امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

برخی ادارات خراسان شمالی برای ساخت و ساز مجوز ندارند

 

رئیس شورای اسلامی بجنورد :

برخی ادارات خراسان شمالی برای ساخت و ساز مجوز ندارند

 

رئیس شورای اسلامی بجنورد بر تمکین دستگاه‌ها نسبت به ضوابط و قوانین در ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: متأسفانه، اکنون برخی از ادارات برای ساخت و ساز پروانه ساخت از شهرداری ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد لنگری در نشست شورای اسلامی این شهر از بیمارستان 280 تختخوابی در حال احداث شهر در تخته ارکان، از جمله مراکزی برشمرد که پروانه ساخت و ساز را نگرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری دریافت عوارض ساخت و ساز است، تصریح کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها از پرداخت آن سر‌ باز می‌زنند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت شهری خراسان شمالی در بجنورد سکونت دارند،‌ گفت: بر همین اساس مردم به صرف مرکز استان بودن توقع ارائه خدمات در سطح مرکز استان را از شورای شهر داشته در حالی که درآمدهای شهرداری تکاپوی نیازهای این شهر نیست.

رئیس شورای اسلامی بجنورد همچنین از روند ساخت لاک پشتی کنارگذر شمالی بجنورد انتقاد کرد و افزود: آقایان چندین سال است که وعده افتتاح این پروژه را در مهر ماه می‌دهند، اما معلوم نیست مهر چه سالی این پروژه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای تقاطع غیر همسطح در چهارراه شهدا به خاطر کم کاری مسئولان ناشی از تحمیل ترافیک خودروهای سنگین به این شهر اجرا می‌شود، گفت: اکنون 80 میلیارد ریال از پول‌هایی که از مردم گرفته شده باید صرف اجرای تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدا شود، در حالی که متولی تردد هزاران خودروی سنگین مربوط به کارخانه سیمان، پتروشیمی و ... شهرداری و شورای شهر نیست.

لنگری به کمک‌های اندک دولت به شهرداری بجنورد اشاره کرد و افزود: متأسفانه در این زمینه یک کم‌لطفی نسبت به بجنورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بجنورد را یک بار به عنوان مرکز شهرستان و یک بار به عنوان مرکز استان لحاظ کرد، گفت: اکنون این شهر از مشکلات عدیده‌ای رنج برده که نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه دولتی است.

انتهای پیام/63002/ق/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 91/9/17

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت