امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

سند راهبردی توسعه اقتصاد شهربجنورد تبیین شد.

سند راهبردی توسعه اقتصاد شهربجنورد تبیین شد.
درجلسه ای که صبح امروز در سالن همایش شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر ، مدیران کل و مسئولین استانی ، شهرداران و روسایی شوراهای اسلامی شهرهای استان ، شهردار و مدیران شهرداری بجنورد برگزار شده بود ، تیم تخصصی اقتصادی دکتر ندیم و هیات همراه (دکتر علیلو – ومهندس کرباسی)، سند راهبردی توسعه اقتصاد شهری بجنورد و برندینگ شهر بجنورد را تبیین و ارائه کردند.
دکتر علیلو بعنوان اولین سخنران درباب چشم انداز توسعه ده ساله بجنورد سخن گفت و محورهای توسعه شهری را برشمرد. ایشان داشتن شهری پاک و روان ، با فرهنگ و توان اقتصادی بالا را حق مسلم شهروندان دانست و گفت : وظیفه ذاتی مدیریت شهری تحقق به این اهداف است.
دکتر علیلو ایجاد مرکز فرهنگی تجاری متناسب با مولفه هایی فاخر بعنوان معرف شهر را از اولویت های تجاری برشمرد و گفت: باید دورنمای 5 پروژه شاخص را در افق ده ساله ترسیم کرده و برای تحقق آن گام برداریم.
مهندس کرباسی اهمیت برندینگ شهری را تشریح کردند و هدف اول ایجاد گردشگری را شور و شوق و ماندگاری توریست برشمرد.
در ادامه دکتر ندیم دورنمای اقتصاد شهر بجنورد را تشریح کرده و گفت: توسعه باید از طریق راه زمینی و راه هوایی با افزایش ظرفیت ایجاد خطوط – ورود به حوزه ورزش با تقویت بخش خصوصی – صنعت پرورش اسب – کشاورزی و تولیدات گیاهی – حوزه صنعت در باب محصولات شرکتهای صنعتی را برشمرد و اضافه کرد : درایجاد توسعه در مسیر گردشگری باید علاوه بر مسیر گردشگری ، مقصد گردشگری را مناسب پذیرش گردشگران کنیم که بدون بخش خصوصی نخواهیم توانست عملکرد موفقی داشته باشیم.
ایشان به انجام تور داخلی و خارجی بعنوان محرکه تقویت کننده صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در تبیین پروژه ها و اهداف برنامه ها در حضور استاندار محترم بتوانیم اراده مدیران ارشد را همگام با اهداف مدیریت شهری همسو کنیم.

 

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت