امروز : شنبه, 06 مرداد 1403

هفتادو دومین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد با موضوع بررسی دفترچه عوارضات محلی برگزار شد.

هفتادو دومین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد با موضوع بررسی دفترچه عوارضات محلی برگزار شد.

هفتاد و دومین جلسه رسمی شورا با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و معاونین شهرداری بجنورد با موضوع بررسی دفترچه پیشنهادی عوارضات محلی سال ۱۳۹۸ شهرداری بجنورد در محل سالن جلسات شورای اسلامی ساعت ۱۲ ظهر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس محمدی ریاست شورا ضمن خیر مقدم درگذشت مادر گرامی همسر سرکار خانم هاشمی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی را به نمایندگی از طرف اعضای شورای اسلامی تسلیت عرض نمودند.

مهندس محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه با انتقاد از حذف چند بند در لایحه بودجه سال ۹۸ کشور از درامد شهرداری ها گفت: دولت در حال حاضر ایتم های درامدی شهرداری را در بودجه کشوری کم می کند که این امر باعث کاهش درآمد شهرداری ها میشود.

مهدی محمدی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ در بخش ارزش افزوده، حمل و نقل و... کمک به شهرداری ها را حذف کرده است ابزار نگرانی کرد وافزود:این امر باعث میشود تا درآمد های پایدار شهرداری ها کاهش یابد.

وی اظهار کرد: شهرداری تنها ارگانی است که به صورت شبانه روزی باید به مردم خدمات ارائه دهد که با حذف این ایتم های درآمدی, شهرداری به ناچار درآمد خود را از مردم وصول میکند که این امر بار مالی و فشار برای شهروندان خواهد بود.

محمدی خواستار پیگیری و حل این موضوع ازسوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: دولت با تشکیل شوراهای شهر عملا حمایت های مالی خود را از شهرداری ها کاهش داد و این بار مالی را به دوش مردم انداخت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در هر ماه ۵ میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت میکند اظهار کرد: پرسنل از کارمندان دولت محسوب میشوند که باید حقوق خود را از دولت دریافت کنند در صورتی که پرداخت حقوق کارمندان توسط خود شهرداری و از عوارض وصولی مردم پرداخت میشود.

محمدی با اشاره به اینکه در بودجه سال اینده سعی برآن شده تا دربخش عمرانی اتمام پروژهای نیمه کاره بیشتر در نظر گرفته شود اظهار کرد: با توجه به رشد تورم و افزیش قیمت ها در دفترچه عوارض نیز افزایش یافته است تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارایه دهیم.

در ادامه این جلسه ۵۰ تعرفه دفترچه عوارض محلی طرح و پس از بحث و تبادل نظر رای گیری و مصوب و صورتجلسه گردید .


این جلسه با ذکر صلواتی ساعت ۱۶ عصر پایان یافت.

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت