امروز : سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

افزایش 20 درصدی كرایه تاكسی در بجنورد

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای بجنورد خبر داد

افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی در بجنورد

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی بجنورد از مصوبه افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی برای سال 92 در این شهر خبر داد.

اعظم‌السادات افشین‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر بجنورد در نشست اخیر شورا به تصویب رسید،‌ اظهار کرد: افزایش قیمت از 15 فروردین‌ماه سال آینده طبق تاکسی‌متر قابل اجراست.

وی تصریح کرد: البته این مصوبه شورای اسلامی شهر باید به تصویب فرمانداری بجنورد برسد.

افشین‌فر با بیان اینکه بر این اساس کرایه جدید تاکسی‌های عمومی ورودی هزار و 200 ریال تعیین شده است، افزود: همچنین 200 متر اول رایگان و بعد از 200 متر، 100 متر بعدی 90 ریال خواهد بود.

به گفته وی، از ساعت 23 تا 6 صبح نیز کرایه تاکسی 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی بجنورد اظهار کرد: این ساعات در 6 ماهه دوم از ساعت 22 الی 6 صبح خواهد بود که 20 درصد افزایش نسبت به ساعات عادی دارد.

*افزایش کرایه تاکسی بیسیم در بجنورد

وی همچنین با اشاره به اینکه دو تاکسی بیسیم میلاد و نشاط صرفاً زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند و بقیه زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، تصریح کرد: بر همین اساس کرایه‌های این دو تاکسی بیسیم به خاطر عدم افزایش در ماه‌های گذشته در سال آینده براساس مصوبه شورای شهر افزایش می‌یابد.

افشین‌فر افزود: طبق مصوبه شورای شهر ورودی این تاکسی بیسیم‌ها هشت هزار ریال تعیین شده که هزار متر اول رایگان و بعد از هزار متر به ازای هر 100 متر بعدی 180 ریال تعیین شده است.

وی اظهار کرد: توقف در مسیر حرکت نیز هر دقیقه 300 ریال به صورت مبدا به مقصد خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی بجنورد نرخ سرویس دربستی هر ساعت تاکسی بیسیم را نیز 38 هزار ریال و در زمان کمتر از یک ساعت همان یک ساعت اعلام کرد.

وی تصریح کرد: نرخ انصراف از مبدأ نیز چهار هزار ریال تعیین شده است که این مصوبات با تصویب فرمانداری بجنورد از سال آینده قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش فارس، بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر 214 هزار نفر جمعیت دارد. انتهای پیام/63002/ز30/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 91/12/21

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت