امروز : سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

بودجه قطعی شهرداری بجنورد 580 میلیارد ریال مصوب شد

 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد سیدمحمد لنگری در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با احتساب بودجه سازمانهای مرتبط با شهرداری، بودجه این نهاد در سال جاری 658 میلیارد و 300 میلیون ریال مصوب شده که نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش یافته است. 
وی اضافه کرد: بودجه شهرداری با سازمانهای مرتبط در سال قبل 591 میلیارد و 700 میلیون ریال بود که حدود 80 درصد از این بودجه محقق شد. 
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: از بودجه مصوب سال جاری 38 درصد برای هزینه های جاری و 62 درصد برای بخش عمران شهری تعیین شده است. 
لنگری افزود: البته به دلیل تعاریف نامتعارفی که در بودجه عمرانی وجود دارد، بخشی از هزینه عمرانی نیز برای پرداخت حقوق کارگران بخش عمران هزینه می شود. 
وی اضافه کرد: به طور شفاف سالانه حدود 40 درصد از بودجه شهرداری بجنورد به دلیل وجود نیروی مازاد و تنومند شدن بدنه شهرداری به علت واگذار نشدن برخی مسوولیت های قابل واگذاری به بخش خصوصی، در عمران شهری هزینه می شود. 
لنگری افزود: این در حالی است که باید با اجرای طرح ساماندهی، بدنه تنومند شهرداری بجنورد را با واگذاری مسوولیت ها و وظایف قابل واگذاری به بخش خصوصی کوچک کرده و شهرداری را در بخش نظارتی فعال تر کرد. 
به گفته وی هم اکنون به دلیل فربه شدن بدنه شهرداری بخش نظارتی این نهاد نسبت به گذشته ضعیف تر شده است. 
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد با انتقاد از کندی نوسازی بافت فرسوده این شهر از سوی شرکت عمران مسکن خراسان شمالی، گفت: این شرکت با گذشت هفت سال از آغاز طرح در سطح 12 هکتار از اراضی موسوم به 'کوچه منصوری' بجنورد، هنوز واحدهای مسکونی در دست احداث را به اتمام نرسانده است. 
لنگری افزود: تاخیر در نوسازی بافت فرسوده شهر بجنورد از سوی شرکت عمران مسکن خراسان شمالی موجب شده تا ساکنان این منطقه برای نوسازی بافت فرسوده تحت مالکیت خود با مشکل مواجه شوند. 
وی مهمترین مشکل این بخش را عدم صدور پروانه ساخت برای مالکان در خارج از طرح به دلیل مصوبه کمیسیون ماده پنج در سال 85 عنوان کرد و افزود: شورای اسلامی بجنورد به دلیل تاخیر شرکت عمران مسکن در اجرای طرح، ضمن رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی مشاوری را برای تهیه طرح برای هشت هکتار از اراضی این منطقه تعیین کرده است. 
به گفته وی با تدوین طرح از سوی مشاور، مالکان این منطقه می توانند از مزایای طرح از جمله تخفیف 100 درصدی پروانه ساخت برای واحد مسکونی خود بهره مند شوند. 
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: طرح تخفیف عوارض پروانه ساختمان برای بافت فرسوده تا سقف یک واحد مسکونی مصوبه سال 90 شورای اسلامی شهر تا شهریورماه برای تمام بافت های فرسوده اعمال می شود. 
لنگری افزود: البته این طرح برای ساکنان کوچه 'منصوری' که به دلیل نبود طرح با مشکل مواجه شده اند به احتمال زیاد پس از گذشت زمان مذکور نیز تمدید خواهد شد 
انتهای خبر

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 46576
    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت