و مدافعان حرم بودند که ریشه این گروهک جنایتکار و حامیان آن را در منطقه خشک و آرامش و ثبات را به منطقه بازگردانند.

وی افزود: بهمن تماشایی سال 97 و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران که با نشاط و شور و حضور حداکثری مردم علارقم همه مشکلات و تبلیغات رسانه ای دشمن صورت گرفت باعث عصبانیت بیش ازبیش آمریکا و متحدانش شد و پس از چند ماه شاهد این بودیم که در اقدامی کاملا مغایر با قوانین و اصول بین المل یک نهاد مردمی و رسمی را در لیست تروریست قرار می دهد.

ایشان گفتند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد کاملا مردمی و انقلابی است که به فرمایش رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) (( اگر سپاه نبود کشور هم نبود )) ودر طول چهل سال عمر با برکت این انقلاب در عرصه های دفاعی و سازندگی و خدمات رسانی در کنار دولت و مردم ایستاده است.

مهدی محمدی با اشاره به دیدار اخیر با سردار مرتضوی فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی و مطلبی که در فضای مجازی منتشر شده بود که سپاهی ها هیچ وقت یاد نگرفتند که لباس هاشون رو تمیز نگه دارند دیروز خونی بود و امروز گلی بیان داشت: سپاه پاسداران دیروز و در هشت سال دفاع مقدس با لباس خونی و با رشادت و دلیری در حفظ و دفاع از خاک کشور بود و امروز شاهد آن هستیم که با لباس گلی و خاکی در حال خدمات رسانی و کمک به حادثه دیدگان سیل هستند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه جلسه که با حضور شهردار بجنورد همراه بود ایشان گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرداری بجنورد ارائه نمودند.

رو ح ا... براتیان اعلام داشت: شهر بجنورد جزو محدود شهرهایی در کشور است که در محدوده آبریزها قرار دارد و باید بجهت پیشگیری از آسیب ها و خسارات تمام تلاش و تمهیدات درمواقع بارندگی‌ را در نظر بگیریم که یکی از این تمهیدات احداث کانال و هدایت آب های سطحی است که نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار دارد و احداث و تکمیل آن بطور میانگین به پنج سال زمان نیازمند است.

شهردار بجنورد افزود: طی بارندگی های اخیر در بجنورد و بر حسب نیاز و تمهیداتی که تصمیم گیری شد در طول سه روز شهرداری با مشارکت سازمان آب منطقه‌ای خراسان شمالی نسبت به اجرای پروژه سه هزار متری خندق در جنوب شرقی شهر بجنورد اقدام نموده که در صورت بروز بارندگی شدید و بروز سیل از این طریق آب هدایت و باعث خسارت و آسیب در سطح شهر نشود.

وی افزود: در حال حاضر تمام جوی‌های آب سطح شهر پاکسازی و ۱۰ هزار کیسه شن نیز توزیع شده است تا در مواقع بارندگی شدید از ورود آب به منازل و تاسیسات جلوگیری شود.

روح ا... براتیان همچنین از جذب درآمد ۱۶۲ میلیاردی شهرداری طی سال گذشته خبر داد و گفت شهرداری بجنورد طی سال گذشته ۱۶۲ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان جذب درآمد داشته در حالی که بودجه سال ۹۷ شهرداری ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که این نشان دهنده رشد ۱۰ درصدی بودجه سالیانه است همچنین بدهی شهرداری به تامین اجتماعی از ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه جلسه و با اشاره به گزارش مالی شهردار در سال 97 بیان داشت: امروز شاهد افزایش درآمد شهرداری هستیم که این امر با حمایت شورای اسلامی شهر و درایت و تدابیر خوب شهردار محقق شده است، و برای تحقق و رسیدن به اهداف در سال 98 با همراهی و همدلی و حمایت و دوری از حواشی تلاش خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی ضمن تشکر از شهردار و تلاش های پرسنل شهرداری از تمهیدات خوب مدیریت شهری در بارندگی های اخیر تقدیر و تشکر نمودند.

این جلسه در ساعت 20 شب با ذکر صلواتی پایان یافت.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت