امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

آماده سازی بسترهای واگذاری سیستم صدور پروانه ساختمانی به بخش خصوصی

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی، اظهار داشت: در حال حاضر سه منطقه شهرداری 1، 2 و مهر بجنورد برای پاسخگویی و رسیدگی به پرونده‌های ساختمانی متقاضیان با کمبود نیرو روبه‌رو هستند، این در حالی است که شهرداری بجنورد نیز اعتبار لازم برای استخدام نیروهای جدید را ندارند. 
حسین پیلتن تصریح کرد: حجم پروندهای ارسالی به سه منطقه شهرداری بجنورد به‌ویژه به شهرداری مهر بسیار زیاد است که این حجم پرونده به انضمام کمبود نیرو موجب شده تا فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به پرونده متقاضیان طولانی تر از حد معمول شود و نارضایتی‌هایی را نیز به همراه داشته باشد. 
وی با اعلام اینکه در همین راستا شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در سال جاری پیشنهادی مبنی بر واگذاری خدمات و سیستم صدور پروانه ساختمانی به بخش خصوصی را به شهرداری بجنورد ارایه کرده است، افزود: بخش خصوصی واجد شرایط یا باید مهندسان شهرسازی عضو نظام مهندسی یا فارغ التحصیل رشته شهرسازی باشند. 
این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه با بیان اینکه شهرداری بجنورد از این پیشنهاد استقبال کرد، اظهار داشت: بر همین اساس شهرداری بجنورد نیز تامین بسترهای واگذاری این خدمات به بخش خصوصی را در دستور کار قرار داد. 
وی انجام ممیزی شهر بجنورد و ثبت محاسبات در سیستم آنلاین این شهرداری برای تهیه نقشه شهر، به روز رسانی ساختار الکترونیکی شهرسازی و اتصال سیستم مالی شهرداری با سیستم شهرسازی را از جمله بسترهای این طرح برشمرد و گفت: در حال حاضر تامین این بسترها در حال آماده سازی است. 
به گفته وی، با واگذاری ارایه خدمات و صدور پروانه ساختمانی به بخش خصوصی امور بازدید، کارشناسی، معرفی پرونده متقاضی به نظام مهندسی برای تهیه نقشه، صدور پروانه توسط این بخش در مدت زمان کوتاه تری انجام خواهد شد. 
پیلتن یادآور شد: درصدد هستیم تا تامین بسترهای این طرح هر چه سریع‌تر فراهم شود و واگذاری این خدمات به بخش خصوصی از سال 92 در دستور کار قرار گیرد. 

خبرگزای برنا، 91/11/30

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت