امروز : چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

حمایت از فعالان صنایع دستی بجنورد سبب تحول می‌شود

 

اعضای شورای اسلامی بجنورد:

حمایت از فعالان صنایع دستی بجنورد سبب تحول می‌شود

 

اعضای شورای اسلامی بجنورد تاکید کردند: حمایت از فعالان صنایع دستی سبب تحول این هنر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اعضای شورای اسلامی این شهر در بازدید از شرکت تعاونی شرکت تعاونی گلیم روژین خراسان شمالی  اظهار کردند:  وجود تنوع در صنایع دستی بجنورد حمایت بیشتر دستگاه متولی را از فعالان این بخش می‌طلبد.رئیس شورای اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه آثار تولیدی در این شرکت تعاونی صنایع دستی ارزنده است، گفت: حمایت از صنایع دستی و تقویت این بخش وظیفه مسئولان بوده تا ظرفیت‌های صنایع دستی این شهرستان تبلور یابد.

سیدمحمد لنگری اظهار کرد: شورای شهر نیز در این راستا حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد کما اینکه در سنوات گذشته در جشنواره‌های مختلف اقدام به اهدای جوایز در قالب بسته‌های صنایع دستی به افراد برتر کرده است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بجنورد هم بر الزام خرید دستگاه‌ها برای خرید صنایع دستی به منظور حمایت از این بخش تاکید کرد.

ابراهیم امانی اظهار کرد: باید دستگاه‌ها صنایع دستی را در قالب هدایا و یا اهدای جوایز در برنامه‌های خود به‌بینند. وی با بیان اینکه مدیران باید به این سمت و سو سوق یابند، گفت: بی‌تردید با عنایت مسئولان به این بخش شاهد تقویت ظرفیت‌های صنایع دستی خراسان شمالی خواهیم بود.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد نیز به‌کارگیری پیشکسوتان صنایع دستی در دانشکده‌های صنایع دستی استان را ضروری خواند. سیداعظم‌السادات افشین‌فر اظهار کرد: بجنورد به سبب تنوع صنایع دستی از قطب‌هایی بوده که اساتید مختلفی را در حوزه صنایع دستی در خود پرورش داده است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران انقلاب اسلامی بجنورد با بیان اینکه این دانشکده از وجود اساتیدی چون خانم ذوالفقاری مدیر شرکت تعاونی گلیم روژین خراسان شمالی استفاده کرده است، گفت: باید از این توانمندی و ظرفیت اساتید صنایع دستی شهرستان استفاده شود.

گریوانی عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم با تاکید بر اینکه صنایع دستی یکی از عوامل مهم اشتغالزایی به خصوص در حوزه مشاغل خانگی است گفت: مسئولان باید برای توسعه این صنعت تلاش کنند. وی اظهار کرد:بی تردید صنایع دستی یادگار فرهنگ و سنت‌های گذشتگان ما بوده و باید در انتقال آن به نسل‌های آینده کوشا شویم.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت گلیم روژین  نیز با اشاره به اینکه این کارگاه از شش سال قبل در بجنورد فعال شد،‌ اظهار کرد: هم اکنون 35 نفر سرپرست خانوار با این مجموعه همکاری دارند.

معصومه ذوالفقاری گفت: شرکت گلیم روژین خراسان شمالی به همت تنی چند از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاسیس و در این مدت توانست با ظرفیت‌های موجود تحول عظیمی در رشته گلیم سفره کردی ایجاد نماید. وی افزود: بسیاری از کارهای تولیدی در این کارگاه به کشورهای مختلف صادر شده و در جشنواره‌های مختلف نیز مقام‌های زیادی کسب کردند.

این کارآفرین تصریح کرد: برای دو سال متوالی نیز از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی کارآفرین برتر استان شدیم به گفته مدیرعامل این شرکت، در پی کسب عنوان کارآفرین برتر استانی و کارآفرین برترملی در سال 90 امسال نیز کارآفرین  برتر استانی را به خود اختصاص داده و همچنین توانسته از سوی نهاد ریاست جمهوری به عنوان بانوی برگزیده کشوری 1391انتخاب شویم. وی در عین حال فعالیت این تعاونی در حاشیه شهر و عدم استقرار در هسته مرکزی بجنورد را از مشکلات و موانع در معرفی تولیدات عنوان کرد.

ذوالفقاری از اعضای شورای اسلامی بجنورد خواست تا نسبت به تهیه مکانی برای عرضه تولیدات صنایع دستی این کارگاه در داخل شهر مساعدت کنند. انتهای پیام/63002/ق40/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 91/12/25 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت