امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.
هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، براتیان شهردار بجنورد، محسن نجات مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با هیئت همراه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.
در ابتدای جلسه مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیرمقدم فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشته و از حضور پرشور و همیشه در صحنه مردم فهیم بجنورد در این مراسم باشکوه قدردانی نمودند.
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه نیز با تبریک هفته پیشگیری از بلایای طبیعی و ارتقاء ایمنی گفت: جمعیت هلال احمر یکی از با نظم ترین نهاد های مردمی است که با حضور فعال و موثر خود به حادثه دیدگان حس آرامش و انسان دوستی را القاء می کند.
مهدی محمدی با اشاره به اینکه ایمنی وکاهش خطرات هردو لازمه آموزش برای پیشگیری از خطرات احتمالی است افزود: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی برای همکاری با این نهاد مردمی جهت آموزش به شهروندان را دارد.
وی با بیان اینکه خدمتگذاری موثر و مفید مستلزم قرار گرفتن در کنار هم و ایجاد همدلی و با استفاده از توانمندی های بالقوه در سازمان مردم نهاد که می تواند خدمت درست و به موقع را به شهروندان ارتقاء دهد.
محمدی اظهارکرد: در حوزه آموزش سازمان هلال احمر می تواند با شهرداری و کمسیون های تخصصی شورا از جمله کمسیون فرهنگی اجتماعی، ورزش و جوانان و مرکز پژوهش و آموزش شورای اسلامی شهر همکاری داشته باشد و ثمرات آن متوجه همشهریان گرامی در شهر شود.
شهردار بجنورد نیز در این جلسه عنوان کرد: وجه مشترک شهرداری با هلال احمر مردمی بودن دو نهاد غیر دولتی و خدمت به مردم بدون واسطه است که می تواند شهروندان را به مشارکت فعال ترغیب کند.
براتیان افزود: اولین اقدام مشترک با جمعیت هلال احمر میتواند در خصوص آموزش و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف در بحث نوع دوستی و ایجاد حس ایثارگرانه به مردم بجنورد و جامعه باشد.
شهردار بجنورد با اشاره به اینکه ستاد بحران در شهرداری مستقر بوده گفت: اولین سازمان های درگیر در بحران  شهرداری و هلال احمر است لذا لازم است تا جلسات ماهیانه را در جهت مدیریت بحرانهای احتمالی برگزار گردد.
در این جلسه مهندس نجات رئیس سازمان هلال احمر استان نیز با اشاره به اینکه تمرکز این سازمان بر آموزش همگانی برای افزایش ایمنی در مقابله با بلاهای طبیعی افزود: در حال حاضر این ارگان دورهای آموزشی را برای 5600 نفر در حوزه های مختلف برگزار کرده است
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم جهت آموزش شهروندان در مقابله با بلاهای طبیعی آموزش محله به محله را در سطح شهر آغاز کنیم که نیازمند تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر می باشد.
وی همچنین از تعامل و همکاری همه جانبه مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر بجنورد و شهرداری تقدیر و تشکر کردند.
در این جلسه کارت عضویت داوطلب در هلال احمر توسط محسن نجات مدیر عامل هلال احمر خراسان شمالی به ریاست شورای اسلامی شهر بجنورد مهندس مهدی محمدی تحویل گردید.
در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، توافقات و مصوبات کمیسیون ها اقدام و پس از بحث و تبادل نظر، رای گیری، مصوب و صورتجلسه گردید.
جلسه با ذکر صلواتی ساعت 16 عصر به پایان رسید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت