امروز : چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

متكدیان صاحب خانه می‌شوند

نایب رئیس شورای اسلامی بجنورد از پیگیری‌ها برای احداث ساختمانی ویژه متکدیان این شهر در اجرای طرح ساماندهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،حسین پیلتن یک شنبه شب در نشست با اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: اکنون در حال شناسایی زمینی برای ساخت مکانی به عنوان گرم خانه برای متکدیان این شهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون متکدیان این شهر در دو فضای استیجاری اسکان و خدمات دهی می‌شوند تصریح کرد: البته بخش عمده‌ای از هزینه‌های جاری این اماکن از سوی فرمانداری تأمین و در اختیار شهرداری گذاشته می‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی بجنورد خاطر نشان کرد:شهرداری و شورای شهر به جمع آوری و ساماندهی متکدیان اهتمام داشته و از دستگاه‌های متولی نیز انتظار می‌رود به وظایف ذاتی خود در این زمینه توجه کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی بجنورد هم با اشاره به اینکه شهرداری صرفاً برای سه روز وظیفه نگهداری متکدیان را دارد گفت:باید دستگاه‌های متولی در این زمینه جدی‌تر ورود کرده و به تکالیف قانونی عمل کنند.

سید اسماعیل سیدی در عین حال معتاد بودن اکثر متکدیان را از جمله مشکلات در نگهداری آنان عنوان کرد.

به گفته وی این افراد برای تهیه مواد عمدتاً  ساعاتی چند به ویژه زمستان در این اماکن حضور داشته و پس از آند در سطح معابر برای تکدی‌گر حضور می‌یابند.

وی گفت:خوشبختانه با راه اندازی کمپ ترک اعتیاد معتادان و جذب متکدیان پرخطر در لنگر شمار متکدیان کاهش یافته است.  

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بجنورد هم  راه اندازی محل‌های تحت عنوان گرم خانه برای در راه ماندگان و افراد بی خانمان تاکید کرد و گفت:البته برای این مرکز باید  فضایی جدای از مراکز اسکان متکدیان دیده شود.

ابراهیم امانی با اشاره به اینکه راه اندازی این مرکز در بجنورد به عنوان مرکزیت یک استان پرتردد ضروری است یادآور شد: البته در این اماکن حداکثر برای سه روز خدمات اسکان برای این افراد ارائه شود.

وی همچنین خواستار اختصاص اعتباراتی به همین منظور در بودجه سال آینده شد و گفت:لازم است تا این اعتبار در محل خود هزینه و مردم مسافران نیز در جریان فعالیت این مرکز قرار بگیرند.  انتهای پیام/63002/ق20/گ1003 

خبرگزاری فارس، 91/10/24

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت