امروز : شنبه, 08 اردیبهشت 1403

سكونت 70 هزار جمعیت در حاشیه بجنورد مشكل‌ساز شده است

رئیس شورای اسلامی بجنورد تاکید کرد: سکونت 70 هزار نفر از جمعیت بجنورد در حاشیه این شهر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد لنگری بعد از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار خراسان‌شمالی از مناطق مختلف این شهر اظهار کرد: بیش از 200 هزار نفر در بجنورد سکونت داشته که از این میزان حدود یک سوم در حواشی این شهر ساکن هستند.

وی با بیان اینکه عمده این جمعیت بعد از زلزله سال 75 در حواشی این شهر سکونت یافته‌اند، گفت: استقرار این جمعیت در حواشی این شهر مشکلات اجتماعی را ایجاد کرده است.

لنگری بهداشت، معضلات اجتماعی و ارائه خدمات به مردم در این مناطق را از جمله دغدغه‌ها در حواشی بجنورد عنوان کرد و افزود: البته شورای اسلامی بجنورد به منظور خدمات‌دهی به این مناطق شهرداری مهر را ایجاد کرده است.

وی همچنین بر انتقال پادگان بجنورد از این شهر تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون وجود این پادگان علاوه بر ترافیک مشکلات دیگری نیز ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی بجنورد با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت باید پادگان‌ها از شهر خارج شوند، از استاندار خواست تا این موضوع را به جد پیگیری کند.

وی همچنین از بازگشایی خیابان نادر به سمت میدان علی‌آباد خبر داد و افزود: هم‌اکنون خیابان اتصال به میدان علی‌آباد در حال اجراست و همچنین خیابانی که از پادگان ارتش به خیابان نادر متصل شده نیز آسفالت و جدول‌گذاری شده است.

لنگری اظهار امیدواری کرد تا امسال خیابان نادر شمالی بازگشایی و به کاهش ترافیک در این بخش از شهر کمک کند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی بجنورد به منظور توسعه فرهنگی در این شهر اقدام به واگذاری اراضی برای ساخت کتابخانه کرده است، گفت: به همین منظور از چهار سال قبل بخشی از پارک کوی بهداری برای ساخت کتابخانه مرکزی بجنورد اختصاص یافته است.

 

عضو شورای اسلامی بجنورد در عین حال از تأخیر در اجرای این پروژه انتقاد کرد و افزود: بر اساس زمان‌بندی قرار بوده تا این پروژه ظرف دو سال اجرایی و تکمیل شود که اکنون چند سال از برنامه عقب است.

وی همچنین یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای شهرداری را آسفالت معبر معصوم‌زاده به دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت:‌ یک باند از این پروژه آسفالت و زیر عبور رفته و باند دیگر نیز هم اکنون در مرحله زیرسازی و آسفالت قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی بجنورد پیش‌بینی کرد تا این پروژه به طور کامل تا حداکثر شهریور امسال زیر عبور برود.

وی در ادامه تقاطع غیر هم‌سطح در چهارراه شهرداری را از برنامه‌های شهرداری برشمرد و افزود: این تقاطع با هدف کاهش ترافیک و تسهیل در آمد و شد خودروها به اجرا درمی‌آید.

لنگری تصریح کرد: البته احداث کنارگذر جنوبی نیز تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک این شهر به ویژه در مناطق جنوبی خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کنارگذر شمالی بجنورد برای کاهش معضل ترافیک این شهر و کاهش تردد خودروهای سنگین ضرورت دارد، گفت:‌ متأسفانه هم‌اکنون هزینه ترافیک بالای ناشی از تردد خودروهای سنگین را شهروندان می‌پردازند، از این رو می‌طلبد تا این پروژه راه‌سازی سریع‌تر تکمیل و زیر عبور برود.

به گزارش فارس، در این بازدید استاندار خراسان‌شمالی طرح‌های شهری را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

گروه استانها / حوزه خراسان شمالی91/05/08 - 17:32شماره: 13910508001194

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت