امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

تبعات تأخیر در كنارگذر بجنورد متوجه شهر است / 8 میلیارد از جیب مردم هزینه می‌شود

رئیس شورای اسلامی بجنورد با انتقاد از تأخیر در راه اندازی کنارگذر شمالی بجنورد گفت: تبعات تأخیر در کنار گذر شمالی بجنورد بر ترافیک این شهر تحمیل شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد لنگری بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: اکنون به سبب تأخیر در اجرا و تکمیل این پروژه شهرداری بجنورد بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر درصدد احداث تقاطع غیر همسطح در چهارراه شهداست. وی افزود: صرف نظر از کارشناسی یا غیر کارشناسی بودن این پروژه، ساخت این تقاطع غیر همسطح 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته که به طور حتم هزینه‌های آن باید از شهرداری و جیب مردم تأمین شود. لنگری با اشاره به اینکه پروژه کنار گذر شمالی بجنورد طولانی شده است، گفت: هم اکنون به دلیل نبود کمربندی تردد روزانه هزاران خودرو از داخل این شهر انجام و ترافیک سنگینی بر شهر سایه انداخته است. وی پروژه کنار گذر جنوبی بجنورد را نیز مربوط به ترافیک خارج از شهر و راه و شهرسازی دانست و افزود: با این وجود در سال‌های اخیر بخشی از اعتبارات شهرداری برای این پروژه هزینه شده که برای ادامه این معبر نیاز به اقدام راه و شهرسازی استان دارد.

* پیشنهاد شورای اسلامی بجنورد برای افزایش کرایه تاکسی

رئیس شورای اسلامی بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه این شورا برای افزایش کرایه تاکسی پیشنهاد خود را ارائه کرده است، گفت:‌ نرخ جدید برای تاکسی‌های عمومی این شهر ارائه که فرمانداری با آن مخالفت کرد. وی با بیان اینکه این موضوع در شورای حل اختلاف نیز در حال رسیدگی است، افزود: هم اکنون نرخ کرایه تاکسی در شهرهای مختلف افزایش یافته از این رو انتظار می‌رود تا مسئولان متناسب با افزایش این کرایه این موضوع را لحاظ کنند. لنگری در عین حال از پیش‌بینی برگزاری نشستی با حضور فرماندار در هفته آینده خبر داد و گفت: این نشست در شورای اسلامی بجنورد برگزار و در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

* انتقاد عضو کمیسیون توافقات از نحوه برخورد برخی از اعضا

عضو کمیسیون توافقات بجنورد نیز از نحوه برخورد برخی از اعضا انتقاد و خواستار رسیدگی اعضای شورای شهر به این موضوع شدند. رضا فیروزه با طرح این سوال که من نماینده مردم هستم، چرا باید از ادبیات خشن در برخورد با مردم استفاده شود، گفت:‌ به همین منظور تا زمانی که این مهم اصلاح نشود، از این کمیسیون کناره می‌گیرم. وی اظهار کرد: هیچ‌گونه اراده‌ای برای تجدید نظر در نحوه برخورد برخی از اعضا وجود نداشته و این در شأن این کمیسیون نیست. فیروزه با اشاره به اینکه مردم برای رفع مشکلات به ما مراجعه می‌کنند، گفت:‌ اینکه در مقابل نماینده مردم به آنان توهین شود، با هیچ عقل و منطقی تطابق ندارد.وی افزود:‌ نباید به صرف رفاقت‌ها در برخورد با تخلفات و نحوه برخوردها کوتاه آمد چون تسامح در این موضوع حق مردم را پایمال می‌کند.عضو شورای اسلامی بجنورد همچنین نسبت به اجرا و هزینه کرد 80 میلیارد ریالی اعتبار در تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد انتقاد کرد. وی اظهار کرد: اجرای این پروژه که از تصویب شورای اسلامی بجنورد گذشته غیر کارشناسی و در سال‌های آتی تبعات آن اثبات خواهد شد. انتهای پیام/غ10/ض1002

 

خبرگزاری فارس، 91/5/5

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت