امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

شناسایی كسبه خوشنام برای جشنواره ماندگاران اصناف بجنورد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد خبر داد

شناسایی کسبه خوشنام برای جشنواره ماندگاران اصناف بجنورد

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد از شناسایی و ثبت‌نام 185 کسبه خوشنام برای جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدابراهیم امانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ماندگاران اصناف و بازار اظهار کرد: این کسبه از سوی روسای اتحادیه‌ها، شورایاران و مردم به دبیرخانه این جشنواره معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نشست‌های متعددی با حضور مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت خراسان‌شمالی، رئیس مجمع امور صنفی و ... برگزار شد، گفت:‌ نام‌نویسی از کسبه خوشنام تا 25 شهریور همین ماه از طریق ثبت‌نام اینترنتی و تکمیل فرم‌ها ادامه خواهد داشت.

به گفته امانی، این جشنواره 14 آبان ماه امسال در یکی از سالن‌های شهر ترجیحاً دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه قرار است 10 تا 15 نفر از افراد شاخص با اهدای تندیس، لوح تقدیر و 10 میلیون ریال هدایا مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد همچنین از دعوت وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای اسلامی تهران در آیین اختتامیه این جشنواره خبر داد.

دبیر جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای فرهنگ وجدان کاری، امانت‌داری و کسب درآمد و رزق حلال، عنوان کرد و گفت: به طور حتم برگزاری این جشنواره نقش بسزایی در نهادینه‌کردن ارزش‌های اجتماعی در بین کسبه دارد.

وی گفت: ارتقای نقش بازاریان و کسبه در بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر و ترویج صفات ویژه‌ای چون مردم‌داری، صداقت، سخاوت، گذشت، تواضع، خیرخواهی و کارهای عام‌المنفعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

امانی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره اظهار کرد: تدین به دین مبین اسلام و پیروی از اصل مترقی ولایت فقیه، اخلاق‌گرایی، ورود به کارهای خیر و عام‌المنفعه و دستگیری از نیازمندان، صداقت، امانت‌داری و عمل به سنت اسلامی وقف از جمله این شرایط است.

وی همچنین انصاف، نوع‌دوستی، مشتری‌مداری و مشکل‌گشایی در بین کسبه و بازاریان، پایبندی به ضوابط و مقررات صنفی و حفظ سنت‌ها و فضیلت‌های کسب و کار، مشارکت در امر مدیریت شهری را از دیگر شرایط شرکت در این جشنواره اعلام کرد.

دبیر جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد تصریح کرد: همچنین پیشگام در ترویج اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، حضور موثر در عرصه‌های مختلف دینی، ‌اقتصادی، ‌فرهنگی، سیاسی و علمی از دیگر شرایط شرکت در جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد است. انتهای پیام/و20/ض1002

 

خبرگزاری فارس، 91/6/4

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت