امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد بمناسبت هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و آخوند امان دردی یزدانی امام جماعت اهل سنت بجنورد و اعضای شورای اسلامی شهر ساعت 12 ظهر در محل سالن جلسات شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیرمقدم ، مناسبت های ایام  را تبریک و تهنیت عرض نمودند.
محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد درابتدایی این جلسه  بیان کرد:
انقلاب اسلامی با وحدت شروع شده است و نتیجه این وحدت رای آری مردم به انقلاب اسلامی بوده است که مجموعه ای از اهل تسنن ، زرتشتیان و مسیحیان و ایرانیان بوده است
وی افزود : در هشت سال دفاع مقدس نیز اگر نگاهی به آمار شهدا و جانبازان عزیزمان بیاندازیم می بینیم که از اهل تسنن ، زرتشتیان و مسیحیان نیز هستند که این نشان دیگری از وحدت است.
ایشان اضافه نمودند: در حوزه محلی با توجه به تنوع قومیتی و فرهنگی و گویش های متفاوتی که داریم و اگر مشکلاتی در نقاط دیگر کشور در اوایل انقلاب وجود داشته ، ما شاهد مشکلی در این منطقه نبودیم و با وحدت و در کنار هم از مشکلات گذشته  و می گذریم.
محمدی افزود : ما هم در شورای اسلامی شهر در این یک سال و نیم اخیر سعی کرده ایم در حوزه وحدت و انسجام و همراهی درکنار همدیگر خدمتگذار مردم باشیم در عین حال که اختلاف نظر های کارشناسی داریم ولی سعی کردیم که این وحدت و انسجام حفظ شود تا آرامش در جامعه برقرار باشد.
وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر فرزانه  انقلاب در خصوص تزریق آرامش و امید به جامعه افزود : میتوانم به عنوان رئیس و عضوی از شورای اسلامی شهادت بدهم که به این نتیجه رسیده ایم و تماما و کمالا به این مسیر رفته ایم و این اتحاد و انسجام و آرامش در مسیر بیانات ایشان بوده و این آرامش را در جامعه تزریق نموده ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به هفته بسیج افزود : بسیج نه سازمان است و نه اداره و نه لباس ، بسیج یک فرهنگ است یک گفتمان است یک اعتقاد است و اگر صحبتی از اتحاد در این منطقه است همین نگاه و مرام بسیجی بوده است که حاصل شده است با این نگاه و وحدت می توانیم به سمت توسعه نظام مقدس پیش برویم.
وی افزود : نگاه بسیجی نگاه تزریق امید و آرامش ، خدمتگذاری و خدمت رسانی به جامعه است
آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بجنورد ضمن انتقاد از تغییرات مکرر مدیریتی، به نقل از وزیر کشور اعلام کرد: استاندار جدید تا سال 1400 در استان خواهد ماند.  ایشان همچنین توصیه هایی برای اعضای شورا و مدیران شهری داشت.
نماینده ولی فقیه در این جلسه در خصوص  تغییرات مکرر استاندار گفت: ما هم انتقاد داریم و قبلاً فریاد کشیدیم. من که 6 سال است این جا هستم 4 استاندار دیده ام؛ واین 5 استاندار است ، مگر این جا آزمایشگاه است؟
وی درباره دخالت برخی نمایندگان هم اظهارکرد: نماینده مجلسی که باید کارش قانون گذاری باشد هم و غمش این است که دور اول کاری کند که دور دوم رای بیاورد.
امام جمعه بجنورد یادآور شد: متاسفانه گاهی می بینیم برخی نماینده ها به این اداره و آن  اداره می روند و این مدیر و آن مدیر را بر می دارند.
وی تصریح کرد: مراقب باشید وحدت، انسجام و ولایت محوری و نگاه عادلانه به همه شهروندان در صحن شورا وجود و شهرداری هم این نگاه را در اجرا داشته باشد.
آیت ا... یعقوبی بیان کرد: شورای اسلامی شهر فقط رسالت مصوب کردن چند قانون را ندارد بلکه باید دل ها، نگاه ها و خدمات را به هم نزدیک کند.
نماینده ولی فقیه همچنین  با اشاره به این که  انقلاب ما با 4 موتور تاکنون پیش رفته است که اگر هر کدام از کار بیفتد خطرناک است، آن ها را شامل اسلام ناب، رهبری ولایی، وحدت و امنیت ذکر کرد. ایشان با اشاره به این که موریانه هایی را به جان انقلاب می اندازند که شیعه و سنی باید آن ها را بشناسیم و کنار بزنیم تا  انقلاب  از این گرفتاری ها عبور کند. وی موریانه نخست را درست کردن اسلام قلابی، موریانه دوم را اختلاف واختلاس را سومین موریانه دانست  و از مفسدان اقتصادی به عنوان تروریست های اقتصادی یاد کرد و افزود: تروریست اقتصادی موریانه انقلاب ماست، مردم نان شب ندارند آن وقت رقم های میلیاردی از حساب این افراد کشف می شود یا بحث هایی از  رانت خواری و ژن های خاص و برتر می شنویم.وی موریانه دیگر را اختلال یاد کرد که ارکان انقلاب را نشانه گرفته است.
امام جماعت اهل سنت بجنورد هم در این جلسه بیان کرد: مهم ترین وظیفه روحانیت هدایت فکری، سیاسی، دینی و بصیرت افزایی و حضور در عرصه‌های خدمات اجتماعی است.
آخوند یزدانی افزود: در این استان از صدر انقلاب تاکنون هیچ اختلافی بین شیعه و سنی نبوده و نخواهد بود. وی بیان کرد: شورای شهر بجنورد هم انتصاب شایسته ای را برای شهر داشته و تصمیم هایی که گرفته می شود عاقلانه و خالصانه است.

وی افزود:  از مشکلات کنونی هم سربلند عبور خواهیم کرد و درست است گرانی داد مردم را درآورده است اما از این مشکل هم با اتحاد و وحدت عبور خواهیم کرد.
وی با بیان این که اشتراک های زیادی با برادران شیعه مان داریم، اظهارکرد: رهبر فرزانه ما به خوبی مملکت را مدیریت می کنند و بوی مهر و محبت و برادری را استشمام می کنیم.
شهردار بجنورد گفت: پاشنه آشیل شورای اسلامی شهر و شهرداری بجنورد آسفالت معابر و حاشیه است..
براتیان اظهار کرد: امسال هیچ قیری به شهرداری ها اختصاص داده نشد به همین علت آسفالت حاشیه شهر بجنورد به تعویق افتاده است.
وی افزود: لکه گیری های که درسطح شهر انجام می شود به وسیله قیر باقی مانده از سهمیه سال گذشته است.
وی درباره علت تخصیص نیافتن قیر در بین شهرداری های کل کشور، بیان کرد: اختلاف بین وزارت کشور و وزارت نفت برای قیمت قیر تولید داخلی علت تخصیص نیافتن قیر به شهرداری ها بود، به طوری که مهرماه امسال مجلس تصویب کرد قیر با قیمت ۴.۵ میلیون تومان توزیع شود.
شهرداری بجنورد بیان کرد: سه هفته است برای دریافت قیر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده ایم و قرار است هفته جاری قیر بارگیری شود.
وی اعلام کرد: پیش از این هر تن قیر با نرخ ۸۶۰ هزار تومان عرضه می شد اما اکنون دولت قیمت قیر تولید داخل را با افزایش ۵۰۰ درصدی معادل ۴.۵ میلیون تومانی اعلام کرده است.
براتیان گفت: امیدواریم هرچه سریع تر قیر مورد نیاز شهرداری ها تخصیص یابد تا قبل از آغاز فصل زمستان بتوانیم آسفالت حاشیه شهر را انجام دهیم.
وی اعلام کرد: شهرداری همیشه تلاش داشته با بضاعت کم شادی و نشاط را بین مردم شهر ببرد.
در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده و مصوبات کمیسیون ها اقدام و پس از بحث و تبادل نظر ، رای گیری و صورتجلسه گردید.


این جلسه در ساعت 15:30 عصر با ذکر صلواتی پایان یافت.

فایل صوتی جلسه:

پارت 1

پارت 2

پارت 3

پارت 4

پارت 5

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت