امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

انتقاد از تأخیر در بازگشایی خیابان بهداشت و ...

 

در نشست شورای شهر بجنورد مطرح شد

انتقاد از تأخیر در بازگشایی خیابان بهداشت  و ...

 

شماری از شهروندان، شورایاران و معتمدان بجنورد در نشستی با اعضای شورای اسلامی این شهر از تأخیر در بازگشایی خیابان بهداشت، پیگیری خواسته‌های شهروندان، شورایاران و وضعیت ترافیک انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شورایار محله بهداشت ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی این شهر گفت: قرار بود شهرداری با تملک چند باب منزل مسکونی نسبت به بازگشایی خیابان بهداشت در مسیر میراث فرهنگی اقدام کند.

علی‌اکبر ایمانی با بیان اینکه اکنون با گذشت سال‌ها این پروژه بلاتکلیف مانده است، از اعضای شورای شهر خواست تا تملک این واحدها را برای بازگشایی معابر در دستور کار خود قرار دهد.

وی همچنین شورایاران را نمایندگان مردم در محلات این شهر برشمرد و گفت: با وجود آنکه چندین نامه به برخی از اعضای شورا و شهرداری درباره مشکلات محله بهداشت ارائه شده لیکن هیچ‌گونه اتفاقی نیفتاده است.

ایمانی تصریح کرد: صرفاً برای برداشت یک کامیون ماسه از معبری که در رفت و آمد مردم این محله اخلال ایجاد کرده بود، ماه‌ها با شهرداری مکاتبه شد اما تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

وی با اشاره به نامناسب بودن معابر بخشی از خیابان ابوذر، خواستار اجرای پروژه همسان سازی معابر شد و گفت: این از مطالبات ساکنان این خیابان به شمار می‌رود.

شورایار محله بهداشت همچنین از نحوه مرمت معابر توسط شرکت‌های خدمات رسان کنده کاری شده، انتقاد کرد و افزود: آسفالت ریزی این معابر به گونه‌ای بوده که با کوچک‌ترین ضربه‌ای کنده می‌شود، از این رو باید مسئولان شهرداری نظارت‌های لازم را در این راستا اعمال کنند.

افزایش سرقت‌ها در برخی محلات بجنورد

یکی از معتمدان بجنورد نیز در این نشست با بیان اینکه سرقت‌ها در برخی از محلات این شهر افزایش یافته است، گفت: صرفاً طی ماه‌های اخیر از منزل خودم علاوه بر اموال شخصی، امانت‌های خانواده سه شهید که بالغ بر هشت میلیارد ریال وجه نقد و کالاهای غیر نقدی بوده، به سرقت رفته است.

سید فخرطه با اشاره به اینکه علاوه بر این سرقت در شعاع یک کیلومتری نیز سرقت‌های متعدد و مشابهی نیز انجام شده است، افزود: با وجود اعلام به نیروی انتظامی و پیگیری مسئولان امر تاکنون هیچ‌گونه سرنخی از سارقان بدست نیامده است.

وی اظهار کرد: نیروهای تجسس آگاهی معتقد هستند که این افراد از یک استان دیگر به خراسان شمالی آمده بودند لیکن تاکنون اموال مسروقه شناسایی و سارقان دستگیر نشده‌اند.

فخرطه بر تأمین امنیت و پیشگیری از سرقت‌ها در این شهر تاکید کرد و گفت: اینکه در یک مقطعی 6 نمونه سرقت مشابه انجام شود و سارقان دستگیر نشوند، از دیدگاه افکار عمومی پذیرفته شده نیست.

افزایش 4 برابری عوارض‌های شهرداری بجنورد

یکی از کسبه بجنورد نیز نسبت به افزایش چهار برابری عوارض‌های مشاغل آزاد در این شهر انتقاد کرد.

فرهاد جعفری افزود: سال گذشته 25 هزار تومان برای پرداخت عوارض‌ها به شهرداری قبض گرفته می‌شد اما اکنون این میزان به چهار برابر افزایش یافته است.

وی خواستار نظارت شورای شهر نسبت به عوارض‌های دریافتی از سوی شهرداری شد.

پروژه تقاطع غیر همسطح بجنورد تسریع شود

خادم امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) در این نشست بر تسریع در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح که در مسیر این امامزاده قرار داشته تاکید کرد.

علی براتی اظهار کرد: متأسفانه با وجود آنکه چند ماه از آغاز اجرای این پروژه سپری‌شده لیکن عملاً پیشرفتی نداشته است.

وی تصریح کرد: اگر اجرای این پروژه با سرعت همراه باشد، مردم نیز امیدوارتر در اجرای پروژه‌های شهری، شهرداری را یاری خواهند کرد.

براتی همچنین بر نظارت شهرداری نسبت به روند اجرای پروژه‌ها مطابق با استانداردها تاکید کرد.

وی اظهار کرد: بودجه شهرداری مربوط به بیت‌المال بوده و باید پروژه‌ها به بهترین شکل اجرا شوند تا اعتبارات هدر نرود.

به گزارش فارس، در این نشست مقرر شد تا پیگیری‌های لازم از سوی اعضای شورای شهر برای تحقق خواسته‌های شورایاران و همچنین معتمدان شهر انجام شود.

انتهای پیام/63002/و/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 91/9/16

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت