امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

لغو تخفیف‌های مناسبتی عوارض‌ ساخت و ساز در بجنورد

رئیس شورای اسلامی بجنورد خبر داد

لغو تخفیف‌های مناسبتی عوارض‌ ساخت و ساز در بجنورد

 

رئیس شورای اسلامی بجنورد اعلام کرد: تخفیف‌های مناسبتی عوارض‌های ساخت و ساز در این شهر که در سنوات گذشته به مناسبت‌های مختلف ارائه می‌شد، تا پایان امسال لغو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد لنگری بعد از ظهر امروز در نشست شورای اسلامی این شهر با تاکید بر اینکه شهروندان برای گرفتن پروانه ساخت، منتظر استفاده از تخفیف‌ها نباشند، اظهار کرد: البته در سال‌های اخیر شورای شهر تلاش داشته تا عوارض‌ها را کاهش دهد که خوشبختانه در این زمینه هم موفق بوده است.

وی اضافه کرد: بر این اعتقادیم که کاهش عوارض‌ها در سال‌های اخیر در بجنورد مورد استقبال شهروندان قرار گرفته به گونه‌ای که رونق ساخت و ساز در این شهر را موجب شده است.

سخنگوی شورای اسلامی بجنورد همچنین از ارائه طرحی برای حمایت از سکونت‌گاه‌های غیررسمی خبر داد و گفت: البته این طرح در مرحله بررسی بوده که پس از تکمیل آن، موضوع به عنوان یک پیشنهاد به شورای شهر ارائه خواهد شد.

وی همچنین بازگشایی‌ها در حواشی شهر از جمله کلاته جوادیه را از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موثر خواند و افزود: هر اقدامی که از طریق شورای شهر برای بهبود خدمات در حواشی شهر لازم باشد، کوتاهی نخواهیم کرد.

لنگری تصریح کرد: خوشبختانه این نگاه در تمام اعضای شورای شهر وجود داشته تا به توسعه و تقویت بیشتر این قسمت از مناطق شهر برسیم.

رئیس شورای اسلامی بجنورد همچنین از پروژه سرمایه‌گذاری نخستین پارکینگ طبقاتی به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شهر در سال جاری یاد کرد و گفت: آورده شهرداری در این پروژه، زمین و پروانه ساخت و ساز بوده و سرمایه‌گذار نیز باید توان لازم را به منظور اجرای این پارکینگ طبقاتی داشته باشد.

به گفته لنگری اکنون دو سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند، که البته پس از بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاران،‌ با حفظ منافع شهرداری، یکی از این سرمایه‌گذاران برای اجرای این پروژه انتخاب می‌شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بجنورد هم با تاکید بر اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد فرهنگی و خدماتی برای کمک به بخش‌های مختلف از سوی مراکز فرهنگی مورد انتظار است، گفت: بر همین اساس این مراکز برای پیشبرد طرح‌های فرهنگی و خدماتی از شهرداری و شورای شهر انتظار مساعدت دارند.

ابراهیم امانی با اشاره به تشکیل مرکز حفظ بنیان خانواده توسط دادگستری در سطح استان‌های کشور اظهار کرد: این مرکز پیرو تاکیدات مسئولان نظام تشکیل شده و نقش به سزایی در تحکیم بنیان خانواده‌ها دارد.

به گزارش فارس در این نشست توافقات انجام شده در مورد واحدهای ملکی و تجاری شهر توسط کمیسیون توافقات، قرائت و به سمع اعضای شورای شهر رسیده بعضاً نیز به رای گذاشته شد.   انتهای پیام/‌ش20/ض1002

خبرگزاری فارس، 91/7/3

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت