امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

جذب سرمایه‌گذاران در گروی ارتقای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد: جذب سرمایه‌گذاران در گروی ارتقای شهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر: رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: تا زمانی که این شهر در تمامی زمینه‌ها ارتقا نیابد، سرمایه‌گذاران برای حضور در این شهر رغبتی نخواهند داشت.

مهدی محمدی با اشاره بر اینکه توسعه و ارتقای شهر با اعتبارات اندک دولتی و درآمد اندک شهرداری محقق نخواهد شد، گفت: جذب سرمایه‌گذار به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که بایستی در اولویت برنامه‌های مسئولان شهری قرار گیرد.

وی افزود: بهترین معرف هر شهر، توانمندی‌های آن شهر است که راه‌های دسترسی، نیروی انسانی، جاذبه‌های گردشگری، صنایع مختلف، تولید کم هزینه و دسترسی کم هزینه به بازار مصرف، سیما و منظر شهری و ... مواردی هستند که شهرها را توانمند معرفی کرده و در نتیجه سرمایه‌گذار را تشویق می‌کنند که با امنیت خاطر بیشتر، سرمایه خود را به این شهرها تزریق کند.

محمدی گفت: شاید فراهم آوردن این امکانات و زیرساخت‌ها، در کوتاه‌مدت میسر نباشد، اما باید ظرفیت‌های موجود را همچون نیروی انسانی، جاذبه‌های گردشگری، راه‌های دسترسی و ... تقویت کرد و در مسیر درست به‌کار گرفت تا در کمترین زمان ممکن شاهد تحولات اساسی در روند توسعه شهر بجنورد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در گام نخست می‌توان به آن پرداخت، زیباسازی منظر شهری بجنورد است به طوری که شایسته یک مرکز استان باشد.

وی بیان داشت: تأسیسات شهری، حاشیه‌نشینی، بافت‌های فرسوده، صنایع آلاینده، مبلمان شهری، معماری ساختمان‌ها و ... مسائلی هستند که آلودگی بصری شهر بجنورد را موجب شده‌اند و ساماندهی این وضعیت تا زمانی که تمامی دستگاه‌های ذیربط در سایه همکاری، همفکری و تعامل، وارد عمل نشوند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

محمدی افزود: زمانی که سیمای شهر و ورودی‌های آن با همیاری مسئولان و شهروندان، به آن درجه از مطلوبیت رسید که رضایت خاطر شهروندان را فراهم آورد، آن موقع می‌توان ادعا کرد که حداقل شرایط لازم را برای شناساندن ظرفیت‌های شهر بجنورد به سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی برآورده شده است.

وی تأکید کرد: هر سرمایه‌گذاری مؤفق در درون این شهر، نه تنها موجب تقویت زیرساخت‌ها، به‌روز شدن تکنولوژی، اشتغال و در نهایت آبادانی شهر می‌شود، بلکه زمینه‌ساز ورود سایر سرمایه‌گذاران به این شهر خواهد شد و چرخه توسعه و ترقی به گردش در خواهد آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان در تحقق اهداف مدیریت شهری و در نتیجه توسعه پایدار، گفت: بایستی برای رسیدن به آرمان مطلوب جامعه که همانا آسایش و آرامش است، برنامه منسجم و جامعی تدوین شود که در آن با توجه به نقاط ضعف و قوت شهر، راهکارهای عملی متناسب با اولویت موضوع ارائه شود. 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت