امروز : شنبه, 08 اردیبهشت 1403

تخریب منابع طبیعی و آلودگی های زیست محیطی، تهدیدی برای شهر

 

رئیس شورای اسلامی شهر:

تخریب منابع طبیعی و آلودگی های زیست محیطی، تهدیدی برای شهر

 

رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای جلسه علنی شورا، ضمن انتقاد شدید از تخریب منابع طبیعی اطراف شهر به بهانه های برداشت شن و ماسه و مصالح ساختمانی توسط سنگ شکن ها گفت: با وجود تأکید قانون بر منع برداشت از شن و ماسه بستر رودخانه ها، متأسفانه بیشتر دره هایی که به حوزه دشت بجنورد منتهی شده اند، توسط شرکت های مختلف و سنگ شکن ها، برداشت می شود. به طوری که به دلیل برداشت زیاد بستر رودخانه، بحث تهدید سیل برای بجنورد، جدی است. همچنان که در سیل اخیر گلستان شهر، این مسئله نمود پیدا کرد.

سید محمد لنگری افزود: با پایان یافتن مصالح رودخانه ها، این شرکت ها به مصالح کوه ها روی آورده و و منظر بسیار نا مناسبی را در بسیاری از مناطق که می توانستند به عنوان تفرجگاه برای مردم شهر مورد استفاده قرار گیرند، به دلیل کم توجهی مسئولین مربوطه و تخریب منابع طبیعی، ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه شهر بجنورد از نظر توپوگرافی در کاسه قرار گرفته است، عنوان کرد: آلودگی در این شهر کاملاً مشهود است. لذا بایستی تمامی سنگ شکن ها به خارج از کاسه این شهر انتقال یابند.

رئیس شورای اسلامی شهر، یکی از علل آلودگی شهر را بحث آسفالت نبودن معابر حاشیه شهر دانست  و اعلام کرد: طی دو سال اخیر، هر سال بیش از 40 میلیارد ریال جهت آسفالت هزینه می شود ولی این مبلغ پاسخگوی نیاز مردم نیست. بنابراین در نظر داریم در پایان سال جاری و در بودجه سال آینده هنوز هم بحث بودجه آسفالت را افزایش دهیم.

وی عامل دیگر آلودگی هوا را ترافیک شهر دانست و علت این مسئله را عدم توجه ویژه مسئولان به بحث ترافیک و تراکم تردد در داخل شهر ذکر نمود.

لنگری افزود: علیرغم پیش بینی اعتبار جهت طرح مطالعه جامع ترافیک شهر بجنورد، طی دو سال گذشته، متاسفانه هیچگونه اعتباری از طرف مسئولین ذیربط پرداخت نشده است.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت