امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

عضویت شهرداری بجنورد در كنسرسیوم سازمان شهرداری های كشور

شهردار بجنورد از عضویت شهرداری بجنورد در کنسرسیوم سازمان شهرداری های کشور خبر داد و گفت: درصدد هستیم با این عضویت، زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای این شهر فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بجنورد، در سی امین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر، روح الله براتیان با بیان اینکه سازمان شهرداری های کشور نسبت به تشکیل یک کنسرسیوم برای جذب سرمایه گذاران اقدام کرده است، اظهار داشت: این اقدام به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، فاینانس، اخذ اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی برای شهرداری هایی که از درآمدهای پایدار برخوردار نیستند، صورت گرفته است.

وی در ادامه با اعلام عضویت شهرداری بجنورد در این کنسرسیوم، تصریح کرد: شهر بجنورد در زمینه گردشگری فرصت های منحصر به فردی دارد که از مهمترین این فرصت ها، قرار گرفتن این شهر درمحور جاده ای مسافری ما بین استان مازندران به استان خراسان رضوی است که هر ساله بیش از 10 مییلون نفر از این محور جاده ای عبور می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بسته های سرمایه گذاری در بخش گردشگری برای بوستان های بش قارداش، باباامان و دو برار در زمینه احداث هتل، فرهنگسرا، سینما، رستوران، مراکز تفریحی و ورزشی تدوین و آماده سازی شده است، گفت: درصدد هستیم از طریق عضویت در این کنسرسیوم، بتوانیم سرمایه گذارانی را برای مشارکت در اجرای این پروژه ها جذب کنیم.

علاوه بر این، این مسئول با اعلام اینکه به زودی اولین همایش سرمایه گذاری اعضای این کنسرسیوم به همراه اعضای شورای اسلامی شهرهای ایران در کشور ترکیه برگزار خواهد شد، افزود: جذب سرمایه گذاران ترکیه ای برای اجرای پروژه های تعریف شده در قالب بسته های سرمایه گذاری آماده شده، هدف اصلی برگزاری این همایش است.

افزون بر این، وی در خصوص موضوع خواهرخواندگی شهر بجنورد با دو شهر آسیایی و اروپایی نیز عنوان کرد: شهرداری بجنورد درصدد است تا با انعقاد تفاهم نامه با شهر عشق آباد کشور ترکمنستان و یک شهر در کشور آلمان نسبت به تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت شهری ورود پیدا کند.

به گفته وی، شهرداری بجنورد با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و وزارت امور خارجه ایران نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده است که در حال حاضر در حال رایزنی با سفارت آلمان هستیم که با سفر به آلمان، یک شهر از این کشور را به عنوان خواهر خوانده شهر بجنورد انتخاب کنیم.

شهردار بجنورد در خاتمه یادآور شد: انتخاب شهر عشق آباد به عنوان خواهر خوانده شهر بجنورد براساس همجواری دو کشور ایران و ترکمنستان با یکدیگر و نزدیکی فرهنگی این دو شهر همچنین تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: انتخاب یک شهر از کشور آلمان نیز برای خواهرخواندگی با شهر بجنورد بر اساس وجود تعادل اقتصادی در این کشور و برخورداری تمامی شهرهای این کشور از امکانات یکسان زیرساختی شهری است که درصدد هستیم از تجربیات آنان در زمینه توسعه مدیریت شهری بهره برداری کنیم.

براتیان همچنین خاطر نشان کرد: رایزنی ها در زمینه انعقاد تفام نامه با این دو شهر آسیایی و اروپایی به عنوان اینکه خواهر خوانده شهر بجنورد شوند، در حال پیگیری است.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت