امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

شورای اسلامی خواستار بررسی قضایی حادثه غرق مادر و كودك بجنوردی شد

'سیدمحمد لنگری' عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:‌ بارندگی دوشنبه شب بجنورد كه منجر به سقوط یك مادر و كودك 5/1 ساله اش در جوی آب شهری و مرگ آنان شد، سبب جریحه دار شدن احساسات مردم این شهر شده است.

وی اضافه كرد: با این وضعیت به نظر می رسد دادستان عمومی و انقلاب بجنورد كه پیش تر نیز دستور بررسی قضایی و برخورد با مقصران حادثه را داده بود، باید نسبت به تشكیل پرونده و شناسایی مقصر این حادثه اقدام كند.

وی افزود: شورای اسلامی بجنورد در نامه ای به دادستان مركز استان خراسان شمالی، خواهان تسریع در بررسی این پرونده شد تا با هر دستگاه و یا مسوولی كه در این واقعه مقصر است برابر با قانون برخورد شود.

لنگری در مورد كمك شهرداری بجنورد به خانواده مادر و كودك گفت: شهرداری بر اساس توصیه شورای اسلامی شهر كمك هایی را قطعا به این خانواده خواهد داشت و به وظیفه خود عمل خواهد كرد.

وی افزود: كمك شهرداری و یا شورای اسلامی شهر به معنای قبول مقصر بودن این دو نهاد مردمی نیست و باید صرفا كمك به یك شهروند بجنوردی تلقی شود.

وی بار دیگر با ابراز تاسف از بروز این حادثه در شهر بجنورد گفت: این حادثه نشان داد كه زیرساخت شهری بجنورد به عنوان مركز خراسان شمالی با مشكل مواجه است و چنانچه توجهی به ساماندهی آن نشود، امكان بروز حوادث دیگری نیز وجود دارد.

لنگری افزود: شهر بجنورد، مركز استان خراسان شمالی برای تامین زیرساختها نیاز به بودجه ملی دارد و به نظر می رسد باید ردیف اعتباری ویژه ای از محل بودجه ملی برای این كار در نظر گرفته شود.

دوشنبه شب هفته جاری براثر بارش باران كه با قطع برق در شهر بجنورد نیز همزمان شد مادر و كودكی در جوی آب شهری یكی از خیابانهای مركزی شهر گرفتار شده و جان خود را از دست دادند. ك/3

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت