امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

خروج پادگان مشكلات زیادی را از پیش‌روی بجنورد برمی‌دارد

 

رئیس شورای شهر بجنورد:

خروج پادگان مشکلات زیادی را از پیش‌روی بجنورد برمی‌دارد

 

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: به یمن سفر رهبری و پیگیری‌های سنوات گذشته شورای شهر خروج پادگان بجنورد مشکلات زیادی را از پیش‌روی این شهر برخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد رئیس شورای اسلامی این شهر امروز در آخرین نشست این شورا اظهار کرد: امسال اتفاقات خوبی با مصوبات شورا برای شهر رقم خورد.سیدمحمد لنگری با بیان اینکه خروج پادگان از بجنورد از مهمترین این رویدادها بوده که به یمن سفر رهبری و پیگیری‌های سنوات گذشته شورای شهر روی داد، افزود: خروج پادگان مشکلات زیادی را از پیش روی این شهر برخواهد داشت. وی تصریح کرد: با اجرای این مصوبه اکنون خیابان منتهی نادر بازگشایی شده و عملیات آسفالت آن نیز در حال انجام است. لنگری در ادامه با اشاره به درخواست کانون پرورشی برای واگذاری بخشی از شهربازی بجنورد برای ساخت مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: متأسفانه این شورا تجربه خوبی را از واگذاری پارک‌ها برای ساخت اماکن فرهنگی ندارد. وی تصریح کرد: اکنون اکثر بوستان‌های این شهر تکه تکه شده و حال خوبی را ندارد. رئیس شورای اسلامی بجنورد اظهار کرد: اگر پارک شهربازی بجنورد نیز برای ساخت این مجتمع اختصاص یابد، بی تردید به وضعیت سایر پارک‌ها دچار شده و عملاً به یک پارک محلی تبدیل می‌شود. وی تصریح کرد: اکنون تنها پارک بوستان شهربازی بوده که وضعیت بهتری را نسبت به سایر پارک‌ها داشته و امکانات مناسبی برای استفاده شهروندان فراهم شده است.

* شهرداری مسئول واگذاری زمین به ادارات نیست

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مسئول واگذاری زمین برای ساخت واحدهای خدماتی ادارات نیست، گفت: متأسفانه همه دستگاه‌ها از شهرداری برای این مهم انتظار دارند.

وی با بیان اینکه اراضی مناسبی در اختیار راه و شهرسازی وجود دارد، اظهار کرد: این دستگاه‌ها باید برای اخذ زمین به این اداره کل مراجعه کنند. به گفته وی، با وجود درخواست شهرداری برای واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی، لیکن تاکنون به این درخواست پاسخی داده نشده است. وی تصریح کرد: این در حالی است که 170 قطعه زمین در ملکش ساخت واحدهای مسکونی به بنیاد مسکن تحویل شده است. لنگری برای درخواست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور ایجاد مجتمع پیشنهاد کرد تا از فضاهای با کاربری فضای سبز در سمت شمال شهربازی استفاده کند.

* 17فروردین نخستین نشست شورای شهر در سال آینده

رئیس شورای اسلامی بجنورد همچنین زمان برگزاری نخستین نشست شورای شهر در سال آینده را 17فروردین بعد از تعطیلات اعلام کرد. وی گفت: این شورا طی سال هیچ تعطیلاتی دوره‌ای نداشته از این‌رو تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای استراحت اعضای شورای شهر برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر در سال جدید است.

* شورای بجنورد آماده همکاری با فرودگاه بجنورد برای انتقال اسناد زمین

عضو شورای اسلامی بجنورد نیز نسبت به آمادگی شورای شهر بجنورد برای همکاری با فرودگاه و انتقال اسناد زمین اعلام کرد. ابراهیم امانی اظهار کرد: باید در این زمینه از هر کاری که توسط شورای شهر برآمده کوتاهی نشود. به  گفته وی برای حل این موضوع اخیراً نشستی با عوامل مرتبط برگزار که نوید بخش رفع این مشکل است. عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم نسبت به برخی از تصمیم گیری‌ها در حوزه شورای شهر از سوی برخی افراد غیر مسئول در قالب تشکل انتقاد کرد.

حسین پیلتن گفت: نباید این گونه مسائل باب شود چرا که اراده شورا بر رفع مشکلات بوده و هست.

* افزایش 15 درصدی حمل گوشت در بجنورد

اعضای شورای اسلامی بجنورد با افزایش 15 درصدی حمل گوشت در این شهر برای سال 92 نیز توافق کردند. براساس این مصوبه خدمات حمل گوشت در بجنورد به نسبت سال قبل با افزایش 15 درصدی مواجه خواهد بود. به گزارش فارس، تنها کشتارگاه صنعتی گوشت در خراسان شمالی در بجنورد زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند. انتهای پیام/63002/ق40/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 91/12/28 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت